Toon posts:

Wireless netwerk tot bij vriend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo , ik en een vriend hebben allebij een YAGI antenne op een WRT54GS van Linksys.
Nu is de vraag ; Hoe kunnen we op elkaars netwerk maar niet op elkaars Internet graken?

schemaatje met Paint
Afbeeldingslocatie: http://www.mrwaggel.be/images2/upload/gilles.vanvlasselaer@gmail.com/SmYFcz3upN6yKJun7HQ0TW2yg9hl4icb9UaRImWhOT-untitled.JPG

dus dat de pc's aan de linker kant kunnen communiceren met de pc's aan de rechterkant maar niet met het internet aan de rechterkant en andersom

Groeten,
Mr.Waggel

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-03 12:54
beide netwerken 2 NAT ranges geven (192.168.1 en 192.168.2) laten zitten en in de firewall B toegang tot IP range A naar het internet weigeren en in firewall A toegang tot internet voor range B weigeren.
routering van A naar B en omgekeerd toestaan

[ Voor 23% gewijzigd door sariel op 09-02-2007 15:41 ]

Copy.com

Verwijderd

Topicstarter
klinkt simpel :p
merci voor snelle react!

**edit

Maar wat als nu router A een IP geeft aan een computer die in netwerk B zit?

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2007 15:48 ]

Verwijderd

moet zeggen dat het wel een hele mooie tekening is hoor :P

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:09
Verwijderd schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 15:47:
moet zeggen dat het wel een hele mooie tekening is hoor :P
Fear my l33t paint skillz :+

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman (F60) Cooper S

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 15:45:
merci voor snelle react!

**edit

Je DHCP zo instellen dat enkel geregistreerde MACS een ip adres krijgen. Weet niet wat er kan in die routers... maar ongetwijfeld kan je op zijn minst een MAC-IP mapping instellen.

Verwijderd

Topicstarter
OK merci
karma +1 :p

• FlowDesign
merci voor snelle react!

**edit

Ik vraag me ten eerste af of dat überhaupt zal gebeuren, aangezien als je je aanmeldt in Netwerk A, dan kom je als eerste ook langs Router A en niet B. Dus lijkt mij dat Router A dan een IP toewijst.

Zo niet dan is dat natuurlijk heel gemakkelijk op te lossen door alle PC's vaste IP en (subnet, gateway en DNS) te geven :)

• paularts
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-03 07:40

paularts

Paulux !!!!!!

merci voor snelle react!

**edit

stel je de ene router in op iprange *.*.*.100 tot 10~ en de andere vanaf 10~+1 tot 255 of waar je ook wilt
als je 4 comps hebt dan tot 103 en bij router b vanaf 104 tot 4comps verder 107

(Multiple exclamation marks are a sure sign of a diseased mind)

• FlowDesign
Verwijderd schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 15:52:
[...]

Je DHCP zo instellen dat enkel geregistreerde MACS een ip adres krijgen. Weet niet wat er kan in die routers... maar ongetwijfeld kan je op zijn minst een MAC-IP mapping instellen.
Je kunt in die Linksys routers MAC-adres filtering toekennen. Dus een lijstje van MAC-adressen opstellen voor al je PC's en klaar.
Maarrrr ik weet niet of je daar iets mee opschiet aangezien je op een of andere manier ook de PC's van het netwerk aan de andere kant op je netwerk toe wilt laten, dus ze moeten wel door de router heen kunnen...
Ik weet namelijk ff niet uit mijn hoofd of die MAC-adres filtering alleen gebruikt wordt of kan worden voor de DHCP en toegang tot het Internet, of voor algehele toegang. Volgens mij het laatste, dus dan moet je juist GEEN MAC-filtering gebruiken.

• FlowDesign
paularts schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 15:56:
[...]

stel je de ene router in op iprange *.*.*.100 tot 10~ en de andere vanaf 10~+1 tot 255 of waar je ook wilt
als je 4 comps hebt dan tot 103 en bij router b vanaf 104 tot 4comps verder 107
Dat is geen antwoord op de vraag die wordt gesteld.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:35

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Internet zal hoogstwaarschijnlijk niet gedeeld worden tussen de twee. Waarom? Omdat de Routers via de WAN poort Internet hebben, ze zullen niet via een LAN of WLAN verbinding het internet toestaan. Als ik namelijk mijn internet kabel in mijn laptop prop, kan ik niet via ICS of wat dan ook met wifi mijn router het internet op laten gaan. Nu heb ik een WRT54GX4, maar het idee blijft hetzelfde. Routers zijn niet zo gemaakt.

Wat betreft de ip adressen, dat gaat net zo. Hierboven is al uitgelegd dat de pc's verbonden op router A eerst daar komen vragen om een adres en andersom. Zijn de computers bekabeld of draadloos aangesloten op de router? En hoe wil je de wireless verbinding tot stand brengen met beide routers? Voor zover ik weet, kan je niet een apart adres op de wifi interface geven. Beide routers moeten ook dezelfde SSID en WEP/WPA-key hebben om met elkaar te communiceren.

Het is dus niet zo makkelijk als aanvankelijk werd gedacht. Trial en error is wat er nu volgt voor de TS.

Commandline FTW

• FlowDesign
Ik vraag me idd ook sterk af hoe je twee van die Linksys routers met elkaar via Wifi wil verbinden zodat je vanaf Netwerk A naar Netwerk B en omgekeerd kunt (tweerichtingsverkeer dus).
Volgens mij wordt dat helemaal niet ondersteund door dit type routers.

Pagina: 1