Socket 478 P4 2.8GHz mist een pinnetje

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008

• Masterrikkie
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-01-2025
Oke, dit is het probleem:

Rik koopt voor 60 euro een 2.8 ghz processor bij een vent op speurders.nl welke blijkbaar in de 'processor' handel zit. Er staat bij 10 dagen garantie op interne blablabla. Affin, rik maakt het geld over en vraagt nog als de processor niet paste of hij he tdan terugkon sturen. De man mailt dat alleen intern schade onder de garantie valt. Als voorbeeld zegt hij; 'als bijvoorbeeld een pinnetje gebroken is kan ik hiervoor geen garantie geven'

Je raad het al, rik krijg het pakketje binnen, en whaaaaaat?

een gebroken pinnetje, ik dus heen en weer mailen. Deze man zegt nu dat het 'hoort'

Het pinnetje is dus helemaal aan de binnenkant en dan zit er 1 rij pinnetjes tussen de hoek en het gebroken pinnetje.

Ik heb geen vergroot glas ofzo om te kijken of hij afgebroken is of dat het 'dicht gesoldeerd' zit ofzo..

Iemand die deze bewering kan bevestigen? Volgens mij hoort daar gewoon een pinnetje. Ik weet dat er in een hoek 2 pinnetjes missen zodat hij er maar op 1 manier inkan.

alvast bedankt!!

Verwijderd

Plaatje?

En anders gewoon pinnetjes tellen. 8)7
Zijn het er 478 is er niets aan de hand.

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2007 18:10 ]

Verwijderd

Ik zou zeggen, Probeer het uit.

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:02
Probeer het idd uit als er geen pinnetjes los zitten die in je socket kunnen blijven steken?

Het is wel erg toevallig dat hij zegt als er bijv pinnetjes afbreken kan ik er geen garantie op geven als er ook nu echt een pinnetje is afgebroken.

En idd je kan zet tellen ben je wel eve bezig :P

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Gewoon de rijen tellen, even vermenigvuldigen, en dan de lege gaten tellen :+

Verder zou ik toch maar een vergrootglas pakken, of een camera op de macro-stand samen met een computer :+

Enneh, meestal zitten er midden in de processor ook nog een paar lege plaatsjes, maar dat zijn geen 'hele rijen'..

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

Zo zou het eruit moeten zien: http://i22.ebayimg.com/02/s/05/91/1d/26_2.JPG
Ben nog even opzoek naar een grotere foto.

[ Voor 5% gewijzigd door job op 09-02-2007 18:21 ]

• Masterrikkie
bedankt voor de snelle reaktie's dat van dat tellen wist ik niet, ga ik gelijk doen. enne ff testen heb ik ook geen zin in

ik ga nu tellen of het klopt :P

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Maak er op z'n minst een foto van. Daar kunnen we wel meer mee. :)

[ Voor 39% gewijzigd door _the_crow_ op 09-02-2007 18:18 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Martin11468
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-11-2025
Ik heb hier net een 478 processor op m'n bureau liggen die is overleden..

Maar er zitten geen lege plaatsen op de processor..
Klinkt alof je bent genaaid :(

MRTN

• Masterrikkie
kom uit op 477 dus inderdaad 1tje afgebroken. Nu maar hopen dat hij hem wil ruilen of me geld terug wil geven.

en ik heb een foto gemaakt alleen istie vaag, ik weet niet hoe ik mijn cybershot op macrostand kan zetten.

[ Voor 33% gewijzigd door Masterrikkie op 09-02-2007 18:26 ]

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Masterrikkie schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 18:25:
kom uit op 477 dus inderdaad 1tje afgebroken. Nu maar hopen dat hij hem wil ruilen of me geld terug wil geven.

en ik heb een foto gemaakt alleen istie vaag, ik weet niet hoe ik mijn cybershot op macrostand kan zetten.
Wel toevallig dat hij jouw probleem beschrijft en zegt dat je daar geen garantie op krijgt :P

Goedkoop bellen via VoIP

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Wat een eikel (maar ik had überhaupt op dat moment al niets meer bij m gekocht). je hebt trouwens wel kans dat de CPU het doet zonder dat ene pinnetje, en zelfs stabiel draait. Probeer het eens.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

Masterrikkie schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 18:25:
Macro stand is bijna altijd aangegeven met een tulpje.

Maar je kan er vanuit gaan dat er iets mist. De plekken waar geen pinnen behoren te zitten is groen.
Zie je wel een koperen rondje, maar geen pin dan is die inderdaad afgebroken.

