Toon posts:

Geheugenmodule werkt niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Onlangs heb ik een geheel systeem samengesteld en gekocht. Wat betreft geheugen heb ik een 2x 512 ddr2 RAM geheugenkit genomen samen met een Asrock ALiveNF6G-DVI (NF61000. Was m`n bedoeling om ze in dual channel te laten werken (mobo ondersteund dit).

Jammer genoeg deed één van de reepjes het niet. Wanneer ik reepje A in een slot deed startte de pc op, geen probleem. Wanneer ik in een tweede slot ook reepje B deed, startte de pc niet op. De pc startte ook niet op als ik alléén reepje B erin had zitten.

Ik heb vervolgens de kit teruggestuurd en heb inmiddels een nieuwe identieke kit mogen ontvagen. Jammer genoeg heb ik nog steeds hetzelfde probleem. Aanvankelijk dacht ik dat ik toevallig een kit had die deels defect was maar nu een tweede kit ook niet helemaal naar behoren werkt begin ik twijfels te krijgen of het misschien aan het moederbord ligt. Het ligt óf aan het moederbord óf het is een productiefout...

Wat is jullie mening hierover? Zou het dan toch aan het moederbord liggen of ligt het probleem bij de geheugenmodules? Moet er gespeeld worden met gegevens in de bios?

Met vriendelijke groet.

Specificaties:

ram: Twinmos DDR2/667 PC5300 1024MB (2x512 MB) Dual Channel Kit
mobo: Asrock ALiveNF6G-DVI (NF6100)
cpu: AMD Sempron 3000+

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Als je reepje B in hetzelfde slot stopt als waar A werkte, lijkt het me dat het geheugen niet goed is. Als B dan wel werkt zou het een instelling kunnen zijn. Heb je geprobeerd om beide banken in geel te stoppen en heb je geprobeerd om er één in geel en één in het oranje slot te stoppen?

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb alle mogelijke combinaties geprobeerd. Ik heb ook zoals jij net zei per slot zowel reepje A als B solo geprobeerd. Reepje B is het die het niet doet, ongeacht in welke slot ik hem doe.

Edit:

In mijn topicpost bedoel ik met niet opstarten dat wanneer ik de pc aanzet dat het beeldscherm niet aan gaat en dus ook geen bios tevoorschijn komt. Ook hoor ik helemaal geen 'piep' geluiden uit de kast komen.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2007 18:16 ]

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Dan lijkt het erop dat de geheugenmodule de boosdoener is.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Verwijderd

Topicstarter
Ja alleen ik hoop dat de leverancier niet wantrouwig wordt oid. Ze zeiden dat het uitzonderlijk was dat ik de eerste keer defect geheugen gekregen had en een tweede keer al helemaal uitzonderlijk is.

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Geheugen is daar zeer gevoelig voor. Moeten zij toch weten. Ze hebben niks te willen. Gewoon omruilen :)
Pagina: 1