Toon posts:

Moderatie is te streng voor gebruikers?*

Pagina: 1
Acties:
  • 274 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik plaatste gisteren een post ivm een chm-bestand omzetten naar pdf. Voor de derde keer op rij kreeg ik een opmerking dat ik moet googlen en mijn topic werd gesloten. Ik vind dat eerlijk gezegd nogal kortaf, want ik had al gegoogled en mijn probleem lag bij het feit dat ik geen malware wilde installeren om mijn notebook te bevuilen, niet dat ik geen proggies vond. Dat maakte ik ook duidelijk en toch krijg ik zo'n reply...

Bovendien vind ik dat ik nogal snel teruggeroepen wordt als ik in de termen van de moderator eens iets verkeerd doe: een dubbel post (dat was per ongeluk, ik zit pas op dit forum) en omdat ik 1 keer een gelijkaardig antwoord gaf (wat niet volledig zo is, maar goed) werd ik opnieuw aangesproken over dubbelposten...

Ik vind dit forum geweldig en ook de mensen die erop zitten weten enorm veel van de meeste topics (in vergelijking met andere fora). Maar als ik bv schrijf dat ik een probleem heb met feit dat Mediacenter ten pas en ten onpas opstart en een reply krijg als: "Ja, het zal wel, das een OS..." Tja, kijk, ik vraag zo'n dingen voor een reden. Moest het een OS zijn bv, dan zou het altijd opstarten, wat dus niet het geval is. Soms wordt er nogal fel gereageerd en ik vind dat heel jammer, want ik krijg soms de indruk dat jullie minder 'gecomputerde' mensen liever kwijt dan rijk zijn. Ik hoop dat ik daar mis in ben.

Sorry, moest mijn ei eens kwijt.

Hellke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik zie dat al je 'probleemtopics' zich afspelen in Client Software Algemeen - is er een reden voor dat je er gekozen voor hebt om niet in Oneens met de actie van een moderator? Post het hier te posten - dat topic gaat namelijk specifiek over dit soort vragen :)

Om inhoudelijk op je topic in te gaan - je hebt op twee feiten helemaal gelijk, GoT is inderdaad een plek waar mensen zitten die veel van 'computers' afweten, het is ook zo dat wij op GoT nogal zeurderig zijn op wat we van iemand verwachten die een topic opent, dat zijn beide zaken die we heel specifiek hier op GoT proberen te handhaven namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zie, kijk, ik zet dat niet express verkeerd hé. Ik heb het onder een topic gezet waar ik mijn klachten mag neerschrijven. Dit lijkt op muggenzifterij.

Maar over het andere: het komt er eigenlijk op neer dat je niks mag vragen als je er niks van afweet. Want google google... tja, kijk, het is niet omat je iets op google vindt dat je het daarom ook allemaal verstaat enzo. Het vakjargon is niet voor iedereen even gemakkelijk om te verstaan en het is denk ik maar logisch dat je het maar even gaat vragen. Als ik constant de opmerking krijg dat ik het zelf moet oplossen of de idee krijg dat jullie op mij of anderen die niet zo om kunnen met pc's als jullie neerkijken, dan vind ik het een ENORM nadeel aan dit forum. Ik dacht dat jullie er waren om me te helpen. Ik begrijp dat moderators streng moeten zijn, ten einde "hun" website overzichtelijk te houden, maar er zijn grenzen, me dunkt.

Maar helaas genoeg weet ik dat jullie me geen gelijk zullen geven. Ik hoop alleen dat mod's zoals Spider een beetje vriendelijker zijn.

Hellke.

En nog even dit: ik heb die post van Mediacenter op 3 verschillende fora geplaatst voor ik het hier zette, ik heb gegoogled etc en ik vermelde ook dat ik alle mogelijke functies al uitgeschakeld had en geen uitweg vond. En toch krijg ik een arrogant antwoord.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2007 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Het is zeker niet de bedoeling om 'neer te kijken' op mensen die minder goed met computers om kunnen gaan, daar beleeft niemand plezier aan uiteindelijk.

Wat echter wel zo is is dat we hier op GoT een website hebben voor een bepaald publiek - namelijk het publiek dat al wat beter met computers om kan gaan dan de gemiddelde Nederlander en daar zijn onze verwachtingen en dergelijke dan ook op ingericht.

Net zoals op een website voor Indisch koken verwachten wij dus van iedereen dat deze aan de doelgroep voldoet - hoewel iemand misschien heel goed Italiaans kan koken, hoort die natuurlijk nog niet per se thuis op een website voor indisch koken :)

In het geval van GoT verwachten we niet zo zeer dat je alwetend bent - wel verwachten we dat iedereen altijd moeite doet om zijn of haar probleem zelf aan te pakken. Omdat die verwachting zo natuurlijk is, zien we ook graag (lees- het is verplicht dat) in je topic terug wat je zoal al geprobeerd hebt.

In jouw specifieke voorbeeld - html naar pdf - waarom vertel je in dat topic niet gewoon even dat je al allerlei tooltjes hebt gevonden, welke je dan zoal gevonden hebt, en waarom vertel je niet gewoon even dat je bij sommige twijfels hebt?

Verder kan dit ook wel in Lieve Adjes (en nee dat deed je niet expres :P) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goed, dit schreef ik dus in dat item over pdf:

"Via google is het moeilijk om iets goed te vinden, gezien dat html bestand geen url heeft."

Wat wil dit dus zeggen? Als jullie dan toch uitgaan van het "meer weten-principe": dat het geen url is, dat het een bestand is dat op mijn notebook staat en dat ik met google niet weet welk programma nu eigenlijk geschikt is, gezien ik er zovelen krijg. En daarronder geef ik aan dat ik niet weet wat een chm-bestand is. En zeg nu niet dat dit wil zeggen dat ik te weinig van pc's afweet om op dit forum te zitten hé... Ga er niet vanuit.. Er zijn genoeg dingen die ik wel weet.

Maar goed, zoals ik al zei, jullie hebben altijd wel een antwoord klaar.

Voor mijn part is deze discussie gesloten, want jullie verstoppen zich achter jullie policy.

Jammer dat te merken.

Hellke.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2007 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Verwijderd schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 15:17:

"Via google is het moeilijk om iets goed te vinden, gezien dat html bestand geen url heeft."

Wat wil dit dus zeggen? Als jullie dan toch uitgaan van het "meer weten-principe": dat het geen url is, dat het een bestand is dat op mijn notebook staat en dat ik met google niet weet welk programma nu eigenlijk geschikt is, gezien ik er zovelen krijg. En daarronder geef ik aan dat ik niet weet wat een chm-bestand is. En zeg nu niet dat dit wil zeggen dat ik te weinig van pc's afweet om op dit forum te zitten hé... Ga er niet vanuit.. Er zijn genoeg dingen die ik wel weet.

Maar goed, zoals ik al zei, jullie hebben altijd wel een antwoord klaar.

Voor mijn part is deze discussie gesloten, want jullie verstoppen zich achter jullie policy.

Jammer dat te merken.

Hellke.
sorry dat ik het moet zeggen, maar je bent wel erg snel op de teentjes getrapt. Er wordt door elevator op een duidelijke vriendelijke manier uitgelegd waar je op kan letten of wat de reden kan zijn voor de slotjes.

Er wordt helemaal niet van je verwacht dat je alwetend bent, dat is niemand tenslotte. Maar wat er wel verwacht wordt is dat je duidelijk maakt wat je gedaan hebt, gevonden hebt en wat je nu precies wil met je TS/probleem.

Voorbeeld: Mijn eerste post en ook gelijk TS was van een belachelijk niveau. Ik werd erop aangesproken en ik leerde ervan. Sindsdien probeer ik zo constructief mogelijk een probleem te omschrijven zodat ook de mede-tweakers er wat mee kunnen :)

Niks meer en niks minder. Zolang je inzet toont en het duidelijk omschrijft, is er niks aan de hand en wil iedereen je graag helpen :)

offtopic:
Was eerder >:) :+

[ Voor 8% gewijzigd door Notna op 09-02-2007 15:27 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

(...) Maar goed, zoals ik al zei, jullie hebben altijd wel een antwoord klaar. (...) Voor mijn part is deze discussie gesloten, want jullie verstoppen zich achter jullie policy. (...)
Natuurlijk hebben 'we' een antwoord klaar, deze discussie is al vele malen gevoerd ;) . Er is best goed nagedacht over onze policy :P . Dat wil echter niet zeggen dat er geen discussiemogelijkheden zijn over of die policy niet ook uitzonderingen moet kennen, bijvoorbeeld, of hij wel goed uitgevoerd wordt, en zelfs of de policy zelf wel klopt :) .

Overigens denk ik dat hier ook voor 'domme' vragen zeker de ruimte is, zolang je maar goed en vooral ook duidelijk aangeeft wat je hebt geprobeert en hebt gezocht / gevonden en waarom je dat niet begreep / dat niet voldeed. En dat laatste wordt veelal vergeten. Met simpelweg melden dat je iets niet kan vinden schiet niemand echt iets op natuurlijk :P .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 15:00:
Maar over het andere: het komt er eigenlijk op neer dat je niks mag vragen als je er niks van afweet. Want google google... tja, kijk, het is niet omat je iets op google vindt dat je het daarom ook allemaal verstaat enzo. Het vakjargon is niet voor iedereen even gemakkelijk om te verstaan en het is denk ik maar logisch dat je het maar even gaat vragen.
Ik denk dat het belangrijk is dat je laat ziend at je een beetje moeite doet voor je probleem op te lossen alvorens het hier neer te zetten. Misschien doe je dat ook wel, maar als je niet vermeldt wat je gevonden hebt en waar je op gezocht hebt dan zien veel users het al snel als een zogenaamde 'helpdesker' en dan kun je af en toe wat minder vriendelijke antwoorden verwachten.

Users die zelf weinig moeite doen en dus weinig bijdragen aan de community zit eigenlijk niemand op te wachtenen juist daarom zie je dit soort topics ook weer snel op slot gaan.

Dat je er niet zo veel vanaf weet is nop zich nog niet eens zo erg, als je maar laat blijken moeite te doen en duidelijk te zijn en dan kom je een heel eind. Als je daarbij ook nog gewoon de regels volgt die in de FAQ staan dan zal niemand gaan zeuren en bereid genoeg zijn je te helpen.
En daarnaast verwachten we natuurlijk wel een niveau op GoT dat wat hoger ligt dan de gemiddelde gebruiker en daar reageren sommige users op als je met iets aankomt dat makkelijk zelf te vinden is of wat dan ook. Daarom is het ook verstandig gewoon in te lezen op de materie als je iets niet helemaal snapt zodat je de antwoorden die gegeven worden gewoon goed bruikbaar zijn en je er wat mee kunt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:29

Wok

Dakloos...

Tja... je had nou eenmaal net de pech dat SPider.007 zijn glazen bol van de trap heeft laten vallen.. :+

Met andere woorden.. via die ene zin die jij post, worden wij geacht om je gedachtes te kunnen lezen? Lees de laatste alinea van elevators post nog maar eens door:
In jouw specifieke voorbeeld - html naar pdf - waarom vertel je in dat topic niet gewoon even dat je al allerlei tooltjes hebt gevonden, welke je dan zoal gevonden hebt, en waarom vertel je niet gewoon even dat je bij sommige twijfels hebt?

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:41
Om het eens bot andersom te stellen: jij verstopt je achter het feit dat jij de policy onredelijk vindt. Terwijl je daar wel mee akkoord bent gegaan tijdens het registreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 15:00:
[....]

