[XP] wuauclt.exe fouten

Pagina: 1
Acties:
  • 3.249 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• cman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-03 19:31
Ik heb een nogal vreemd probleem met een pc alhier:

oude installatie:
Deze pc was geinstalleerd met winxp sp2 en gaf 9 keer op 10 bij het inloggen een aantal fouten op wuauclt.exe en svhost service. Na wat zoeken op google en tweakers kwam ik er achter dat die wuauclt.exe het programma is dat voor de windows updates moet zorgen. Erg veel oplossingen zijn er niet voor te vinden (of wel, maar de symptomen zijn niet hetzelfde, of het OS is in 90% van de gevallen winME). Nu had ik geprobeerd van het bestand in de dir windows/system32 te renamen, waarna windows netjes het bestand terug aanmaakt (nieuwe bestand was een aantal KB minder dan het oude gerenamede bestand). Maar dit heeft het probleem niet opgelost. Omdat ik het knoeien beu was, en ik verder geen tijd had besloot ik de pc opnieuw te installeren.

Nieuwe installatie:
Na wat problemen om de installatie opnieuw te activeren (geen idee waarom dat moest, ik heb uiteindelijk via telefoon moeten activeren omdat het activatiescherm crashte bij het opzetten van verbinding met internet), begon ik lustig de nieuwste updates af te halen via de microsoft update site, en in het midden van de installatie van de updates, krijg ik opnieuw de foutmelding van wuauclt.exe. Het installeren van de updates (64 stuks na sp2!!!!!) gaat wel gewoon verder, maar het probleem is dus nog steeds niet opgelost, ondanks een verse installatie... Dus zou dit niet software-afhankelijk zijn?? Iemand enig idee?

BOE

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:52

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wat heb je na de herinstall geïnstalleerd voordat je naar Windows Update ging? Als het alleen drivers is, kan je misschien opnieuw beginnen (nog niet activeren, je hebt toch een maand de tijd en het is mogelijk dat je nog eens opnieuw begint) en dan de drivers een voor een installeren, beginnen uiteraard bij je LAN. Als er dan al direct een fout komt, heb je het probleem gevonden, anders blijft het een punt van trial en error. Je kan uiteraard ook met deze huidige install je drivers updaten of een eerdere versie proberen.

Wat zegt het logboek overigens?

Commandline FTW

• cman
geen enkele driver geinstalleerd, windows geïnstalleerd, geactiveerd en rechtstreeks naar de update site gegaan...

Logboek:

Application error
categorie (100)
gebeurtenis-ID 1000
Beschrijving:
Vastgelopen toepassing: wuauclt.exe versie 5.8.0.2469, vastgelopen module: essent.dll versie 5.1.2600.2180, vastgelopen op 0x00002445

Wanneer ik details opvraag:
we're sorry there is no additional information about this issue at this time.

BOE

• cman
grrr nu krijg ik net een foutmelding van services.exe.... Ik begin echt te vermoeden dat er iets hardwarematig scheelt, ik ga eens een memtest draaien dit weekend...

Als iemand anders nog andere ideeën heeft, laat maar komen..

EDIT: En ja hoor, amper bezig met de memtest en scherm staat al vol fouten... Okee maandag maar eens kijken voor een nieuw latje RAM...

[ Voor 23% gewijzigd door cman op 09-02-2007 15:52 ]

BOE

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:52

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dit had je ook eerder kunnen testen. Zodra er windows componenten fouten gaat geven kan je fout ram verwachten. Knap overigens dat je windows kon installen met dat slechte ram.

Commandline FTW

• cman
Inderdaad, weer wat bijgeleerd Hero Of Time

Mja de pc heeft nooit een blue screen gegeven of iets dergelijks, enkel die foutmeldingen, en voor de rest werkte hij goed. Nuja geheugenfouten kan zowiezo rare dingen met je pc doen..

BOE

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je zou sowieso eens de SoftwareDistribution database leeg kunnen gooien (net stop "Automatic updates", dan de %systemroot%\SoftwareDistribution map leeg kieperen, net start "automatic updates") en zien of je automatic updates dan weer goed functioneren? :)

• cman
zodra ik nieuw geheugen in de pc heb gestoken zal ik dat doen. Ik heb hier nog een pc staan van dezelfde batch, en daar stelde het probleem ook, en ook daar geheugenfouten, maw, een slechte batch geheugen waarschijnlijk...

BOE

Pagina: 1