Toon posts:

Is dit WoW-baar??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag,

Heeft iemand hier misschien iets te zeggen op het volgende? :

Mijn trouwe mac-je is nu toch echt te oud. Om WoW te spelen en een beetje fatsoenlijk op internet te kunnen denk ik er over een PC te nemen. Nu was ik van plan gewoon rustig te sparen tot ik een beetje een leuk budget zou hebben (en de tijd had een beetje bekend te raken in PC-land), maar nu stuit ik onverwacht hierop:

Een tweedehands AMD Athlon met:
1,8 GHz;
1 Gb RAM (2x512 Mb);
Harde schijf van 80 Gb (2x40 Mb);
Videokaart: Radeon R96/256 Mb;

Dit alles voor ca. € 120,-

Ben ik nou gek, of is dit een prima systeem, voor mijn doeleinden (WoW + internet), voor een spotprijs ?
Het lijkt gewoon haast te mooi om waar te zijn... juist dat brengt me aan het twijfelen.

In het bijzonder zit ik met deze vragen:

Zie ik nog wat over hoofd, heb ik meer gegevens nodig om te bepalen of dit voldoet?

Is dit inderdaad voldoende om een beetje leuk WoW te spelen?
Ik zit vooral met het geheugen en de grafische kaart (omdat ik heb begrepen dat voor dit spel de snelheid van de processor er niet heel veel toe doet).
Volgens de WoW site voldoet dit systeem (los van de kaart) wel aan de eisen.
Maar als ik een beetje de topics doorneem die hier over gaan (op deze site en andere), kom ik ook opmerkingen tegen dat je toch echt 2 Gb RAM nodig hebt. Is dat zo?

W.b. de grafische kaart weet ik het echt niet. Is het aantal Mb het enige belangrijke? Want dan voldoet 'ie wel.
Ik heb wel sites met specificaties van dit type gevonden enzo, maar ik weet er gewoon te weinig van om te bepalen of dit voldoet. Iemand hier iets zinnigs op te zeggen?

En tot slot: lijkt 120,- nu echt zo'n goede prijs voor wat hier geboden wordt, of kan ik beter wachten en doorsparen voor iets 'echt' goeds?
Ik snap dat dat een tricky vraag is, maar als iemand hier zijn of haar mening over kwijt wil, zou mij dat toch erg kunnen helpen...

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
2GB ram is echt niet nodig, maar kan wel meehelpen aan een smoothere game-ervaring. Verder zal het wel werken, maar verwacht geen grafische pracht.

• 4VAlien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:16

4VAlien

Intarweb!

Ik en een huisgenoot speelden voor TBC een tijdje op 512MB en dat is net niet lekker, 1GB of 1,5GB geeft echt een minimaal verschil. Als dat een echte Radeon 9600 is (en niet een 64bit bus el cheapo) dan lijkt het me wel speelbaar, verwacht alleen niet dat je op de hoogste settings kan spelen.

edit: die 2GB is meestal voor spellen als BF1942 en afgeleiden, die een nieuwere engine gebruiken.

[ Voor 14% gewijzigd door 4VAlien op 09-02-2007 14:51 ]

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Een AMD Athlon wat?

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Neem aan dat met : Videokaart: Radeon R96/256 Mb een Radeon 9600/256mb bedoelt wordt?
Je kan hier WoW gewoon goed op spelen, er zijn zat mensen die het met minder doen.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Verwijderd

4VAlien schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 14:50:

edit: die 2GB is meestal voor spellen als BF1942 en afgeleiden, die een nieuwere engine gebruiken.
Ik ben toch echt van mening dat ik op mijn oude amd athlon 3200 met 1 gig ram en een 9800 pro vloeiend bf 1942 kan spelen, jij bedoeld zeker bf2 ;)

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:53
Is het een 1.8Ghz Athlon, of een Athlon XP 1800+. Als het het tweede is dan heb ik hier op de 2e HDD een exact gelijke PC staan. Ik heb daar ooit WoW op gespeeld (wel vrij leeg op illegale servers). Toch liep het prima! Niet eens alles op Low. Opzich een prima PC die ik zelf nooit traag vond. Voor die prijs kun je hem gerust nemen. Zo veel in waarde zal hij niet zakken voorlopig. Kun je over 1-1.5 jaar wel een leuke nieuwe bak halen als je dan toe bent aan wat meer performance.

2 jaar geleden kostte mn upgrade van die oude bak van 512MB naar 1GB en GF 2 MX naar Radeon 9600pro 256MB nog meer :+

[ Voor 11% gewijzigd door GENETX op 09-02-2007 15:15 ]

• GENETX
Is het een 1.8Ghz Athlon, of een Athlon XP 1800+. Als het het tweede is dan heb ik hier op de 2e HDD een exact gelijke PC staan. Ik heb daar ooit WoW op gespeeld (wel vrij leeg op illegale servers). Toch liep het prima! Niet eens alles op Low. Opzich een prima PC die ik zelf nooit traag vond. Voor die prijs kun je hem gerust nemen. Zo veel in waarde zal hij niet zakken voorlopig. Kun je over 1-1.5 jaar wel een leuke nieuwe bak halen als je dan toe bent aan wat meer performance.