Ik dacht dat jullie er waren om me te helpen.
Misschien is die achterliggende aanname ook wel de reden dat je topics gesloten worden. Wij zijn er namelijk niet om jou te helpen. Het is eerder zo dat er hier mensen rondlopen die het leuk vinden om je te helpen; maar daar wel iets voor terug verwachten; namelijk dat je je aan Policy: Alle regels die op het forum gelden houdt.

Verder zie ik dat je op GoT alleen maar topics hebt gestart en op geen enkele manier hebt bijgedragen; dat je dan hier een topic start waarin je verkondigt dat wij er zijn om jou te helpen is dan op zijn zachtst gezegd raar. Het is niet onlogische of onredelijk dat wij blijven eisen dat jij je aan de huisregels van dit forum houdt :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terw_Dan schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 15:26:
[...]

... een niveau op GoT dat wat hoger ligt dan de gemiddelde gebruiker ..
oops, nee laat maar, ik wil geen loze discussie ontketenen... ge-edit dus.

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2007 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Spider.007 schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 15:27:
[...]
Misschien is die achterliggende aanname ook wel de reden dat je topics gesloten worden. Wij zijn er namelijk niet om jou te helpen. Het is eerder zo dat er hier mensen rondlopen die het leuk vinden om je te helpen; maar daar wel iets voor terug verwachten; namelijk dat je je aan Policy: Alle regels die op het forum gelden houdt.

Verder zie ik dat je op GoT alleen maar topics hebt gestart en op geen enkele manier hebt bijgedragen; dat je dan hier een topic start waarin je verkondigt dat wij er zijn om jou te helpen is dan op zijn zachtst gezegd raar. Het is niet onlogische of onredelijk dat wij blijven eisen dat jij je aan de huisregels van dit forum houdt :)
Ach Spider, ik verwachtte al een overdreven reactie van jou. Ik heb och amper 3 postjes gezet ofzo en sorry, maar zoveel tijd heb ik ook niet hoor. En geloof me, ik kijk soms naar andere topics, alleen kan ik er zelden op antwoorden of is er al geantwoord. Immers... waarom zou ik hier zitten als ik alles al wist.

Mijn probleem ligt niet bij de policy, wel bij de manier waarop sommige moderators reageren (cfr. Spider). Een beetje vriendelijker kwan geen kwaad, dat zal mensen minder 'onwelkom' doen voelen.

En echt, ik wou gewoon mijn ei leggen, jullie deden dat ook... We kunnen hier nog uren over doorgaan. Ik wil gewoon met respect behandeld worden en niet naar mijn hoofd krijgen dat ik zelf niet genoeg participeer. Je zou voor minder met iemand zoals Spider!

DISCUSSIE GESLOTEN!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 20:31:
[...]

Ach Spider, ik verwachtte al een overdreven reactie van jou. Ik heb och amper 3 postjes gezet ofzo en sorry, maar zoveel tijd heb ik ook niet hoor. En geloof me, ik kijk soms naar andere topics, alleen kan ik er zelden op antwoorden of is er al geantwoord. Immers... waarom zou ik hier zitten als ik alles al wist.

Mijn probleem ligt niet bij de policy, wel bij de manier waarop sommige moderators reageren (cfr. Spider). Een beetje vriendelijker kwan geen kwaad, dat zal mensen minder 'onwelkom' doen voelen.

En echt, ik wou gewoon mijn ei leggen, jullie deden dat ook... We kunnen hier nog uren over doorgaan. Ik wil gewoon met respect behandeld worden en niet naar mijn hoofd krijgen dat ik zelf niet genoeg participeer. Je zou voor minder met iemand zoals Spider!

DISCUSSIE GESLOTEN!
Nee jij bent vriendelijk en respectvol :/
En veel mensen zitten hier voor de discussies. Ik zit hier niet om mijn problemen te laten oplossen. Wel om interessante discussies te volgen en meer kennis op te doen. En verder is er hier niemand op GoT die "alles" weet en dat wordt imo ook niet van je gevraagd, slechts wat inzet.

[ Voor 4% gewijzigd door RoD op 09-02-2007 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09 21:57

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Waarom neem je dan niet gewoon een PDF-printer? Die zijn freeware en toe te passen op alles wat je kan printen (dus ook html help files etc).

Ja ik weet dat het hier niet moet, maar mischien helpt het en kan je weer wat vrolijker kijken :) Het is ten slotte weekend :)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Als je dezelfde tijd had genomen voor je andere posts op dit forum als voor de topicstart van deze post, dan zal je zien dat de reacties van andere gebruikers en de moderators veel behulpzamer zijn.

Als je een vraag post van, laten we zeggen, 3 regels, dan komt dit over alsof je even snel iets wil weten. Dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn, maar steek dan wat extra tijd in de posts waarin je je vraag stelt, leg uit wat je precies gedaan hebt (je vond dit en dat programma, die voldeden niet, je vond zus en zo programma alleen dit was adware etc).
Dit plaatsen heeft als voordeel dat men weet welke programma's ze niet moeten aanraden en ze weten dat je flink wat tijd in je post hebt gestoken.

En ja, als je op dit forum zit, dan betekent dat ook dat je wat tijd moet steken in het helpen bij problemen van andere tweakers. Je post hierboven dat je geen tijd daarvoor hebt, maar stel je voor dat iedereen dat zou zeggen die je kan helpen met je problemen.
Mensen steken hier hun tijd in het oplossen van jouw probleem, dan moeten ze ook hetzelfde van jou kunnen verwachten.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

[..]
Je weet zo weinig van het onderwerp waar je naar vraagt, dat niemand je een antwoord kan geven. Een "gecompileerd html bestand" zegt mij niets. Voorzover ik weet bestaat zoiets niet. De zin "Via google is het moeilijk om iets goed te vinden, gezien dat html bestand geen url heeft." is in mijn ogen wartaal. Als je Googled op "convert html to pdf" of "html naar pdf omzetten", dan krijg je tientallen antwoorden. Ik begrijp daarom je probleem helemaal niet en ik vermoed dat ik daarin niet de enige ben.

[ Voor 5% gewijzigd door Confusion op 09-02-2007 21:28 ]

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik denk dat het jammer is dat TS zo'n idee krijgt van GoT. In 9 van de 10 gevallen zie ik dat een beginnende gebruiker netjes op de gewoontes en regels gewezen wordt. Ik kan niet zien wat er naar TS gecommuniceerd is, maar wat er in het laatste topic staat is verre van subtiel. Niet persoonlijk bedoeld, maar dat kan ook anders. :)

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Verwijderd schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 20:31:
En geloof me, ik kijk soms naar andere topics, alleen kan ik er zelden op antwoorden of is er al geantwoord. Immers... waarom zou ik hier zitten als ik alles al wist.
En dat is dus precies een mentaliteit waar we eigenlijk niet op zitten te wachten.

Misschien bedoel je het niet zoals je het neerzet, maar wat ik hier uit lees is wel heel erg op eigen gewin gericht :)
Maar waarom wil je dat niet naar je hoofd krijgen eigenlijk? Ik kan namelijk met de beste wil van wereld niet uit je topic halen dat je wél zelf moeite doet voor de topics die je start - dan is het toch niet raar dat gezien je de huisregels daarmee overtreed - je daar op aangesproken wordt?

Misschien is het probleem eerder dat jij het niet eens bent met die policy, maar dat lijk je niet aan te geven? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Niet online
elevator schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 21:50:
[...]

Misschien is het probleem eerder dat jij het niet eens bent met die policy, maar dat lijk je niet aan te geven? :)
Het gaat niet om mij, maar dit is je verschuilen achter de policy. Iets wat ik niet van jou niet had verwacht.

Is het nu zo moeilijk om toe te geven dat TS iets subtieler gewezen had kunnen worden op de gewoontes en regels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik kan me moeilijk voorstellen dat de TS na twee waarschuwingen/terechtwijzigen/whatever nog niet door had waar hij moest kijken. Ik kan me de standaardinhoud van zo'n post best wel inbeelden - een verwijzing naar de policy, en een bondige terechtwijzing.

Het gaat niet om subtiliteit. Als je iets subtiel (impliciet) aanbrengt dan heeft de geadresseerde nog altijd de mogelijkheid om die subtiliteit wel te vatten maar volledig te negeren - iets wat je bij een expliciete mededeling niét kan. Er hoeft geen ruimte voor subtiliteit te zijn, dit is geen internationaal diplomatiek forum waar handelsrelaties van miljarden euro's op het spel staan.

Het discours van de TS doet mij toch sterk denken aan iemand die eerder verongelijkt reageert en dan het onderste uit de kan probeert te halen - daarbij steunend op een (voor hem uiteraard gunstige) interpretatie van wat het forum al dan niet moet voerstellen - om zijn gelijk te krijgen. Ik heb geen argumenten van de TS gezien; ik heb wel - zoals anderen hierboven hebben opgemerkt - wazige zinnen gezien waar een beetje techneut niet wijs uit wordt. De woordkeuze mag ongelukkig zijn, maar een gecompileerd bestand en een gecomprimeerd bestand = wereld van verschil. En zo kunnen we nog even doorgaan :).

Ik vind de opmerking van de TS wat kort door de bocht.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Laatst online: 23-09 00:36

SmartDoDo

Woeptiedoe

AlainS schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 23:11:
[...]
Is het nu zo moeilijk om toe te geven dat TS iets subtieler gewezen had kunnen worden op de gewoontes en regels?
Ik denk dat duidelijkheid veel meer zin heeft en het is aan de persoon die aangesproken wordt dat op te pakken.

Valt een opmerking verkeerd of wordt het gewoon niet begrepen, dan bestaat er bijvoorbeeld Oneens met de actie van een moderator? Post het hier wat prominent bovenaan het subforum hangt :) Wat betreft de actie's van Spider zou ik de topicstarter dan ook naar dat of een van de andere feedbacktopics van de SG-hoofdgroep verwijzen. Ze zijn er juist om uitleg te kunnen vragen over moderaties :)

Wat we niet moeten vergeten is dat een stuk zichtbare inzet en moeite simpelweg een basiseis is op het forum. Daarmee is er ruimte voldoende voor de minder capabele computeraar zolang het stukje inzet wat verwacht wordt aanwezig is :)

Wellicht dat de gewoontes en regels van GoT even wennen zijn voor de topicstarter, dat kan ik me best voorstellen. Evenals dat het editten van een posting met blauwe tekst een vingerwijzend gevoel kan geven. Laat duidelijk zijn dat dat soort opmerkingen niet bedoeld zijn om te laten zien hoe verkeerd een user bezig is, maar om iemand bij te sturen en om op de regels en gewoontes te wijzen. Dat die regels noodzakelijk zijn hoef ik denk ik niet uit te leggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:24
Confusion schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 21:27:
[...]

Je weet zo weinig van het onderwerp waar je naar vraagt, dat niemand je een antwoord kan geven. Een "gecompileerd html bestand" zegt mij niets. Voorzover ik weet bestaat zoiets niet.
[off-topic]Ik zou (misschien toevallig) wél weten wat hij bedoelde. Op een willekeurige Windows- pc (kijk maar eens in \Windows\Help) is dat de omschrijving voor .chm- bestanden, oftewel, de manier waarop in Windows helpfiles (en sommige e-books) worden opgeslagen.[/off-topic]

Ik vind het op zich best om mensen op weg te helpen, maar wat ik dan vaak vervelend vind is dat een topicstarter in één alinea zijn probleem uiteenzet. Het lijkt me toch redelijk logisch als je een probleem hebt met je hardware dat je dan je systeemspecs post. Het lijkt mij toch redelijk logisch dat als je een topic start, dat daarin staat wat je allemaal hebt geprobeerd om posts te voorkomen als 'probeer dat eens', met als antwoord 'heb ik al geprobeerd'. Ik wil best helpen, maar laat wel zien dat je zelf óók al moeite gedaan hebt. En dat is (over het algemeen) niet in één alinea samen te vatten.

