Toon posts:

Test de hackbaarheid van mijn mac.

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Met de systeembeheerder van onze school heb ik een discussie. Hij meent dat het een illusie is dat een mac niet of nauwelijks kwetsbaar is als ie met het Internet verbonden is.
Een Windows-machine wordt volgens statistieken binnen een minuut of 5 gehacked of besmet. Het zal voor Vista wel weer niet anders zijn denk ik zelf.

Maar goed, om het te testen heb ik een mac mini G4 met Mac OS X Tiger zonder antivirus en zonder firewall, in de DMZ-zone van de router aan het Internet gehangen.

knip

Mijn verzoek is te proberen de systeembeheerder van de school gelijk te geven:
Besmet deze machine met iets vervelends of hack 'm (wat dat ook inhoud).

Tevens lees ik graag jullie reacties en kan ik daar nog veel van leren.

[ Voor 4% gewijzigd door Canaria op 09-02-2007 18:30 ]

Verwijderd

Je weet dat aanmoedigen of uitlokken tot het hacken van een systeem, evenals het hacken zelf, strafbaar is?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 18:19:
Je weet dat aanmoedigen of uitlokken tot het hacken van een systeem, evenals het hacken zelf, strafbaar is?
Er is wel meer strafbaar.
Is dat altijd het eerste wat je denkt, bij alles wat je doet?

Verwijderd

En hoe wisten we ook alweer dat dat écht een machine is die gehackt mag worden? :z
Dat kan iedereen wel zeggen, en dat is precies de reden waarom je dit soort dingen niet op dit forum moet zetten.

• elTigro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:42

elTigro

Es un Gringo!

nee, niet bij alles, maar uitlokken tot iets strafbaars is in ieder geval ook strafbaar
en bovendien, wie zegt dat het jouw mac is? :D

/spuit 11 :z

[ Voor 6% gewijzigd door elTigro op 09-02-2007 18:24 ]

Lazlo's Chinese Relativity Axiom:No matter how great your triumphs or how tragic your defeats --approximately one billion Chinese couldn't care less.

Verwijderd

Topicstarter
elTigro schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 18:23:
nee, niet bij alles, maar uitlokken tot iets strafbaars is in ieder geval ook strafbaar
en bovendien, wie zegt dat het jouw mac is? :D

/spuit 11 :z
Er is vast wel ergens na te gaan dat deze berichten en het adres van de mac hetzelfde zijn. Doe je best...

Ondertussen kan ik vermelden dat er aardig wat animo is. Mooi zo. Alleen zie ik verder nog niets spannends gebeuren.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Op zich natuurlijk een interessante uitdaging, maar het uitlokken van onrechtmatige daden kunnen we hier niet toelaten.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.