2 jaar geleden kostte mn upgrade van die oude bak van 512MB naar 1GB en GF 2 MX naar Radeon 9600pro 256MB nog meer :+

[homer]DOH! Must click on the edit button...[/homer]

[ Voor 6% gewijzigd door GENETX op 09-02-2007 15:16 ]

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Het kan ook nog een Athlon 64 3000+ zijn.
Een behoorlijk verschil tussen die 3.

[ Voor 7% gewijzigd door Saturnus op 09-02-2007 15:23 ]

• GENETX
Als het idd eenAthlon 64 zou zijn zou het al helemaal een prima koop zijn. Kun je desnoods nog een mooie GeForce 7600GT in zetten en je hebt een prima game bak voor weinig euri naar mijn mening.

[flauw, maar leerzaam]Ik neem aan dat alles MB en GB is ipv Mb en Gb. In het laatste geval praat je over bits en dan heb je dus in Bytes een achtste deel[/flauw, maar leerzaam] :+

[ Voor 32% gewijzigd door GENETX op 09-02-2007 15:27 ]

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

GremliN-Online schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 15:24:
Als het idd eenAthlon 64 zou zijn zou het al helemaal een prima koop zijn. Kun je desnoods nog een mooie GeForce 7600GT in zetten en je hebt een prima game bak voor weinig euri naar mijn mening.

[flauw, maar leerzaam]Ik neem aan dat alles MB en GB is ipv Mb en Gb. In het laatste geval praat je over bits en dan heb je dus in Bytes een achtste deel[/flauw, maar leerzaam] :+
En dat voor 120 euro :P? Yeah right...

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad heel leerzaam, heheh... :) (En inderdaad bedoelde ik steeds MB enzo (hoop ik toch ! 8)7 )

Verder: Het is dus een AMD Athlon XP 1800 (excuus).

En alvast erg bedankt allemaal, dit zijn nou net de reacties die me een stuk wijzer maken (WoW- en MB-gewijs dan toch in elk geval...) ;)

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 15:57:
[...]

Inderdaad heel leerzaam, heheh... :) (En inderdaad bedoelde ik steeds MB enzo (hoop ik toch ! 8)7 )

Verder: Het is dus een AMD Athlon XP 1800 (excuus).

En alvast erg bedankt allemaal, dit zijn nou net de reacties die me een stuk wijzer maken (WoW- en MB-gewijs dan toch in elk geval...) ;)
Op mijn oude 9600 heb ik ook prima WoW met de hoogste instellingen kunnen spelen :)

Goedkoop bellen via VoIP

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:29

Theo

moederbord

een 7600 zal; een beetje overkill en overdreven duur zijn. Ik denk dat een tweedehands 6600 (evt zelfs 6800) of 9800 ook heel veel doet met dit systeem, aangezien de 9600 geen DX9 kaart is en de 6600 en 9800 wel. deze kaartjes zijn voor niet al te duur tweedehands te vinden

Nu met WP, PV, EV en PC

Verwijderd

theodouma schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 16:14:
[...]

een 7600 zal; een beetje overkill en overdreven duur zijn. Ik denk dat een tweedehands 6600 (evt zelfs 6800) of 9800 ook heel veel doet met dit systeem, aangezien de 9600 geen DX9 kaart is en de 6600 en 9800 wel. deze kaartjes zijn voor niet al te duur tweedehands te vinden
Ter correctie: de 9600 is WEL een DX9 kaart. En het systeem zoals de TS geeft zal WoW best kunnen draaien. Het enigste wat ietsje minder is, is die XP1800+. (ter referentie: hier staan 2 pc's, die beide WoW vlot draaien, en 1 van die 2 pc's is nog een stuk trager (toch de GPU, dat is dacht ik zelfs nog een DX7 kaart)

• Spoooky
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-01 18:04

Spoooky

Core temp 37°C

Ik ben alleen bang dat het OS niet legaal zal zijn (als je kan kiezen :? )

Ik ben spuit 1011, aangenaam!

Verwijderd

Spoooky schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 16:27:
Ik ben alleen bang dat het OS niet legaal zal zijn (als je kan kiezen :? )
/me voelt zich helemaal niet aangesproken O-) :P

• GENETX
Ik bedoelde die 7600GT als een leuke upgrade voor een Athlon 64 3000+, maar het is dus een Athlon XP. Betekent dus dat dit exact hetzelfde systeem is als ik boven heb staan. Daar draaide WoW prima op dus dat moet goed lukken.

Verwijderd

Ik denk dat een 2.4 GHz P4 (of vergelijkbaar),1024 MB RAM en een GeForce 6600 128 MB een beetje de ondergrens is om het echt lekker te kunnen spelen. Vooral de videokaart is belangrijk.
Pagina: 1