En in dit geval vind ik wel dat de mod gelijk had, als je weet dat je een 'gecompileerd HTML helpbestand' hebt, zou je moeten weten dat je met een .CHM- bestand te maken hebt. 'chm to pdf' levert op Google dan al 1,5 miljoen hits op, waar je vast wel iets mee kunt :).

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Niet online
SmartDoDo schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 23:35:
Laat duidelijk zijn dat dat soort opmerkingen niet bedoeld zijn om te laten zien hoe verkeerd een user bezig is, maar om iemand bij te sturen en om op de regels en gewoontes te wijzen.
Ben je het nu echt niet met me eens dat het subtieler kon?

Als een user aangesproken wordt heb ik er geen zak mee te maken en ik wil er ook niks mee te maken hebben. Aan deze reactie merk ik dat de moderator iets tegen de TS of eerder gestelde vragen heeft: Behandel het hetzelfde of handel communicatie onzichtbaar af. Het zal compleet terecht zijn, maar ik als buitebstaander denk: 'Het kan ook vriendelijk.'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Vriendelijk kan het zeker. Als ik Spider.007 in "html naar pdf" lees dan lijkt me de sluitmessage _imo_ vriendelijk genoeg. Ik zie niet in wat er onvriendelijk aan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

AlainS schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 23:50:
[...]

Ben je het nu echt niet met me eens dat het subtieler kon?

Als een user aangesproken wordt heb ik er geen zak mee te maken en ik wil er ook niks mee te maken hebben. Aan deze reactie merk ik dat de moderator iets tegen de TS of eerder gestelde vragen heeft: Behandel het hetzelfde of handel communicatie onzichtbaar af. Het zal compleet terecht zijn, maar ik als buitebstaander denk: 'Het kan ook vriendelijk.'.
Oh, maar het kan denk ik altijd subtieler :)

De vraag is of dat altijd gewenst is en ik denk zelf van niet. Sowieso heeft het wijzen op regels in het publiek ook een functie: laten zien dat er bijgestuurd wordt en kenbaar maken wat we op GoT belangrijk vinden. Gegarandeerd dat wanneer bijsturingen altijd onzichtbaar gebeuren er topics worden geopend over de afwezigheid van moderaties ;)

Wanneer een zichtbare modactie wat onvriendelijk overkomt kan dat ook komen omdat een user al vaker is aangesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Blijkbaar voelt de TS zich als een klein kind behandeld. Dat is jammer, maar de respons van de TS op de sluitmessage van Spider is kinderachtig. In plaats van te laten zien dat de boodschap is aangekomen wordt er geklaagd over de toonzetting van de boodschap.
Het zijn dit soort reacties die aantonen dat de TS duidelijk nog steeds niet doorheeft hoe het op een forum gaat. Roepen dat een discussie gesloten is? Daar heb je als user niets over te zeggen. Om eerlijk te zijn denk ik dat dit topic een storm in een glas water is. Een verongelijkte user, die veel wil nemen maar niets wil geven.

Jammer, maar niets aan te doen. :z

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:16

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Wat me altijd wel opvalt is dat als je iets leest als "maar ik heb juist gezocht" dat je dat vrijwel nooit of onvoldoende (kon niks vinden) terug vindt in het topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Niet online
SmartDoDo schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 23:55:
[...]
Sowieso heeft het wijzen op regels in het publiek ook een functie: laten zien dat er bijgestuurd wordt en kenbaar maken wat we op GoT belangrijk vinden.
En wat heeft het in dit geval bijgedragen (Ik laat dit topic in LA buiten beschouwing).
Gegarandeerd dat wanneer bijsturingen altijd onzichtbaar gebeuren er topics worden geopend over de afwezigheid van moderaties ;)
Vind ik een uitermate zwak argument.
Wanneer een zichtbare modactie wat onvriendelijk overkomt kan dat ook komen omdat een user al vaker is aangesproken.
Wat heb ik daarmee te maken?

Ik blijf bij mijn mening: Als je openlijk reageert op iemand doe je dat vriendelijk. Dat iemand al tig keer gewaarschuwd is heb ik als gebruiker niks mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

AlainS schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 00:19:
[...]

En wat heeft het in dit geval bijgedragen (Ik laat dit topic in LA buiten beschouwing).

[...]

[...]

Ik blijf bij mijn mening: Als je openlijk reageert op iemand doe je dat vriendelijk. Dat iemand al tig keer gewaarschuwd is heb ik als gebruiker niks mee te maken.
Dus jij wilt dat een user ten alle tijde erg vriendelijk aangesproken wordt ook al misdraagt deze user zich ontzettend? Van mij mag een user keihard afgezeken worden als deze zich constant misdraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

RoD schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 00:20:
[...]

Dus jij wilt dat een user ten alle tijde erg vriendelijk aangesproken wordt ook al misdraagt deze user zich ontzettend? Van mij mag een user keihard afgezeken worden als deze zich constant misdraagt.
Maar dat is een taak die wij als users niet hoeven te gebruiken ;) Ik vind dat je altijd iedereen netjes moet behandelen. Iemand als oud vuil behandelen maakt je zelf ook geen rein mens ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Niet online
[...]

Dus jij wilt dat een user ten alle tijde erg vriendelijk aangesproken wordt ook al misdraagt deze user zich ontzettend?
Waaruit haal jij deze conclusie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Outerspace schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 00:23:
[...]

Maar dat is een taak die wij als users niet hoeven te gebruiken ;) Ik vind dat je altijd iedereen netjes moet behandelen. Iemand als oud vuil behandelen maakt je zelf ook geen rein mens ;)
Ik zei ook niet dat "wij" die taak hebben, absoluut niet zelfs. Verder moet je keihard afgezeken niet zo hard opvatten denk ik :+ Wel vind ik het absoluut niet erg als een topic kortaf gesloten wordt als een user al verscheidene keren een waarschuwing gehad heeft.
AlainS schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 00:24:
[...]

Waaruit haal jij deze conclusie?
Als je openlijk reageert op iemand doe je dat vriendelijk. Dat iemand al tig keer gewaarschuwd is heb ik als gebruiker niks mee te maken.
Of bedoelde je dit als user zijnde en niet als mod? Want daar doelde ik op namelijk.

[ Voor 25% gewijzigd door RoD op 10-02-2007 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Maar de slotmessage van Spider was toch niet onvriendelijk? Dit is eerder een geval van een hoog van de toren blazende user, die eist dat deze met alle egards wordt behandeld.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

[...]

Dat duidelijk is dat er gemodereerd wordt op het nongebruik van de editknop en hopelijk een stuk verduidelijking aan de topicstarter dat er geen sprake is van een negatieve
Dat mag je vinden, maar het is wel degelijk een reden waarom er publiekelijk wordt gemod. Ik wil in het vervolg ook wel slotjes op topics zetten zonder een post, maar dan weet niemand waarom het topic dichtgaat. Het lijkt me toch wel handig om die vorm van feedback richting communitie te uitten. Als ik in een topic niet duidelijk ben waarom ik een actie uitvoer, kan ik gaan zitten wachten op vragen van users. En terecht :)
Wat ik dus al zei, feedback over de regels, transparantie over het optreden van de crew.
Als jij iets tegen iemand zegt en je moet dat meerdere malen herhalen, zeg je het bij nummer 4 nog net zo vriendelijk en met net zoveel geduld als de 1e keer? Ik denk het niet en ik zou het ook ongezond vinden :)
Van mij mag een user keihard afgezeken worden als deze zich constant misdraagt.
Gelukkig komt dat voor zover ik weet niet voor want dat is zeker niet de bedoeling. Er is ook een groot verschil tussen direct en duidelijk en bot en lomp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

gambieter schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 00:27:
Maar de slotmessage van Spider was toch niet onvriendelijk? Dit is eerder een geval van een hoog van de toren blazende user, die eist dat deze met alle egards wordt behandeld.
Precies, zo denk ik er ook over.
SmartDoDo schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 00:29:
Gelukkig komt dat voor zover ik weet niet voor want dat is zeker niet de bedoeling. Er is ook een groot verschil tussen direct en duidelijk en bot en lomp :)
Misschien had ik dat beter wat subtieler uit kunnen drukken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Humm persoonlijk vind ik dat soms (niet altijd)
Een topic dicht word gegooit door de mod zonder een echte goeie uitleg .
Zoals je kan dat makkelijk vinden via google of via de forum.

Ook zie ik vaak dat gebruikers zo iemand ook af staat te zijken met de melding dat je maar moet google. (lijk wel of google alles is hier)

Dit is natuurlijk niet leuk voor de genen die die topic geopent heeft .

En daarnaast verwachten we natuurlijk wel een niveau op GoT dat wat hoger ligt dan de gemiddelde gebruiker en daar reageren sommige users op als je met iets aankomt dat makkelijk zelf te vinden is

We vergeten dat wij zelf vroeger ook net zo noob waren als een iemand die net begint hier mee.
Vind die antwoord zoals boven omscheven zeer waardeloos (sorry danny)

Als got (tweakers) vind dat een hogere niveau moet zijn dat basis kennen dan moet tweakers dat goed duidelijk maken dat je een semi-pro (hoger dan basis ) gebruiker moet zijn in de pc wereld.
Aangezien dat niet kan omdat er kinderen van 12jaar tot volwassen man van dik over de 50 hier op de forum zitten .

Tenslotte is deze forum hier om van elkaar te leren en in discusie te gaan over hardware\software of problemen.
Dit is als ik me niet vergist (ja in 1996) als basis van tweakers en hun forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Niet online
SmartDoDo schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 00:29:
Als jij iets tegen iemand zegt en je moet dat meerdere malen herhalen, zeg je het bij nummer 4 nog net zo vriendelijk en met net zoveel geduld als de 1e keer?
klopt, met dien verstande dat nummer 1 in het openbaar is en nummer 4 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

@suijkerbuijk: maar dit forum is nu juist niet voor n00bs bedoeld, die kunnen beter op computeridee.nl of beginnersweb.nl gaan kijken. En voor je denkt dat ik neerkijk op die sites: bij CID staan er meer dan 4000 berichten op mijn naam. Echter, n00bs die gaan eisen geholpen te worden, daar zit je niet op te wachten. Het is een kwestie van geven en nemen.

Vast en zeker zal er wel eens een topic wat te hard in het slot worden gegooid. Echter, ik heb soms bewondering voor het geduld van mods, want als je in CSL, PMG of VB kijkt hoeveel topics er worden geplaatst door luie users die weigeren zelfs een FAQ door te kijken, dan zou je eigenlijk verwachten dat de mods dit soort user soms aan het kruis nagelen. En daar zou ik begrip voor hebben ;)

De titel van dit topic is ook niet helemaal correct, en zou misschien beter kunnen zijn "Moderatie is te streng voor een bepaald type gebruiker?".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gambieters@
Ik bedoel ook dat je sommige personen hier op de forum aanwezig zijn of net lid worden.
Misschien moeten we kijken naar de aanmelding van een nieuwe gebruiker?

Er kan wel een leuke stuk lange tekst staan bij aanmelden (wie kijk er naar ?)

Maar een simpel regel (popup) er tussen zetten dat dit een semi-pro forum is en dat de basis\normaal kennis aanwezig moet zijn.
En anders naar anderen forums (meerden linken door verwijzen)

En als ze dan accord gaan dan de forum faq (ook behoorlijke lijst) te weergeven.