• Masterrikkie
"ik kan natuurlijk jou niet garantie geven als je pinnetjes kapotmaakt toch ? pinnetjes worden allemaal gecontroleerd voordat ze wegggaan"

dit is wat hij zei toen ik vroeg ik me processor kon ruilen mocht hij niet passen, dus voordat ik betaald had enzo.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-05 20:45
Hij is simpelweg verplicht je je geld terug te geven. Dit is in de wet opgenomen, zogenaamde verborgen gebreken. Aangezien hij je niet op dit defect heeft gewezen, is hij verplicht dat ding terug te nemen. En uiteráárd valt een kapot pinnetje wel onder interne schade, wat zou het anders kunnen betekenen dan een product dat niet werkt?! Pinnetje weg betekent defect dus gewoon je recht gaan halen. Ik hoop maar dat je gegevens van zo'n persoon hebt.
En ik zal je een paar tips geven voor online handelen, vooral op dit soort sites (beetje offtopic maar kan het niet laten):
  • De naam van de persoon: als dit een telefoonnummer, afkorting, bedrijfsnaam of een buitenlandse naam (sorry van dat laatste maar heb geen goede ervaringen met ze :P): NIET DOEN
  • De advertentie: veel spelfouten, onduidelijke advertentie (vage of zelfs geen omschrijving): NIET DOEN
  • Veel spelfouten of rare reacties op mail: NIET DOEN
  • Maak vantevoren afspraken over defecten en het verpakken (en de kosten daarvoor). Het beste is uiteraard het product ophalen en zelfs nog testen, maar dat kan niet altijd (een CPU is daar wel een aardig voorbeeld van, is vaak aardig werk om dat 'even' te testen). Wél kun je zien of het zichtbaar beschadigd is. Over verpakken spreek je af dat het gewoon proper moet zijn, een CPU intapen is géén goede verpakking (zo kreeg ik er een keer in, rijen met pinnen stonden scheef etc., maar hij doet ut nog steeds (AMD3500+ toen ie voor 300 in de winkel lag voor 120 2ehands, superdeal natuurlijk :P)
  • Op superdeals zoals mijn CPU hierboven niet ingaan :P Je kan uiteraard geluk hebben maar ook hele dikke pech doordat het gestolen waar is. Als je dit koopt ben je strafbaar, ook al ben je je totaal van geen kwaad bewust. Achteraf had ik dus mijn CPU nooit moeten kopen: supergoedkope prijs, slecht contact en slechte verpakking :P
  • ALTIJD volledige adresgegevens vragen, het liefst voordat je geld overmaakt nog even bellen. Dan heb je elkaar gesproken en heb je toch wat meer zekerheid. Mocht je Achmed of een vriend aan de lijn krijgen: NIET DOEN.
Zo en nu eerst een Bavaria :P

• UTMachine
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:16
Masterrikkie schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 18:43:
"ik kan natuurlijk jou niet garantie geven als je pinnetjes kapotmaakt toch ? pinnetjes worden allemaal gecontroleerd voordat ze wegggaan"

dit is wat hij zei toen ik vroeg ik me processor kon ruilen mocht hij niet passen, dus voordat ik betaald had enzo.
Gezien zijn reactie, lijkt het mij voorbedachte rade van hem. Gelukkig is deze meneer ook niet de allerslimste, anders zou hij deze reactie niet geven op je vraag :-)

• Huuruun
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-05 20:00
• Op superdeals zoals mijn CPU hierboven niet ingaan :P Je kan uiteraard geluk hebben maar ook hele dikke pech doordat het gestolen waar is. Als je dit koopt ben je strafbaar, ook al ben je je totaal van geen kwaad bewust. Achteraf had ik dus mijn CPU nooit moeten kopen: supergoedkope prijs, slecht contact en slechte verpakking :P
Grappemaker... Als je je echt niet van enig kwaad bewust ben, dan heet dat ten goede trouw... Zelfs als die gozer je gestolen waar verkocht, word je toch eigenaar (mits te goede trouw nogmaals...). Zie ook artikel 84 in combinatie met 86 van ons Burgerlijk Wetboek (boek 3). Dit is OOK het geval als de oorspronkelijke eigenaar kan aantonen dat het ding, dat jij te goeder trouw hebt gekocht, van hem was. Hij heeft dan natuurlijk wel een vordering op de dief, maar of dat 'm helpt...

