[Apache/Tomcat] jkMount root op virtualhost mounten

Pagina: 1
Acties:

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12 19:26

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Topicstarter
Waar ik nu al een dag aan besteed heb is het mounten van een webapplicatie (binnen tomcat) naar apache.
Ik heb mod_jk draaien en netjes een worker aangemaakt.
Nu kan ik dus doordat ik bijv:

jkmount /abc/* worker1
in me apache config heb gezet, de webapp abc bereiken via:
www.domain.com/abc/

maar wat ik wil is:
www.domain.com/
en dan op webapp abc komen...

maar ik kan nergens iets vinden over het 'anders' mappen van je tomcat webapplicaties binnen virtual hosts..
Ik heb de jkmount binnen me virtual host tags gezet in de apache config, maar dan is het nogsteeds www.virtualhost.com/abc/

Ik zag wel oplossingen met rewrite en mod_proxy, maar dit is helaas voor de server waar ik nu de 'live omgeving' aan het opzetten ben geen optie.

Heeft iemand ervaring met mod_jk, en is het iemand gelukt een tomcat webapp gewoon op de root van een virtualhost te draaien?

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:18
Het is me wel eens gelukt.
Heb toen de volledig root te mappen:

jkmount /* worker1

en dan in de serverconfig de hostname tevens aangemaakt.
Erg stabiele oplossing was dat niet, bij het herstarten van apache was je verplicht om tomcat opnieuw te starten, vraag me niet waarom.

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Topicstarter
Ik zoek naar en stabiele oplossing :) Het leek mij dat apache op de voorkant de hoofd reden is bij veel mensen omdat je dan juist zo makkelijk je virtualhosts kan managen richting tomcat?

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 18:20
1 ding waar je rekening mee moet houden bij virtual hosts, is dat je je web app in tomcat deployed in [tomcat dir]/sites en niet in het gebruikelijke [tomcat dir]/webapps.

Als de context root van je web applicatie de root moet zijn, dan gebruik je in tomcat de directory ROOT.

Dus het zou dan worden:

[tomcat dir]/sites/www.domain.com/ROOT/

Deze ROOT is dan de directory waar oa je WEB-INF en index.jsp etc staan. Dus bv, [tomcat dir]/sites/www.domain.com/ROOT/index.jsp en [tomcat dir]/sites/www.domain.com/ROOT/WEB-INF/web.xml, etc.

Vervolgens set je in conf/server.xml voor je engine iets als:

XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
<Engine name="Catalina" defaultHost="www.domain.com">
          <Host name="www.domain.com" appBase="sites/www.domain.com/"
                    unpackWARs="true" autoDeploy="true"
                    xmlValidation="false" xmlNamespaceAware="false"
           >
                       <!-- valve config here for logs etc -->
           </Host>
</Engine>

In combinatie met Apache zou dit ook gewoon moeten werken.

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Is mod_proxy_ajp niet veel beter en gemakkelijker?

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Topicstarter
Mag ik u hartelijk bedanken Flowerp.
Als je inderdaad allemaal hosts toevoegd aan je server.xml (al je virtual hosts) en hun webapp dirs scheid van elkaar en daar een ROOT.war ingooit krijg je dat tomcat alles verdeeld onder de virtual hosts direct op de root url.
En apache met jkmount pakt dat netjes op als je in je virtualhost nu een:
jkmount /* worker1
opgeeft gaat dat netjes door tomcat en heb je alles in de root van je virtualhost :) :D
Ik staarde mezelf blind op apache en jkmount.

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 18:20
CT schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 19:16:
Mag ik u hartelijk bedanken Flowerp.
[...]
opgeeft gaat dat netjes door tomcat en heb je alles in de root van je virtualhost :) :D
Goed dat het nu werkt :)

Ik zat er zelf trouwens ook een tijdje op te puzzelen. Als je alleen de docs (snel) doorleest zie je niet zo snel dat het op deze manier gedaan moet worden.

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

flowerp schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 22:57:
1 ding waar je rekening mee moet houden bij virtual hosts, is dat je je web app in tomcat deployed in [tomcat dir]/sites en niet in het gebruikelijke [tomcat dir]/webapps.
Niet noodzakelijk. Bij een van onze klanten hebben we zo'n config draaien met de webapps in $CATALINA_HOME/webapps.

Overigens kan je met die ROOT.war wel af en toe problemen verwachten. Zet je hem in Tomcat 5.5.20 gewoon in de webapps dir, dan wordt het kreng niet gedeployed bij een Tomcat restart. Voorzover ik kon Googlen kan niemand uitleggen waarom, maar het lijkt een teruggekeerde bug uit vroegere versies te zijn.

Een oplossing is om in de ROOT.xml (in $CATALINA_HOME/conf/[engine name]/[host]) een docBase verwijzing naar de ROOT.war moeten geven, waarbij die buiten de webapps directory moet staan (hij wordt wel gedeployed in de webapps directory).

Persoonlijk vind ik het sowieso wat eleganter op de wars buiten de webapp dir te zetten, maar dat is een smaak die de meesten niet delen geloof ik.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Pagina: 1