Maar mensen die een probleem hebben zoeken juist ergens waar men veel verstand van hebben over hun probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 01:16:
Gambieters@
Ik bedoel ook dat je sommige personen hier op de forum aanwezig zijn of net lid worden.
Misschien moeten we kijken naar de aanmelding van een nieuwe gebruiker?

Er kan wel een leuke stuk lange tekst staan bij aanmelden (wie kijk er naar ?)

Maar een simpel regel (popup) er tussen zetten dat dit een semi-pro forum is en dat de basis\normaal kennis aanwezig moet zijn.
En anders naar anderen forums (meerden linken door verwijzen)

En als ze dan accord gaan dan de forum faq (ook behoorlijke lijst) te weergeven.

Maar mensen die een probleem hebben zoeken juist ergens waar men veel verstand van hebben over hun probleem
Ik vind het vrij normaal om even de registratievoorwaarden te lezen. En daar staat imo toch redelijk goed beschreven hoe het hier op het forum gaat. Ik denk niet dat zoiets samen te vatten is in een zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Verwijderd schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 00:35:
Mods zijn ook maar mensen, en maken ook wel eens een foutje natuurlijk. De uitleg in het slotje waar jij op doelt: 'Zoals makkelijk te vinden via google of het forum' is meer dan genoeg, aangezien de policy hier beschrijft dat mij het vragen om hulp bij iets waar iemand niet uitkomt duidelijk staat dat je moet laten zien wat je hebt gedaan. Iemand die 7 dagen heeft zitten proberen oplossingen te vinden en te proberen en daar niets van meldt pakt het zelf verkeerd aan.

Er is niets irritanter als je iemand wil helpen en die gewoon 0,0 informatie geeft. Een TS heeft er ook niets aan dingen voorgeschoteld te krijgen die die zelf al heeft geprobeerd, en is zonde van de tijd voor de gene die replied.
Ook zie ik vaak dat gebruikers zo iemand ook af staat te zijken met de melding dat je maar moet google. (lijk wel of google alles is hier)
Die opmerkingen zijn gewoon door het feit dat je voor je een topic opend eerst zelf gezocht dient te hebben, en dat te melden. Meldt je dat niet, heb je niet gezocht. Dus een enkeltje Google is dan prima op z'n plaats.
Dit is natuurlijk niet leuk voor de genen die die topic geopent heeft .
Dan had die persoon eerst eens moeten lezen hoe het hier werkt. Die informatie wordt je voorgeschoteld bij registratie, dat iemand dat niet leest, prima, maar ga dan niet achteraf lopen huilen omdat je je niet aan de regels houd.
Als je 80 rijd in een 30km zone, moet je ook niet janken als je op de bon gaat he ;)
En daarnaast verwachten we natuurlijk wel een niveau op GoT dat wat hoger ligt dan de gemiddelde gebruiker en daar reageren sommige users op als je met iets aankomt dat makkelijk zelf te vinden is
Dat is niet de fout van die sommige users, maar van de TS zelf over het algemeen. Er worden overigens vaak zat topics geopend over dingen die prima terug zijn te vinden. Dat daar een user een andere user op attent maakt, so be it. De TS in het verhaal heeft zich in de meeste gevallen ook niet aan de policy gehouden, er is niet gezocht, als er wel gezocht is, is de OP niet goed, want dan ontbreekt er informatie.
We vergeten dat wij zelf vroeger ook net zo noob waren als een iemand die net begint hier mee.
Dat is ook helemaal niet erg. Maar GoT is geen helpdesk. Hier zitten mensen die willen leren, en problemen zelf willen oplossen. Een kant en klare oplossing geven is leuk hoor, maar daar leer je niets van. En dat is nu juist waar GoT voor bedoeld is, het verruimen van kennis. Voor een hapklare oplossing ga je maar lekker naar een helpdesk toe.

Als ik een probleem heb, over iets waar ik niet uitkom, er wordt een oplossing gegeven ben ik die persoon op dat moment erg dankbaar. Maar de meeste GoT'ers (waar onder ik dus ook) hebben daar totaal niets aan. GoT'ers willen juist weten wat ze verkeerd doen, om dit bij terugkomende keren wel weten hoe ze het kunnen oplossen.
Als got (tweakers) vind dat een hogere niveau moet zijn dat basis kennen dan moet tweakers dat goed duidelijk maken dat je een semi-pro (hoger dan basis ) gebruiker moet zijn in de pc wereld.
Aangezien dat niet kan omdat er kinderen van 12jaar tot volwassen man van dik over de 50 hier op de forum zitten .
Dat staat ook in de voorwaarden/netiquette/etc..

Op het moment dat je je registreerd hier, krijg je dat allemaal te zien. Dat een kind van 12 of een man van dik over de 50 niet de moeite neemt om zich daarvan op de hoogte te stellen, kan je GoT en tweakers.net in het algemeen niet op afrekenen.

Als je zelf geen moeite doet om achter een probleem te komen, zit je hier gewoon niet op de juiste plek. Zo simpel is het eigenlijk.
Tenslotte is deze forum hier om van elkaar te leren en in discusie te gaan over hardware\software of problemen.
Dit is als ik me niet vergist (ja in 1996) als basis van tweakers en hun forum.
Juist... En met die regels maak je je eigen post eigenlijk al overbodig. Als je wil bijleren, problemen wilt kunnen oplossen, zit je hier op de perfecte plek. Wil je niet leren, dus een kant en klare oplossing, zit je hier niet op de juiste plek.

Dus de veresite op GoT is dat je eigen inzet toont, doe je dat niet, wil je per definitie niets bij leren... Think about it ;)

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:16

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
[...]

Dat jij daar geen direct resultaat van ziet betekent niet dat er geen resultaat verder is. Klagende mensen hoor je, tevreden mensen nauwelijks. Ik geloof er in dat het huidige beleid er voor zorgt dat het niveau, de kwaliteit en de mensen die hier graag komen met de nodige kennis het ook interessant blijven vinden. Dat zie je niet in de vorm van een topic zoals dit, of misschien ook wel maar dan in een andere vorm
Want? Je vind het zwak omdat je het zwak vind? Geef er eens motivatie bij. Die topics zijn namelijk ook geweest, dat er niet genoeg openbaar bijgestuurd wordt. Wat is jouw bijdrage aan de probleemoplossing hiervoor :) ?
Niks :? Waarom open je dan ook een topic met een slotje?
Waarom stoor jij je er zo aan dan dat het misschien wat minder vriendelijk is een keertje? Moderators zijn ook mensen en ook daar zal het af en toe wat minder vriendelijk zijn. So what :) ? Zolang het niet de overtoon gaat voeren is het prima imo. Daarnaast vind ik het voorbeeld ook gewoon een prima reactie. Tuurlijk kan het altijd NOG vriendelijk zoals al is gezegd, maar dit is zeker niet onvriendelijk imo :)

[ Voor 5% gewijzigd door We Are Borg op 10-02-2007 02:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-09 22:23

dusty

Celebrate Life!

Het had ook een beetje onvriendelijker gekunt.
Probeer eens google.
Uiteindelijk steekt een moderator zijn vrije tijd in het helpen van andere mensen, en het schoonhouden van het forum. Als er dan "weer" een user langskomt, die alleen maar vragen stelt, en weinig inzet toont in zijn topics, waar zou dan de motivatie van de moderator vandaan moeten komen om zelf veel tijd te besteden aan een slot-bericht?

Als ik twee topics zie, waarvan er een moeite heeft gedaan in zijn topic en een persoon die snel 3 zinnetjes met zijn probleem heeft neergezet, besteed ik liever 2 extra minuten aan de persoon die moeite doet, dan 2 extra minuten aan een heel net en aardig bericht aan de persoon die geen of weinig moeite doet om te laten zien dat hij het toch echt zelf heeft proberen op te lossen.

Er zijn genoeg topics te vinden van een beginner die een probleem heeft, en prima wordt geholpen door de gebruikers en moderators omdat de persoon heeft laten zien dat hij het echt zelf wilt oplossen maar de oplossing niet kan vinden, en helaas zijn er ook heel veel topics te vinden van mensen die praktisch dezelfde probleem hebben, maar geen inzet hebben laten zien en waarvan het topic dus op slot is gegaan. Uiteindelijk draait het allemaal om inzet van een gebruiker, hoe meer inzet een gebruiker toont, hoe meer kans er is dat er gebruikers zijn die bereid zijn om de persoon op weg te helpen.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

AlainS schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 23:11:
Het gaat niet om mij, maar dit is je verschuilen achter de policy. Iets wat ik niet van jou niet had verwacht.

Het gaat helemaal niet om het 'verschuilen achter' - maar er is natuurlijk wel degelijk een stel regels waar we als crew en als users gewoon achter staan. Als je als individuele gebruiker je daar absoluut niet in kan vinden dan moet je die policy proberen ter discussie te stellen :)

Het topic van Hellke voldoet op geen enkele manier aan wat wij verwachten van een topic hier op tweakers, wat wij verwachten hebben we concreet opgeslagen in de policy met de hoop dat mensen die ooit eens doorlezen, nu geven veel moderators de policy nog wel eens kort en bondig weer tijdens de moderatie, maar dat betekent niet dat het niet nog steeds de kern van de GoT policy is :)

Als iemand dan niet eens is met de basis begrippen hier op GoT (oftewel - vind dat een topic als html naar pdf deze eigenlijk gewoon moet kunnen zonder daar op aan gesproken te worden), dan is die persoon het niet eens met de policy die wij hier hanteren. Dat is niet erg, maar richt je pijlen dan daar op in plaats van heel verontwaardigd te zijn dat je aangesproken wordt op het naleven van de policy :)

Oftewel - als je tijdens examens in een school aangesproken wordt omdat je veel lawaai maakt, kan je wel heel boos zijn dat je daarover aangesproken wordt - maar eigenlijk gaat de discussie er dan om dat je helemaal niet vindt dat je stil moet zijn tijdens examens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Leuk verhaal, maar wat mij betreft stemmingsmakerij. Heb je toevallig wat linkjes die je gedachte(s) / meningen onderbouwen?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Maar zo ontzettend onvriendelijk is de reply van Spider.007 helemaal niet? Het is geen super voorzichtige aanpak van een user, maar van iemand met al meer dan 50 posts op GoT hoeft dat ook niet meer - daar mag je van verwachten dat deze de tijd heeft gehad om zich in te lezen hier op GoT.

(als achtergrond informatie - moderators zien de postcount van een user als ze over de nickname hoveren als tooltip, juist omdat dat bijvoorbeeld informatie is waar wij wel degelijk iets mee doen in de benadering naar een user toe) :)

Maar nogmaals - de sluitboodschap van Spider.007 was helemaal niet onvriendelijk, gewoon zakelijk en beschouwend naar wat er mis met de topicstart is.

De fase van "hooii!!11 welkom hier O+ (L) (K)" is voorbij naar 50 posts :P

Maar wat voor uitleg zou je dan verwachten?

Misschien dat ik je verkeerd begrijp, maar moderators op GoT hebben qua 'functie' geen technisch-inhoudelijke rol, oftewel - er wordt van SmartDodo als HK mod niet verwacht dat hij wekelijks tien nieuwe grappige filmpjes post en van CSA moderators wordt er niet verwacht dat deze inhoudelijk alle antwoorden op software vragen kent :)

Een topic sluiten waarin wordt aangegeven dat met enige inzet het zelf wel te vinden was, is dan ook een moderatie op het feit dat er schijnbaar uit de topicstart geen enkele vorm van eigen inzet blijkt :)

Verder is het duidelijk (en dus ook niet toegestaan) dat users andere users af gaan zeiken, hier wordt dan ook op gemodereerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

Jaap-Jan schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 23:39:
offtopic:
Ik zou (misschien toevallig) wél weten wat hij bedoelde. Op een willekeurige Windows- pc (kijk maar eens in \Windows\Help) is dat de omschrijving voor .chm- bestanden, oftewel, de manier waarop in Windows helpfiles (en sommige e-books) worden opgeslagen.
offtopic:
Ah, mijn gebrekkige kennis van Windows systemen speelt me parten, hoewel ik me kan voorstellen dat ik dit ook met dagelijks Windows gebruik niet zou weten.