• Masterrikkie
Virus super bedankt voor je reaktie

inderdaad, het is een achmed om het zo maar te zeggen.

echter is de verpakking wel goed, ook staat zijn adres op de envelop. IK heb hem toegeveogd op msn om te vragen hoe we dit gaan afhandelen.

Hij wou hem zien voor een webcam, welke ik niet had.

Waarop ik weer vroeg hoe we het gingen afhandelen vroeg hij hoe oud is was???? haha wat een gast.

Daarop vertelde ik hem dat ik niet met hem hoefde te chatten en dat ik ook zo wel snel 60 euro kon verdienen met deze praktijken.

Hierop ging hij offline.

Ik heb hem al een mailtje gestuurt, met daarin de tekst dat als ik kan fluiten naar me centen dat hij wel bezoek kan verwachten.

• Masterrikkie
alle processors worden eerst in moederbord getest en dan opgestuurd. en dit is eerste keer dat er zoiets gebeurt. dat kan eigelnlijk niet. want dat is in tissue en dan in een envelopje lucht balletjes. ik heb zelf ook retouren ontvangen van mensen die in een papier en dan in envelopje met luchtballejtes gestuurd. er was ook geen probeleem daarmee. want ik controleerze eerst via inzetten op moederbord. voordat ze gecontorleerd worden. als je een foto maakt ervan met macro functie van je sony syberschot is het makkelijker. anders via webcam kan ik ook zien. maar ik moet werl eerljk zeggen dat ik wel de mensen tegengekomen die hun oude kapotte processor wilden mij teruggeven voor gratis geld. dus ik moet zeker weten dat het een gebroken pinnetje heeft en dat is een fout van mij. er wordt ook de codes gecontroleerd. ik wacht op de foto of webcam of als je kan bewijzen dat het mijn fout is kunnen we een handeling doen. maar ik heb tot nu toe nooit mensen bedrogen ofzo ook al mensen dat geprobeerd hebben

deze mail heeft hij terg gestuurt, nog mensen die weten hoe ik mijn sony cybershot 3.2 megapixel op macro stand kan zetten zodat ik een goede foto kan nemen?

nogmaals bedankt mensen!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18:39

Totaalgeflipt

De enige echte

Modbreak:Verkoper bashen heeft hier geen zin. Dit is tussen de topicstarter en de verkoper.

[ Voor 76% gewijzigd door BalusC op 09-02-2007 20:37 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Masterrikkie schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 19:16:
nog mensen die weten hoe ik mijn sony cybershot 3.2 megapixel op macro stand kan zetten zodat ik een goede foto kan nemen?
Niet moeilijk doen en gewoon zo'n plaatje pakken en de pin rood omcirkelen met paint :Y)

Afbeeldingslocatie: http://balusc.xs4all.nl/img/har/cpu/int/p4/P4-Northwood-bottom.jpg

Daarna kun je in de technische datasheet kijken of het niet toevallig een "nutteloze" pin is (ground, etc kun je wel missen), dan kun je de CPU zonder problemen op een mobo prikken en draaien :) Je zou ipv een plaatje ook gewoon de coordinaten van de pin doorgeven. Zie figuur 3-8 op pagina 43 van de datasheet voor een plattegrond.

[ Voor 10% gewijzigd door BalusC op 09-02-2007 19:43 ]

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-05 20:45
Huuruun schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 19:06:
[...]

Grappemaker... Als je je echt niet van enig kwaad bewust ben, dan heet dat ten goede trouw... Zelfs als die gozer je gestolen waar verkocht, word je toch eigenaar (mits te goede trouw nogmaals...). Zie ook artikel 84 in combinatie met 86 van ons Burgerlijk Wetboek (boek 3). Dit is OOK het geval als de oorspronkelijke eigenaar kan aantonen dat het ding, dat jij te goeder trouw hebt gekocht, van hem was. Hij heeft dan natuurlijk wel een vordering op de dief, maar of dat 'm helpt...
Ik begrijp niet wat je nou wilt zeggen, kan de verbanden niet leggen :S. Zou je het misschien anders kunnen verwoorden, klinkt namelijk wel interessant :P.

• Masterrikkie
Afbeeldingslocatie: http://img02.picoodle.com/img/img02/7/2/9/f_P4Northwoodm_38eee5b.jpg

ik krijg echter geen pdf reader aan de praat onder vista currently, iemand die weet of dat pinnetje belangrijk is?

[ Voor 26% gewijzigd door Masterrikkie op 09-02-2007 20:00 ]

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Als je nou eerst je plaatje aan de praat krijgt. Ik zie hier namelijk niks ;)

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Modbreak:Verkoper bashen heeft hier geen zin. Dit is tussen de topicstarter en de verkoper.

