Toon posts:

Cdroms worden verwisselbare schijf??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort ziet Windows 98 Tweede Editie mijn CD-rom en brander als een verwisselbare schijf en niet als CDROM. Het is geen hardware probleem want als ik Windows opnieuw installeer gaat het weer goed (gecheckt, maar wil ik liever niet doen omdat ik dan alles opnieuw moet installeren)
Hoe kan ik er voor zorgen dat hij de apparaten weer als CDrom herkent?

Verwijderd

LOL

Heb ik ook gehad: gewoon even alle drivers voor de IDE poorten wegpleuren en vervolgens herstarten en dan weer installeren (worden vanzelf herkend).

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of je hetvolgende bedoeld...
ik heb via configuratiescherm - hardware - apparaatbeheer de beide cdroms verwijderd. Wedrden inderdaad weer herkend bij opstarten, maar het probleem blijft bestaan...
of heb ik iets niet goed gedaan...:(>

Verwijderd

Rechtermuisknop op deze computer - eigenschappen - apparaatbeheer - dubbelklik op vasteschijf controllers - alles wat daaronder dat kopje staat (ingesprongen) verwijderen - gewoon waarschuwingen negeren en computer opnieuw opstarten - opnieuw installen IDE controller (gaat automatisch)

Heb je een via chipset (veelal bij AMD cpu's) downoad dan eerst de nieuwste via 4in1 drivers.

succes

Verwijderd

Topicstarter
Helaas,
ik heb alles verwijderd en ook de nieuwe via drivers geinstalleerd,
maar hij blijft het zien als verwisselbare schijven.....:(
help...

Verwijderd

Windows herinstalleren, oftewel format c:

• Rush
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-04-2024

Rush

joris is

Je moet effe dit bestandje neerhalen. En dan in je C:\WINDOWS\SYSTEM\IOSUBSYS zetten. Werkte bij mij!

grtz Rush

tremble and despair for i am power!

Verwijderd

Topicstarter
Thank u all,
ik heb het probleem uiteindelijk opgelost door w98 opnieuw over de huidige versie te instaleren. Deed weinig pijn , want alle instellingen bleven verdre behouden :)
Pagina: 1