Dit is dan een voorbeeld van een veelgemaakte fout door nieuwe forumgebruikers: ze gaan er vanuit dat hun omschrijving voor andere gebruikers glashelder is, omdat ze verwachten dat die andere gebruikers verstand hebben van hetgeen waar ze naar vragen. Ondertussen is de vraag voor veel gebruikers volstrekt onbegrijpelijk en als daar een mod tussen zit, dan is de conclusie 'je topicstart is onbegrijpelijk, dus er is niet genoeg moeite in gestoken' en gaat het topic op slot. Het is alsof iemand in W&L een topic over de vermeende implicaties van Searle's 'Chinese room' argument zou beginnen, zonder uit te leggen wat dat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Dit forum+moderatoren zijn 1 geintegreerd geheel en dat wil ik vergelijken met een OS (windows, Linux). Als gebruiker kan je dan het OS gebruiken om je doel te bereiken: kennis verzamelen/uitwisselen/verspreiden. Je TS is dan een soort van eigen programma dat je gebruikt om die doelen te behalen. Is je TS foutief, dan zou een oud OS gecrashed zijn maar op ons huidige OS sluit het OS de foutieve toepassing van de TS...Zodat het systeem niet crashed.

Je stelt nu dat een topic niet dicht mag zonder goede uitleg, maar als jij op Windows/Linux photozoep13 opstart wat vervolgens crashed, dan ga jij toch ook niet van Windows/Linux verwachten dat het je te bewerken plaatjes bewerkt? De primaire taak van het OS/de moderator blijft de afhandling van de verzamelen/uitwisselen/verspreiden zonder er inhoudelijk op in te gaan.
Wat dat betreft is een moderator een Chinese Room. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SinergyX schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 20:36:
Waarom neem je dan niet gewoon een PDF-printer? Die zijn freeware en toe te passen op alles wat je kan printen (dus ook html help files etc).

Ja ik weet dat het hier niet moet, maar mischien helpt het en kan je weer wat vrolijker kijken :) Het is ten slotte weekend :)
Omdat ik dus niet wist dat dit ook kon helpen... Maar daar gaat het dus niet over. Hetgaat erover dat ik niet genoeg moeite doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rob schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 20:50:
En ja, als je op dit forum zit, dan betekent dat ook dat je wat tijd moet steken in het helpen bij problemen van andere tweakers. Je post hierboven dat je geen tijd daarvoor hebt, maar stel je voor dat iedereen dat zou zeggen die je kan helpen met je problemen.
Mensen steken hier hun tijd in het oplossen van jouw probleem, dan moeten ze ook hetzelfde van jou kunnen verwachten.
Nog eens: ik heb mijn god 3 items ofzo gepost. Heb jij cst de tijd en kans om heel dit forum uit te spitten? Ik zit verdorie nog te zoeken waar ik iets kan plaatsen, zonder ze mij over dubbelposten aanspreken of mijn topic sluiten. Dit is echt muggenzifterij, sorry hoor. Maar geef een mens eens wat tijd te wennen aan een forum.

Het gaat er gewoon om dat jullie het anders konden zeggen ipv nogal 'grof' te zijn. Dat is het. Je mag zeggen dat ik meer moet schrijven wat ik al gezocht heb, dat het niet duidelijk is. Daar zit ik NIKS mee in. Maar het is de manier waarop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Confusion schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 21:27:
[...]

Je weet zo weinig van het onderwerp waar je naar vraagt, dat niemand je een antwoord kan geven. Een "gecompileerd html bestand" zegt mij niets. Voorzover ik weet bestaat zoiets niet. De zin "Via google is het moeilijk om iets goed te vinden, gezien dat html bestand geen url heeft." is in mijn ogen wartaal. Als je Googled op "convert html to pdf" of "html naar pdf omzetten", dan krijg je tientallen antwoorden. Ik begrijp daarom je probleem helemaal niet en ik vermoed dat ik daarin niet de enige ben.
Zeg aub hé... Als jullie het al niet verstaan, hoe kan ik het dan verstaan? Jullie zijn hier toch diegenen die meer weten (dat staat toch in je policy). Oeps... een gat in jullie policy...
Ik heb het erbij gezet (een post eronder) dat ik zelf niet wist wat dat was (cfr. het is een chm, maar ken dit niet, ik zal dus nog eens googlen). MAW: doordat iemand die ik ken tegen me zei dat het een chm was, wist ik pas wat ik ermee kon doen. Ik wist dus niet wat een gecompileerd html-helpbestand was en dat staat er ook duidelijk in. Opnieuw: dit is kommaneukerij en jullie verleggen het probleem constant. Het ging over de vriendelijkheid van een moderator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 13:57:
[...]

Nog eens: ik heb mijn god 3 items ofzo gepost. Heb jij cst de tijd en kans om heel dit forum uit te spitten? Ik zit verdorie nog te zoeken waar ik iets kan plaatsen, zonder ze mij over dubbelposten aanspreken of mijn topic sluiten. Dit is echt muggenzifterij, sorry hoor. Maar geef een mens eens wat tijd te wennen aan een forum.

Het gaat er gewoon om dat jullie het anders konden zeggen ipv nogal 'grof' te zijn. Dat is het? Je mag zeggen dat ik meer moet schrijven wat ik al gezocht heb, dat het niet duidelijk is. Daar zit ik NIKS mee in. Maar het is de manier waarop.
Hoe wil jij het dan in godsnaam anders zien? Zo onvriendelijk werd je toch helemaal niet aangesproken? Als iedereen die een dergelijk slotje kreeg hierover ging klagen, dan stond het hier vol met topics in LA.
Verwijderd schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 14:01:
[...]

Zeg aub hé... Als jullie het al niet verstaan, hoe kan ik het dan verstaan? Jullie zijn hier toch diegenen die meer weten (dat staat toch in je policy). Oeps... een gat in jullie policy...
Staat er in de policy dat de mods alle kennis hebben? Nee, en vooral niet als je zelf een onduidelijk topic start.
Ik heb het erbij gezet (een post eronder) dat ik zelf niet wist wat dat was (cfr. het is een chm, maar ken dit niet, ik zal dus nog eens googlen). MAW: doordat iemand die ik ken tegen me zei dat het een chm was, wist ik pas wat ik ermee kon doen. Ik wist dus niet wat een gecompileerd html-helbestand was en dat staat er ook duidelijk in. Opnieuw: dit is kommaneukerij en jullie verleggen het probleem constant. Het ging over de vriendelijkheid van een moderator.
Dan moet je toch eens aangeven welk woord of zinsdeel er onvriendelijk aan was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Borromini schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 23:22:
De woordkeuze mag ongelukkig zijn, maar een gecompileerd bestand en een gecomprimeerd bestand = wereld van verschil. En zo kunnen we nog even doorgaan :).

Ik vind de opmerking van de TS wat kort door de bocht.
Ach, dit wordt echt belachelijk zenne... Ik heb me achteraf verbeterd in die post. Maar dit heb ik al genoeg gezegd... Niks beters te doen dan op triviale dingen te vitten ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

[...]
Opnieuw: dit is kommaneukerij en jullie verleggen het probleem constant. Het ging over de vriendelijkheid van een moderator.
Die in de ogen van de meesten helemaal niet onvriendelijk was. Het wordt echt tijd dat je inziet dat het probleem in deze grotendeels aan jouw kant ligt. Probeer te leren van wat er fout is gegaan, ipv als een kind door te dreinen dat je niet met de grootste voorzichtigheid bent behandeld.

Je kunt op GoT heel veel leren, mits je daarvoor openstaat. Maar dat vereist eigen inzet en je moet het wel willen. Het is in ieder geval geen helpdesk waar je een vaag gedefinieerd probleem kunt dumpen en afwachten tot er iemand komt om je te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[...]

Amaai, van wat gaan jullie eigenlijk allemaal uit?

Ik heb 1 keer een reactie gehad over dubbelposten. Dat was een vergissing, ik zat net op dit forum.

Dan heb ik ene reactie gehadop het feit dat mijn twee posts te hard op mekaar leken (het was in dezelfde topic en er zat wel degelijk een mededeling in.Dit heten ze muggenzifterij.

In de laatste post wordt mijn topic gesloten, nadat ik zeg dat ik ga googlen. Ik kan dus nog zelf het antwoord formuleren dat ik vind, nog kan ik een vraag stellen als ik iets wijzer geworden ben. Ik zou dan namelijk weer een nieuw topic moeten openen en weet je wat het ironische ervan is? Ik zou terecht gewezen worden over dubbelposten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[quote]SmartDoDo schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 00:29:
[...]
Als jij iets tegen iemand zegt en je moet dat meerdere malen herhalen, zeg je het bij nummer 4 nog net zo vriendelijk en met net zoveel geduld als de 1e keer? Ik denk het niet en ik zou het ook ongezond vinden :)
[...]

Euhm... ik heb niet eens een verwittiging gehad over dat onderwerp hé zeg... Toen ik terug keek, de volgende dag, was het gesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Met een vage vraagstelling kunnen we niks doen en wij zijn geen 0900-helpdesk met vraaglijstjes om meest vage dingen op te lossen.

Met een duidelijke vraagstelling, kunnen we wel iets doen. Uiteraard hoor je dingen eerst zelf uit te zoeken en meest basale vragen worden hier niet geapprecieerd.

Door chm in google te typen, krijg je een duidelijke wikipedia-pagina over chm en hoe je het omzet naar een gewone html formaat. Dan kan je gemakkelijk uitpluizen hoe je een html-bestand naar pdf omzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 14:11:
[...]
In de laatste post wordt mijn topic gesloten, nadat ik zeg dat ik ga googlen. Ik kan dus nog zelf het antwoord formuleren dat ik vind, nog kan ik een vraag stellen als ik iets wijzer geworden ben. Ik zou dan namelijk weer een nieuw topic moeten openen en weet je wat het ironische ervan is? Ik zou terecht gewezen worden over dubbelposten...
En als je de forum FAQ had gelezen, dan had je geweten dat je moet Googlen voor je een topic opent. Verder wordt er vaak genoeg aangegeven dat het topic op slot gaat, en dat je een nieuw topic mag openen als dat voldoet aan de eisen (inclusief voorwerk en eigen inzet). Dat is dan geen dubbelposten. Verder kan je altijd een berichtje sturen naar de moderator met het verzoek het topic te heropenen, en een uitleg erbij.

