Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kogando
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-08-2024

Kogando

Humordenaar

Topicstarter
Ik maak gebruik van Windows Vista Ultimate en van een MDA Pro met WM5. Na enig gedoe had ik het nieuwe Windows Mobile Device Center (beta 3) aan de praat gekregen en kon ik synchroniseren met o.a. Office 2007.

Ik heb daarna echter een backup teruggezet op mijn MDA Pro en sindsdien werkt het niet meer. Imho is dat hele Windows Mobile Device Center maar een brakke applicatie. Als ik echter probeer om het vertrouwde ActiveSync te installeren steekt Vista hier een stokje voor.

Weet iemand een manier om toch ActiveSync te kunnen installeren. Dan kan ik dat hele WMDC achterwege laten.

Ik vind het trouwens verbijsterend dat Microsoft het lef heeft Vista uit te brengen zonder een goed werkende synchronisatie applicatie. Je moet dan zelf dingen gaan downloaden en installeren die nog in de beta fase verkeren, en ActiveSync mag niet meer. :N

Citeerde hij de halve wereldbevolking..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyCP
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-04 13:22
Ik weet niet hoe je ActiveSync onder Vista kunt installeren maar heb wel een tip: van het Windows Mobile Device Center is al een paar dagen een final (oftewel non-beta) beschikbaar. Downloaden kan vanaf hier:

http://www.microsoft.com/windowsmobile/devicecenter.mspx

[ Voor 4% gewijzigd door TommyCP op 09-02-2007 17:39 ]

>>>insert witty remark here<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kogando

Kogando

Humordenaar

Topicstarter
TommyCP schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 17:38:
Ik weet niet hoe je ActiveSync onder Vista kunt installeren maar heb wel een tip: van het Windows Mobile Device Center is al een paar dagen een final (oftewel non-beta) beschikbaar. Downloaden kan vanaf hier:

http://www.microsoft.com/windowsmobile/devicecenter.mspx
Ik ben via een beta link bij de WMDC download terecht gekomen. Maar als dit dus de final is dan heb ik die al wel geprobeerd. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyCP
Zou je anders eens kunnen proberen om te syncen met ActiveSync onder XP (desnoods op iemand anders zijn PC als je geen XP-PC meer hebt)? Het kan nl. best zijn dat het terugzetten van de backup je syncinstellingen in de war heeft geschopt, dat wil nog wel eens voorkomen onder Windows Mobile.

Met welk backupprogramma heb je de backup trouwens gemaakt en teruggezet?

[ Voor 5% gewijzigd door TommyCP op 09-02-2007 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kogando

Kogando

Humordenaar

Topicstarter
TommyCP schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 17:47:
Zou je anders eens kunnen proberen om te syncen met ActiveSync onder XP (desnoods op iemand anders zijn PC als je geen XP-PC meer hebt)? Het kan nl. best zijn dat het terugzetten van de backup je syncinstellingen in de war heeft geschopt, dat wil nog wel eens voorkomen onder Windows Mobile.

Met welk backupprogramma heb je de backup trouwens gemaakt en teruggezet?
Ja, als ik dat deed dan kreeg ik van ActiveSync ook altijd de melding dat er iets fout was gegaan. Maar daarna werkt het weer prima. Ik heb Spb Backup gebruikt.

Even aan een andere pc hangen is nog een optie ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyCP
Eventueel zou je ook het support forum van Spb kunnen checken; of er meer mensen zijn die problemen met Mobile Device Center hebben.

ActiveSync onder Vista gaat trouwens niks worden ben ik bang, want ActiveSync heeft zijn eigen drivers, die het onder Vista hoogstwaarschijnlijk niet doen. De Vista Upgrade Advisor geeft dit ook aan.

Pagina: 1