@BalusC: Ik wel hoor? :P

[ Voor 72% gewijzigd door BalusC op 09-02-2007 20:36 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

ik denk dat je dit zelf uit moet proberen. moet wel toevallig zijn dat iemand zelfde type cpu heeft met het pinnetje wat stuk is.

en ik denk dat de verkoper al getest heeft met dan ene afgebroke pinnetje, en dit problemen gaf en dus verkoopt op speurders.

maar misschien dat hij gewoon werkt. anders probeer je geld terug te krijgen.

Verwijderd

[ Voor 64% gewijzigd door BalusC op 09-02-2007 20:36 ]

• Iet
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08-2025

Iet

Nou, zoals iedereen zegt: proberen

Doet ie het niet, dan maak je alsnog wel een kans, want het pinnetje zit welliswaar in het midden, maar wel aan de rand... Iemand die een beetje goed kan 'precisie-'solderen moet dat wel kunnen fixen. (zelf zo 2 processoren gehad)

I use a <insert heavy config>."Dude! Solitaire must load like instantly"

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Welke pin is het dan, volgens de plattegrond? De pic en de plattegrond in de PDF komen 1:1 overeen. Pin A1 (nouja, de fictieve pin dan, daar zit namelijk geen pin :+ ) zit geheel rechtsonder :)

[ Voor 12% gewijzigd door BalusC op 09-02-2007 20:35 ]

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18:39

Totaalgeflipt

De enige echte

Sorry @ eerdere post
@ BalusC ik ook:)

Het zou dan pin H21 moeten zijn
Functie:
H21 D11# Source Synch Input/Outpu

[ Voor 54% gewijzigd door Totaalgeflipt op 09-02-2007 20:57 ]

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Tis pin H21: Source synch input/output

Geen idee of je die kunt missen :)

Ik ben een mens en dus onderdeel van het probleem.
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Lijkt me niet, aangezien deze een functie heeft...

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Da's inderdaad geen misbare pin, daar vloeit data doorheen ipv stroom. De CPU zal met een beetje geluk wel functioneren, maar volledige stabiliteit is absoluut niet gegarandeerd.

Sja, terugbrengen dus :)

[ Voor 38% gewijzigd door BalusC op 09-02-2007 22:44 ]

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

MensionXL schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 20:12:
[modbreak]Verkoper bashen heeft hier geen zin. Dit is tussen de topicstarter en de verkoper.[/]
Jullie kunnen tegenwoordig ook niet meer tegen een 'grapje' :/ Ik snap echt niet dat er in jouw kop zou om kunnen gaan dat heel GoT 1 gotter zal helpen? Want daar ben je nu bang voor en verwijder je mijn post... Lullig hoor. :/
Modbreak:Commentaar op de moderatie :?

Bespreek het met de moderator in kwestie of met het Doktersteam als je er samen niet uitkomt. Ga in geen geval offtopic zoals dit blaten...
@BalusC: Ik wel hoor? :P
Beter lezen BalusC, ik had het over dat jij het plaatje niet kon zien.

[ Voor 14% gewijzigd door dion_b op 10-02-2007 17:10 ]

Goedkoop bellen via VoIP

• Derek S.
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Masterrikkie schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 19:14:
Ik heb hem al een mailtje gestuurt, met daarin de tekst dat als ik kan fluiten naar me centen dat hij wel bezoek kan verwachten.
8)7

Het stomste wat je kunt doen, gaan dreigen. Hierbij heb je denk ik je kans om het netjes af te handelen verpest. |:(

Verwijderd

Bij agmeds wil dreigen wel eens helpen:P
Modbreak:Nee jij bent lekker :r

Check je mail, dit soort racistische opmerking is op GoT ongewenst :(
Komt bij dat je niet eens intelligent genoeg bent om Achmed goed te spellen...

[ Voor 73% gewijzigd door dion_b op 10-02-2007 17:05 ]

Verwijderd

dus ik ben niet lekker?
rasistisch?:S feiten..
wie zegt dat je achmed zo speld?
mja laat ook maar.. :X :?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2007 18:29 ]

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Grapjes, oké, maar ga niet op de man spelen. Wanneer 1 schaap over het dam is enzo.

Dit topic gaat helaas dan ook dicht. Het antwoord is gelukkig al gegeven: die pin is essentieël.
Voor de rest is het tussen de topicstarter en de verkoper.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.