Verdiep je nu eerst eens in de werking van een forum en de specifieke punten van GoT. Probeer het eens een tijdje uit, probeer ook positief bij te dragen, en ga dan de discussie aan over dingen waarover je het niet eens bent :) . Maar doe dat dan niet op de wat huilerige manier die je nu doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Ik dacht dat jullie er waren om me te helpen.
Nee, nee, en nog eens nee. Primair ben ik mod voor míjn plezier. Nu redeneer je als een driejarige die er achter aan het komen is dat papa en mama niet enkel en alleen gemaakt zijn om zijn luier te verschonen. Het idee dat GoT er is om jou te helpen is werkelijk te zot voor woorden. Natuurlijk kun je op een forum topics starten, en met een beetje geluk krijg je ook nog eens een fatsoenlijk antwoord, maar evenzogoed niet. Je ziet het vaker: als iets goed gaat gaan mensen denken dat ze er ook nog rechten aan kunnen ontlenen. Blijkbar is GoT toch redelijk succesvol. :)
Maar geef een mens eens wat tijd te wennen aan een forum.
Je spreekt jezelf tegen. Enerzijds doe je uitspraken alsof je GoT door en door kent en anderzijds wil je voorzichtig behandeld worden omdat je nog nieuw bent hier. Het is het een of het ander. Ben je nieuw dan zou ik wat voorzichtiger zijn met mijn conclusies, en als je denkt te kunnen oordelen verplicht je jezelf in ieder geval de huiscultuur van GoT te kennen.
Het ging over de vriendelijkheid van een moderator.
Helemaal mee eens dat modjes ook gebruikers tegemoet treden zoals in de normale omgang verwacht mag worden en...
Het gaat er gewoon om dat jullie het anders konden zeggen ipv nogal 'grof' te zijn.
Zoals gebruikers zelf ook handelen. Apart. Ik zie dat groffe nergens echt terug, maar ik zie wel dat jezelf klaagt over de manier waarop er gepost wordt en in één moeite door strooit met kwalificaties als kommaneukerij, muggezifterij, arrogant, 'niet anders verwacht', 'discussie gesloten' en goedkoop sarcasme als 'oeps... een gat in jullie policy'. Maar wel respect opeisen.
Petje af voor wie dat nog serieus kan nemen. :)

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 14:11:
[...]

Amaai, van wat gaan jullie eigenlijk allemaal uit?

Ik heb 1 keer een reactie gehad over dubbelposten. Dat was een vergissing, ik zat net op dit forum.
Vergissen is menselijk, dat weten de mods ook wel neem ik aan. Je bent er toch ook niet op afgezeken oid? Imo is dat gewoon vriendelijk aan je medegedeeld.
Dan heb ik ene reactie gehadop het feit dat mijn twee posts te hard op mekaar leken (het was in dezelfde topic en er zat wel degelijk een mededeling in.Dit heten ze muggenzifterij.
Nee, je kunt namelijk gewoon je vorige post editten ipv nog een post te maken. Iets wat je nog steeds niet door hebt blijkbaar.
In de laatste post wordt mijn topic gesloten, nadat ik zeg dat ik ga googlen.
Had je dan ook vantevoren moeten doen.
Ik kan dus nog zelf het antwoord formuleren dat ik vind, nog kan ik een vraag stellen als ik iets wijzer geworden ben. Ik zou dan namelijk weer een nieuw topic moeten openen en weet je wat het ironische ervan is? Ik zou terecht gewezen worden over dubbelposten...
Nou als je nu gewoon een nieuw topic opent waarin je laat zien dat je gezocht hebt en en duidelijk uitlegt wat je probleem is, dan denk ik niet dat je een slotje krijgt hoor.
Verwijderd schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 14:14:

Euhm... ik heb niet eens een verwittiging gehad over dat onderwerp hé zeg... Toen ik terug keek, de volgende dag, was het gesloten.
Zo gaat het altijd... Wat wil jij dan? Dat je topic na overleg van beide kanten en driedubbele schriftelijke bevestiging pas wordt gesloten? :?

[ Voor 3% gewijzigd door RoD op 10-02-2007 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
rapture schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 14:16:
Met een vage vraagstelling kunnen we niks doen en wij zijn geen 0900-helpdesk met vraaglijstjes om meest vage dingen op te lossen.

Met een duidelijke vraagstelling, kunnen we wel iets doen. Uiteraard hoor je dingen eerst zelf uit te zoeken en meest basale vragen worden hier niet geapprecieerd.

Door chm in google te typen, krijg je een duidelijke wikipedia-pagina over chm en hoe je het omzet naar een gewone html formaat. Dan kan je gemakkelijk uitpluizen hoe je een html-bestand naar pdf omzet.
Kijk, dit is al een honderde dubbelpost! Nog eens: ik wist niet dat het een chm-bestand was. Ik kende dat woord zelfs niet eens, kon ik dus moeilijk op googlen. Toen ik het wel wist, googlede ik. Voilà, problem solved en ik deed et toch zelf?!

En please... werkelijk... jullie blijven allemaal aan hetzelfde zeel trekken en er zijn twee mensen die ten minste zien wat ik bedoel. Jullie hebben het over dingen waar het niet over gaat.

Ik vraag gewoon om niet zo hard te zijn en als ik dubbelpost, mijn god, daar geen drama van te maken. Dat was per ongeluk. Ik vraag niet om mij te pamperen hé zeg! Ik vraag gewoon om wat meer uitleg te geven en zo'n persoonlijke message van 'ik heb je al verwittigd'... ik hoor precies mijn ouders praten. Je kan dat op een gewone manier zeggen ook. En ik heb me geëxcuseerd. Dat jullie strikt zijn, geen probleem. Dat jullie een policy hebben, geen probleem. Ik zal meer uitleggen, geen probleem. Ik heb gezegd dat dit voor de rest een geweldig forum is. Maar ik wil niet op alles wat ik post een mod-reactie krijgen hé en zeker niet de manier waarop (nog eens, niet ied kan de persoonlijke berichten lezen I suppose). Ik besef dat de mods genoeg van die postjes moeten plaatsen zoals bij mij over het dubbelposten. Maar het is niet omdat het voor jullie routine is, dat jullie antwoorden daarom zo kortaf moeten zijn (voilà, kortaf, is dat dan beter dan grof? Voor mij is dat namelijk hetzelfde). Dat is eigenlijk het enige wat ik wilde melden. Ik heb al op zoveel pc-fora gezeten en het is altijd anders. En sorry als een mens zich eens vergist. Dat is gewoon toch geen ramp?!

Goed, kijk, we kunnen hier uren over doorgaan. We gaan er alleszins al een dag over door. Jullie geven me geen gelijk en ik jullie gedeeltelijk, dus er zal geen uitweg zijn. Ik hoop gewoon dat jullie er toch een beetje op letten, want het schrikt mensen af. En de andere fora, waar ze mij bv met Mediacenter niet konden helpen, die hebben me nog nooit zo aangesproken als Spider hoor, zelfs al stelde ik een nog veel stommere vraag of legde ik te weinig uit. Dat vind ik gewoon jammer en ik denk dat jullie policy duidelijk genoeg is om mensen die ergens andrs een oplossing kunnen vinden weg te houden. Die strenge reacties hoeven daar gewoon niet bij. Dat is dus het enige.

Goed, ik hoop eigenlijk dat we deze topic kunnen sluiten, want we komen duidelijk niet tot een vergelijk, jammer genoeg.

Hellke.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2007 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Verwijderd schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 14:22:
Kijk, dit is al een honder dubbelpost!: nog eens: ik wist niet dat het een chm-bestand was. Ik kende dat wood zelfs niet eens, konik dus moeilijk op googlen. Toen ik het wel wist, googlede ik. Voilà, problem solved.
Je moest nog eens niet weten dat het een chm-bestand is. "MS help file" in google in typen is voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

niesje schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 14:19:
[...]
Zoals gebruikers zelf ook handelen. Apart. Ik zie dat groffe nergens echt terug, maar ik zie wel dat jezelf klaagt over de manier waarop er gepost wordt en in één moeite door strooit met kwalificaties als kommaneukerij, muggezifterij, arrogant, 'niet anders verwacht', 'discussie gesloten' en goedkoop sarcasme als 'oeps... een gat in jullie policy'. Maar wel respect opeisen.
Petje af voor wie dat nog serieus kan nemen. :)
Is inderdaad moeilijk ;) . Het wordt zo bijna een troll-topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 14:28:
[...]

Is inderdaad moeilijk ;) . Het wordt zo bijna een troll-topic?
Ja, hallo, heb je al eens gelezen hoe iedereen hier op mij reageert? Ik zal eens een zin nemen van iemand hierboven, maar dan aangepast: als je jezelf 4 keer moet verdedigen en ze blijven steeds over hetzelfde leuteren, ben jij dan nog even vriendelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 14:34:
[...]

Ja, hallo, heb je al eens gelezen hoe iedereen hier op mij reageert? Ik zal eens een zin nemen van iemand hierboven, maar dan aangepast: als je jezelf 4 keer moet verdedigen en ze blijven steeds over hetzelfde leuteren, ben jij dan nog even vriendelijk?
Volgens mij ben jij degene die dit topic gestart is, en ook degene die gestart is met het uiten van dergelijke dingen. Dan kun je het ook terugverwachten.

Maargoed dit gaat een beetje lijken op "ja maar jij bent begonnen :'( "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 16:56
Vraagje, stel je zou weer een toppic over een probleem dat je hebt openen, wou zou je nu na deze ervaring anders doen dan in je vorige toppic (en probeer hier even serieus op te antwoorden zodat deze discussie ergens komt ipv elkaar te verwijten)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wel, Invisible_man... Ik ben blij dat er eindelijk eens iemand kalm reageert. Zoals ik in een post hierboven aangaf, zal ik inderdaad meer info geven. Ik vind dat dus geen enkel probleem hé, echt waar niet. En ik vind het ook geen probleem dat jullie zeggen dat ik meer moet participeren, maar ik heb gewoon een enorm druk werkschema (dat kunnen jullie niet weten, maar ik heb bijzonder weinig tijd, daarom dat veel posts ook 's nachts of 's avonds laat worden gepost) en ik ben echt wel nog bezig met het uitzoeken van hoe dit werkt hoor. Maar ik zit hier pas een paar weken op en ik participeer al niet genoeg... Nog eens: gun iemand wat tijd.

Maar dan mijn vraag: zijn de mods zoals bv Spider ook bereid om in te zien dat ze dingen gewoon ook anders kunnen zeggen. Immers, ik ben hier de leek en ik weet niet wat jullie weten - anders had ik dit forum niet nodig. En mocht het jullie nog niet duidelijk zijn... Na alle andere fora die ik probeerde, is dit tot nog toe het beste, daarom ook dat ik hierop zit. Maar het weerhoudt me soms omdat de mods nogal kortaf kunnen zijn en ik vind dat gewoon spijtig.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2007 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

[...]
Uit dit topic kan ik alleen maar concluderen dat je je een beetje als Calimero uitdrukt. Iedereen is fout behalve jij. Een aantal mensen, waaronder ik, hebben aangegeven dat we het niet met je eens zijn, en je vriendelijke suggesties gedaan over hoe je je toch thuis zou kunnen gaan voelen op GoT. De enige respons die je blijft geven is dat je je vreselijk onrecht aangedaan voelt, en iedereen is tegen je. Hoe serieus wil je genomen worden?

Het zou beter zijn als je probeert de positieve dingen uit dit topic te halen. Die zijn er zeker, maar hoe je het ook draait, je verongelijkte reacties zijn niet terecht. Om de Eagles te citeren: "Get over it!" ;)
Verwijderd schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 14:46:
[...]En ik vind het ook geen probleem dat jullie zeggen dat ik meer moet participeren, maar ik heb gewoon een enorm druk werkschema (dat kunnen jullie niet weten, maar ik heb bijzonder weinig tijd, daarom dat veel posts ook 's nachts of 's avonds laat worden gepost) en ik ben echt wel nog bezig met het uitzoeken van hoe dit werkt hoor. [...]
De Mods doen dit er ook bij, en veel users ook. Bijna iedereen heeft een heel druk werkschema, maar het is ook niet relevant in deze discussie.

[ Voor 22% gewijzigd door gambieter op 10-02-2007 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 14:46:
[...]

