Toon posts:

Voeding past niet op het moederbord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een MSI K9N in een oude kast geplaatst.
Nu past het stekkertje van de voeding voor het mobo niet.

Even ter verduidelijking.
Aan die voeding zitten vierkanten openingen en openingen met een ronding. 2x een rij van 10 dacht ik. Nu passen al deze openingen precies op het mobo op de laatste van beide rijen na.

Weet iemand waarom dit is?
Kan ik dat gewoon passend maken?
Nieuwe voeding?

Alvast bedankt!

Verwijderd

Je voeding zal dan wel ATX versie 2.0 ondersteunen (neem aan dat de voeding 2x12 pinnen heeft). Dit is geen probleem je kunt bij de meeste voedingen de onderste 2x2 loskoppelen. Desgewenst heb je hier ook adaptertjes voor (hoewel je ze meestal andersom ziet)

Verwijderd

Topicstarter
De voeding heeft 2x10 pinnen. Ik ging er ook vanuit dat die gewoon op het mobo zou passen, maar de laatste pinnen passen dus niet.

Verwijderd

Op het moederbord zitten dus 2 x 12 openingen, en je voedin heeft 2 x 10 pinnen? Als ik me niet vergis moet je de stekker er dan zo insteken, dat (op het moederbord) aan beide uiteinden 2 x 1 opening ongebruikt laten... correct me if i'm wrong!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 14:32:
Op het moederbord zitten dus 2 x 12 openingen, en je voedin heeft 2 x 10 pinnen? Als ik me niet vergis moet je de stekker er dan zo insteken, dat (op het moederbord) aan beide uiteinden 2 x 1 opening ongebruikt laten... correct me if i'm wrong!
ook ik weet t niet 100 % zeker, maar ik dacht dat je juist aan 1 kant 2x2 pinnen open moest laten, dit gezien het feit dat bij mijn voeding een 20pins stekker aanwezig is, waarbij je aan de zijkant nog 4 pinnen erbij kan klikken.
Bij de meeste past het trouwens niet als je hem er fout in probeert te doen omdat er hoekjes zijn afgevlakt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 14:38:
[...]
ook ik weet t niet 100 % zeker, maar ik dacht dat je juist aan 1 kant 2x2 pinnen open moest laten, dit gezien het feit dat bij mijn voeding een 20pins stekker aanwezig is, waarbij je aan de zijkant nog 4 pinnen erbij kan klikken.
Bij de meeste past het trouwens niet als je hem er fout in probeert te doen omdat er hoekjes zijn afgevlakt.
Tja, dat is waar...
Er is maar één manier om er achter te komen: probeer alle mogelijkheden, en je merkt vanzelf zodra het werkt. Iets slopen kan bijna niet, want de connectors zijn inderdaad ( ^^ ) zodanig gevormd dat het niet verkeerd kan gaan :)

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
je houd idd 2x2 over.. en het moet passen omdat 24 pins ATX (2.0) op die 4 extra pootjes na compleet gelijk is met ATX (1.x)

je hebt ook maar 2 mogelijkheden gezien het klemmetje aan de zelfde kand blijft :)

404 Signature not found

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik zalmorgen nog is kijken want volgens mij zaten er evenveel pinnetjes als stekkertjes alleen de laatste 1x2 paste dus niet.
Vandaar dat ik dit poste omdat ik het al zo vreemd vond. Ik zal ook is kijken of ik kan zien wat voor mobo die oude was.

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-05 21:38
Maar.. Zijn moederbord heeft 2x12 pinnen... Dus kan ie niks overhouden :+

Verwijderd

AlterMann schreef op zondag 11 februari 2007 @ 23:12:
Maar.. Zijn moederbord heeft 2x12 pinnen... Dus kan ie niks overhouden :+
Dan houdt ie op zn moederbord 4 lege plaatsen over... en das niet niks ;)

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Die moeten gevuld worden inderdaad, die zitten daar niet voor niks.

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:24
Die zijn alleen maar om bepaalde voedingslijnen stabieler te houden. Zonder die 2x2 pinnetjes werkt het ook :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

adyta schreef op zondag 11 februari 2007 @ 23:26:
Die zijn alleen maar om bepaalde voedingslijnen stabieler te houden. Zonder die 2x2 pinnetjes werkt het ook :)
Dat verschilt per moederbord. Sommige borden verbinden de lijnen intern door, andere gebruiken ze voor verschillende dingen. In dat laatste geval moet je echt die pinnen bevolken. Dat kan als je een *goede* oudere voeding hebt met een 20p-24p verloop op zich wel.

Let trouwens wel op of je voeding het ueberhaupt trekt - alleen de opgegeven wattage is niet zaligmakend, een goede voeding van 300W is veel beter dan een slechte die beweert 450W te trekken :o

Oslik blyat! Oslik!

• AlterMann
Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 23:19:
[...]

Dan houdt ie op zn moederbord 4 lege plaatsen over... en das niet niks ;)
Niet als ie een 24-pins stekker heeft :+

• Beercase
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-05 21:07

Beercase

So soft!

20 pins moet aan een kant van de connector komen op het mobo.
Verder moet je de 4 pinsstekker niet ernaast prikken (past als het goed is ook niet).
Die past wel weer ergens anders op het mobo!

Hang loose, KiteSurfing for life!

Verwijderd

AlterMann schreef op zondag 11 februari 2007 @ 23:48:
[...]

Niet als ie een 24-pins stekker heeft :+
maar zoals je hier
Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 14:20:
De voeding heeft 2x10 pinnen. Ik ging er ook vanuit dat die gewoon op het mobo zou passen, maar de laatste pinnen passen dus niet.
kunt lezen heeft zijn voeding die niet :9

• AlterMann
Ohja :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Het blijkt dus dat de voeding 2x10 is en het mobo 2x12.
Ik neem aan dat als ik m dan inplug en er 2x2 over blijven op het mobo dit niet kan?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2007 @ 15:55:
Ik neem aan dat als ik m dan inplug en er 2x2 over blijven op het mobo dit niet kan?
Probeer het gewoon uit.
Is je pc niet stabiel, of start die niet op... dan zal je of.. een verloopje moeten kopen (5 euro) of een nieuwe voeding.
Pagina: 1