Uit dit topic kan ik alleen maar concluderen dat je je een beetje als Calimero uitdrukt. Iedereen is fout behalve jij. Een aantal mensen, waaronder ik, hebben aangegeven dat we het niet met je eens zijn, en je vriendelijke suggesties gedaan over hoe je je toch thuis zou kunnen gaan voelen op GoT. De enige respons die je blijft geven is dat je je vreselijk onrecht aangedaan voelt, en iedereen is tegen je. Hoe serieus wil je genomen worden?

Het zou beter zijn als je probeert de positieve dingen uit dit topic te halen. Die zijn er zeker, maar hoe je het ook draait, je verongelijkte reacties zijn niet terecht. Om de Eagles te citeren: "Get over it!" ;)
Hahaha... Oké, voor iemand zoals jij heb ik dus geen respect. Chance dat er nog mensen zijn die normaal reageren. Jullie vallen mij allemaal aan hé. En toch reageer ik nog steeds. Lees min post hierboven eens en daarboven staat ook al aangegeven dat ik meer uitleg moet geven. Dus, als dat geen fout toegeven is... 't Zal wel aan de policy liggen... hahaha.

En mijn god, wie ben jij om te oordelen hoe druk ik het heb. Als ik nu zeg dat dat voor mij moeilijk valt, dan is dat zo. Jezus zeg, dit is er echt over. Kan jij nu niet normaal reageren?! En het is zeer zeker relevant. Want na drie vragen die ik stel op dit forum na twee of drie weken krijg ik al op mijn donder. Dat is gewoon overdreven.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2007 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 14:49:
[...]
Hahaha... Oké, voor iemand zoals jij heb ik dus geen respect. Chance dat er nog mensen zijn die normaal reageren. Jullie vallen mij allemaal aan hé. En toch reageer ik nog steeds. Lees min post hierboven eens en daarboven staat ook al aangegeven dat ik meer uitleg moet geven. Dus, als dat geen fout toegeven is... 't Zal wel aan de policy liggen... hahaha.
Paranoia Central Station, end of the line for user Hellke.

Dat je geen respect hebt voor mensen die het niet met je eens zijn, dat was al wel duidelijk. Dat je toch verwacht dat mensen je gaan helpen met zo'n houding, dat is minder prettig. Met woorden geef je nu aan dat je wat geleerd zou hebben, maar uit je houding blijkt dat dit alleen een berekenende houding is omdat je hoop dat dit je wat meer oplevert. Jammer, maar hopelijk komt het inzicht ooit nog wel eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 16:56
Probleem in deze discussie is dat 90% van de GoT-gebruikers zich nu aangevallen vinden/voelen door jou (ikzelf probeer jou om de discussie een doel te geven het voordeel van de twijvel te geven), of dat nu je bedoeling is of niet, zo komt het gezien de vele reacties blijkbaar over. Vandaar mijn vraag hoe je een eventuele nieuwe post anders zou aanpakken dan je vorige, mischien kan je daar nog even wat dieper op ingaan?

Dat jij wel of niet veel tijd hebt weten de GoT-ers natuurlijk niet, dus dat voordeel van de twijfel kunnen ze je niet geven, de truuk van een goede TS is dus de GoT-ers te laten geloven dat je al van alles hebt geprobeerd (en dat ook bewijst),

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 14:54:
[...]

Paranoia Central Station, end of the line for user Hellke.

Dat je geen respect hebt voor mensen die het niet met je eens zijn, dat was al wel duidelijk. Dat je toch verwacht dat mensen je gaan helpen met zo'n houding, dat is minder prettig. Met woorden geef je nu aan dat je wat geleerd zou hebben, maar uit je houding blijkt dat dit alleen een berekenende houding is omdat je hoop dat dit je wat meer oplevert. Jammer, maar hopelijk komt het inzicht ooit nog wel eens.
Mijn god... Kijk, ik rageer normaal op mensen die normaal doen. Jij valt me gewoon constant aan in alles wat ik hier lees. Mijn houding is anders, is zelfs nooit moedwillig slecht geweest. Ik hoef mij niet te verdedigen tov iemand die me afdoet als calimera en een kind en een slachtoffer. Ik opende een discussie, dat wil zeggen dat ik ervoor open sta. JIj bent diegene die cst het probleem verlegt naar mij, terwijl het ging over de vriendelijkheid van een mod. Jullie wijzen mij terecht, ik ga daar op in, ik wijs jullie tercht, niemand gaat erop in (behalve AlainS en nog iemand). Eindelijk doet Invisible_man iets constructief en jij breekt alles weer af. Dus sorry, maar jij bent gewoon arrogant en loopt met oogkleppen. Meer heb ik aan jou echt niet meer te zeggen. Jij staat duidelijk niet open voor iemand anders zijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dude, doe eens rustig. Wij vallen je echt niet aan, je interpreteert het gewoon niet goed. We proberen je slechts te overtuigen van hoe jij je toch thuis kan voelen op GoT. Je kunt het accepteren of niet, aan jou de keus, maar we vallen je absoluut niet aan.
En ja, ik ben gewoon kalm. Ik geef slechts mijn mening.

Dat jij een druk werkschema hebt is trouwens geen reden om topics te mogen openen zonder inzet. Nu wil ik hiermee NIET zeggen dat jij dat doet, maar slechts aangeven dat het geen argument is.

Als jij nou het voortouw zou nemen in kalm reageren, kun je ook dezelfde type reacties terug verwachten. Zo maak je het er nou niet echt beter op.

En als je je aangevallen voelt kun je dat altijd aan een mod melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Invisible_man schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 14:56:
Probleem in deze discussie is dat 90% van de GoT-gebruikers zich nu aangevallen vinden/voelen door jou (ikzelf probeer jou om de discussie een doel te geven het voordeel van de twijvel te geven), of dat nu je bedoeling is of niet, zo komt het gezien de vele reacties blijkbaar over. Vandaar mijn vraag hoe je een eventuele nieuwe post anders zou aanpakken dan je vorige, mischien kan je daar nog even wat dieper op ingaan?

Dat jij wel of niet veel tijd hebt weten de GoT-ers natuurlijk niet, dus dat voordeel van de twijfel kunnen ze je niet geven, de truuk van een goede TS is dus de GoT-ers te laten geloven dat je al van alles hebt geprobeerd (en dat ook bewijst),
Ik had al eerder aangegeven dat ik ook op andere fora zat. Dat wil dus zeggen, als jullie een beetje nadenken, dat ik daar geen antwoord vind. Ja, ik weet het wel, nu gaan jullie weer zeggen dat ik dat moet vermelden... Maar ik bedoel, ik vind het al logisch als je op Tweakers komt, dat je al andere dingen deden (jullie policy, remember). Maar goed, om in te gaan op je vraag en niet weer een nieuwe discussie te starten..

Ik zou, zoals aangegeven, wel beter moeten formuleren wat ik al probeerde. En ik zal wel participeren als dat lukt. Maar ik gaf ook al eens aan dat de vragen die hier gesteld worden, voor mij soms erg moeilijk zijn (vakjargon). Ik ben geen informaticus, maar iemand die er iets oevr wil leren. Ik wil dat doen in een aangename omgeving. Dat is dus alles.

Ik wilde de moderators helemaal niet aanvallen. Maar ik geef ook toe dat ik me serieus gekleineerd volede na de reacties van Spider (ook diegene die jullie niet kunnen lezen). Ik kon niks posten of kreeg een opmerking. Dat moeten jullie toch ook begrijpen, dat dit niet constructief is en me afschrikt? Ik vind dat gewoon jammer.

Maar er zijn zoveel mensen opgesprongen, dat alles is opgeblazen eigenlijk. Ik wilde er gewoon op wijzen of het niet kon dat mods wat vriendelijker zijn, omdat ik zo nogal snel en kortaf vind reageren. En in mijn geval vind ik dat dus echt, anders zou ik er niet over begonnen zijn. En ik heb andren mijn topics laten lezen die niet op dit forum zitten en die vonden dat dus ook (maw: mensen die ditniet gewoon zijn, vinden het ook nogal cru). Dat is dus het enieg wat ik wou aangeven.

In plaats van een constructief gespek (nu zullen jullie wel zeggen dat ik al slecht begonnen was), krijg ik vanalles over me heen: de onnozelste dingen eerst. Ik vind dat jammer.

Maar kijk, ik wil hier echt over ophouden, wantuiteindelijk gaat het weer over wat ik moet veranderen, niet over de vriendelijkheid van de mods. Ik heb mijn fout toegegeven. I rest my case...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RoD schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 15:04:
Dude, doe eens rustig. Wij vallen je echt niet aan, je interpreteert het gewoon niet goed. We proberen je slechts te overtuigen van hoe jij je toch thuis kan voelen op GoT. Je kunt het accepteren of niet, aan jou de keus, maar we vallen je absoluut niet aan.
En ja, ik ben gewoon kalm. Ik geef slechts mijn mening.

Dat jij een druk werkschema hebt is trouwens geen reden om topics te mogen openen zonder inzet. Nu wil ik hiermee NIET zeggen dat jij dat doet, maar slechts aangeven dat het geen argument is.

Als jij nou het voortouw zou nemen in kalm reageren, kun je ook dezelfde type reacties terug verwachten. Zo maak je het er nou niet echt beter op.

En als je je aangevallen voelt kun je dat altijd aan een mod melden.
Sorry, Rod, maar Gambieter zit echt keihard op mijn vel hé... Ik bedoel... Ik weet dat jullie helpen, ik weet en begrijp dat jullie je aangevallen voelen en ik wilde dus melden dat ik een mod te grof vond en deed het onder de verkeerde topic blijkbaar... Ja, kijk, kan er ook niks aan doen. Het is geen drama me dunkt. Ik wilde geen rel ontketenen, ik voelde me er gewoon slecht bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je zou het eens anders kunnen bekijken. Moet GoT zich aan jou aanpassen, of moet jij je aan GoT aanpassen? Het is al een aantal keer aangegeven: de meeste mensen die hier reageren zijn het gewoon niet met je eens, en vinden de sluitmessage van Spider niet onvriendelijk. Dan zou er toch een lichtje moeten gaan branden bij je. Blijkbaar niet, en dat is jammer.

Meeste mensen zouden dan weggaan, maar je wilt wel de voordelen van GoT houden, men weet hier het meeste. Dan zul je dus de keuze moeten maken: je aanpassen aan de regels van GoT, of niet.

Edit: en ik val je niet aan. Ik geef aan dat ik het niet met je eens ben, en dat ik je reacties overdreven vind. Dat je de manier waarop ik dat doe niet waardeer, dat is jammer. Maar ik probeer je te overtuigen van de keuze die je moet gaan maken.

[ Voor 18% gewijzigd door gambieter op 10-02-2007 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 15:08:
Je zou het eens anders kunnen bekijken. Moet GoT zich aan jou aanpassen, of moet jij je aan GoT aanpassen? Het is al een aantal keer aangegeven: de meeste mensen die hier reageren zijn het gewoon niet met je eens, en vinden de sluitmessage van Spider niet onvriendelijk. Dan zou er toch een lichtje moeten gaan branden bij je. Blijkbaar niet, en dat is jammer.

Meeste mensen zouden dan weggaan, maar je wilt wel de voordelen van GoT houden, men weet hier het meeste. Dan zul je dus de keuze moeten maken: je aanpassen aan de regels van GoT, of niet.
Jij bent echt onmogelijk en kortzichtig. En aub reageer zoveel je wil, have fun, break a leg... Maar jij doetnu werkelijk niks constructiefs. Bye bye.

Nog één ding: vriendelijk zijn is dus echt een probleem op dit forum! (sorry voor al digenen die het wel zijn ,maar Gambieter... my god... het wordt zelfs zielig.).

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2007 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Persoonlijk vind ik dat de moderatie nog wel wat strenger kan. Kennis gebrek vind ik persoonlijk niet erg, maar wel als dat te paard gaat met het tonen van geen enkele inzet.

Oh ja, en Hellke, volgens mij ben je al een aantal keren gewezen op het gebruik van de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif knop als je de laatste was met reageren, dat je dat hier nu ook al niet doet toont imho wel dat je je niet echt de moeite wil doen om te luisteren en je aan te passen.

Voor de rest vind ik je instelling knap waardeloos. Als je je zo blijft gedragen voorspel ik je weinig plezier op GoT.
Verwijderd schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 15:10:
Nog één ding: vriendelijk zijn is dus echt een probleem op dit forum! (sorry voor al digenen die het wel zijn ,maar Gambieter... my god... het wordt zelfs zielig.).
De enige waarvan de reacties steeds zieliger worden zijn die van jou.

[ Voor 31% gewijzigd door Gunner op 10-02-2007 15:12 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe, maar ik gebruik die edit-knop nu al een hele dag hé zeg! Dus Gunner, sorry, maak jij nooitgeen fouten ofzo?

Why I even bother, I don't know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 15:12:
Hoe, maar ik gebruik die edit-knop nu al een hele dag hé zeg! Dus Gunner, sorry, maak jij nooitgeen fouten ofzo?

Why I even bother, I don't know.
Ik maak heus wel fouten alleen ageer ik niet zoals jij. Ik heb respect voor degene die me proberen te helpen.

[ Voor 16% gewijzigd door Gunner op 10-02-2007 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

[...]
Nog één ding: vriendelijk zijn is dus echt een probleem op dit forum!
Dat blijkt :)
Jij bent echt onmogelijk en kortzichtig. En aub reageer zoveel je wil, have fun, break a leg... Maar jij doetnu werkelijk niks constructiefs. Bye bye.
(sorry voor al digenen die het wel zijn ,maar Gambieter... my god... het wordt zelfs zielig.).
Hoe ging dat ook alweer? "wie goed doet, goed ontmoet" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

[...]

Nou sorry hoor, maar nu kraak je hier iemand af en meldt je dat het hier vriendelijker moet worden in dezelfde post. Zo help je jezelf echt niet vooruit. Ik denk persoonlijk dat je je veel te snel aangevallen voelt. Mensen bedoelen het echt niet zo als jij het wilt doen laten geloven.
Als je dan zélf ook nog op de man gaat spelen, hoe kun jij dan vriendelijkheid verwachten? Het begint bij jezelf....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

ecteinascidin schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 15:13:
Hoe ging dat ook alweer? "wie goed doet, goed ontmoet" ?
Psalm 125 , "doe goed Heer, aan de goeden" ;)

Jouw quote is de berijmde versie.

[ Voor 13% gewijzigd door Gunner op 10-02-2007 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het is wel goed zo, ik trek me terug uit deze non-discussie. :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RoD schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 15:13:
[...]

Nou sorry hoor, maar nu kraak je hier iemand af en meldt je dat het hier vriendelijker moet worden in dezelfde post. Zo help je jezelf echt niet vooruit. Ik denk persoonlijk dat je je veel te snel aangevallen voelt. Mensen bedoelen het echt niet zo als jij het wilt doen laten geloven.
Als je dan zélf ook nog op de man gaat spelen, hoe kun jij dan vriendelijkheid verwachten? Het begint bij jezelf....
Doe me een plezier en lees eens alle post van Gambieter... Je zal direct weten wat ik bedoel.

Goed, ik laat jullie in jullie discussie. Niemand heeft dus oog vor het feit dat ik meer uitleg zal geven en meer zal participeren, integendeel, jullie blijven dus kappen op andere zaken. Dat was toch wat jullie wilden? Ik zal niet zeggen dat de mods zo super vriendelijk zijn want ik vind dat van Spider gewoon echt niet. That's it.

Jullie kunnen blijven discussiëren hoor. Ik laat me niet uitmaken door Gambieter en jullie verdedigen hem weer.

Nou ja, ik hoorde deze week dit: "Goed zijn is geen prestatie."

Voor sommigen blijkbaar wel, jammer genoeg.

Ik vind het jammer dat iedereen hier zo fel reageert en dat niemand begrijpt dat ik steeds feller wordt als ik me aangevallen voel (en terecht me dunkt als je naar sommige reacties kijkt). Sommigen reageren duidelijk zonder alles te lezen, want ik lees soms reacties over iets waar ik me 20 postst gelezen al voor verduidelijkte. Jammer.

Het ga jullie goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

[...]

Zou het misschien komen omdat jij een probleem blijft zien waar die er nog steeds niet is? Je zegt dat je niet genoeg wordt geholpen, en dat je slotje te kortaf wordt gesloten. Een uitgebreidere uitleg van hoe het hier er aan toe gaat staat al genoemd in Het algemeen beleid. Als ik zo kijk naar je posthistory wordt er nog behoorlijk netjes gereageerd, ik heb users/moderators meegemaakt waarbij het erger was. ;) Wat was er dan kortaf aan het slotje wat deze thread opleverde? Ik zie er eerlijk gezegd niets ergs aan. Je topicstart was onduidelijk over wat je precies wilde en wat je al gevonden had en omdat wij graag inzet en een duidelijkere topicstart zien is je topic gesloten. Om even wat uit je topicstart te quoten en vervolgens zelf te herschrijven:
Via google is het moeilijk om iets goed te vinden, gezien dat html bestand geen url heeft.
Als je nu zoiets had gedaan:
Ik heb op Google naar zoekterm gezocht, daar kwam ik onder andere programma tegen, maar die verwacht dat het HTML bestand op een site staat, terwijl de file die ik moet converteren gewoon op mijn harde schijf staat.
Wat is duidelijker en waar zie je meer inzet van een gebruiker in terug? Dit is een kleine extra moeite om te tonen dat je weldegelijk wat hebt uitgevoerd, naast dat het jezelf helpt omdat je dan minder kans hebt om antwoorden te krijgen die je zelf al uitgeprobeerd had. :)

Simpel gezegd: je topic was onduidelijk en er viel geen eigen inzet in te vinden. Dat voldoet niet aan de policy over eigen inzet wat we van onze gebruikers verwachten, derhalve ging je topic op slot. :) Om hier vervolgens over door te blijven gaan dat je het niet eens bent met de policy, zonder zelf met voorbeelden te komen over hoe je het wel graag zou zien, is vrij zinloos imo. :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Verwijderd schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 14:49:
En mijn god, wie ben jij om te oordelen hoe druk ik het heb. Als ik nu zeg dat dat voor mij moeilijk valt, dan is dat zo. Jezus zeg, dit is er echt over. Kan jij nu niet normaal reageren?! En het is zeer zeker relevant. Want na drie vragen die ik stel op dit forum na twee of drie weken krijg ik al op mijn donder. Dat is gewoon overdreven.
Maar voor ons is het toch helemaal niet interessant dat jij het druk hebt of niet? We hebben hier rond de 200,000 geregistreerde gebruikers - er zullen wel meer mensen zijn die het druk hebben :)

Verder snap ik nog steeds niet goed wat je nou precies 'grof' of 'bot' vindt aan de opmerking van Spider.007 en ik ben hierin niet de enige. Is dit misschien de meer-directe benadering van Nederlanders die een Belg misschien minder gewoon is, of is er echt iets fundamenteels dat je als probleem ziet? :) (aan je taalgebruik te zien ben je iig. Belg)

Ik heb de pushmessage gelezen die je gekregen hebt van Spider.007 over het dubbelposten en ook daarin kan ik niets anders ontdekken dat een zakelijke, directe aanpak naar jou toe, inderdaad het is niet een benadering met handschoentjes aan - maar dat is ook gewoon niet nodig voor iemand die al meer dan 50 posts heeft gemaakt op GoT :)

Verder wil ik jouzelf en iedereen dringend vragen om de klassificaties als arrogant e.d. weg te laten, daar wordt deze discussie niet beter van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

Zeg aub hé... Als jullie het al niet verstaan, hoe kan ik het dan verstaan?
Dat is een drogredenering. 'Het' in het eerste zinsdeel is niet hetzelfde als 'het' in het tweede zinsdeel. Hetgeen jij niet begrijpt ('het' in het twede zinsdeel), begrijpen wij prima. Hetgeen jij als probleem vermeldde ("het" in het eerste zinsdeel) is, begrijpen wij niet. Maar let op:
Opnieuw: dit is kommaneukerij en jullie verleggen het probleem constant.
Ik gaf een verklaring voor de reactie die je kreeg, geen rechtvaardiging. Tenminste, in mijn vervolgreactie op Jaap-Jan gaf ik een mogelijke verklaring: je post is onbegrijpelijk en wekt daardoor de indruk dat er geen moeite voor is gedaan, wat weer ergernis opwekt. Waarom zouden we de moeite doen die ergernis in te slikken en vriendelijk te zijn tegen mensen die geen toegevoegde waarde aan ons forum leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

[...]
[...]
Sorry... Maar als het je koud laat, waarom laat je je dan ook in met deze discussie?

Ik denk ook eerder in de lijn van RoD. Wie niet horen wil moet voelen - je kan iemand stevig terechtwijzen zonder grof of bot te moeten worden. Dat geldt des te meer voor recidivisten. Aan de sluitmessage van Spider.007 was niks onvriendelijks aan, het had heel wat erger gekund voor een 'onvriendelijk' bericht.

[...]
Ach, dit wordt echt belachelijk zenne... Ik heb me achteraf verbeterd in die post. Maar dit heb ik al genoeg gezegd... Niks beters te doen dan op triviale dingen te vitten ofzo?
Kijk. Het gaat er niet om dat je een woord verkeerd spelt. Het gaat erom dat je een correcte TS neerzet :). Daar staat of valt de hulp namelijk mee, zoals anderen ook al aangegeven hebben eerder in dit topic.

[ Voor 39% gewijzigd door Borromini op 10-02-2007 17:00 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:35

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Verwijderd schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 15:17:
Nou ja, ik hoorde deze week dit: "Goed zijn is geen prestatie."

Voor sommigen blijkbaar wel, jammer genoeg.

Ik vind het jammer dat iedereen hier zo fel reageert en dat niemand begrijpt dat ik steeds feller wordt als ik me aangevallen voel (en terecht me dunkt als je naar sommige reacties kijkt). Sommigen reageren duidelijk zonder alles te lezen, want ik lees soms reacties over iets waar ik me 20 postst gelezen al voor verduidelijkte. Jammer.
Goed zijn is geen prestatie, maar vraagt wel inzet. Aangezien ik hier dagelijks vele topics zie met als inhoud " mn f*ck*ng pjoeter doet t nie, plzz help, start Windhoos nie op, heb al gezocht" dan weet ik nog niks, al had ik Windows en die computer zelf ontworpen. Als ik een 1regelige topicstart zie, heb ik meteen een neiging op TopicReport te klikken, want 99% van deze posts zit geen energie in. Als je graag serieus behandeld wilt worden, moet je zorgen boven deze minima uit te steken. Wij weten niet wie je bent, wat je doet of wat ook, en dat maakt ook niet uit, maar zorg dan wel dat we je kunnen helpen. Kunnen we dat niet, dan zul je dat te horen krijgen, meestal door een mod. Je hebt al meerdere fouten gemaakt, dus wellicht zijn die niet zo vriendelijk meer.

Wat je sindsdien hebt gedaan is ongeveer de snelste zelfmoord op willekeurig welk forum. Users expliciet beledigen, en gaan klagen over moderaties, waar gezien de reacties hier iedereen achter staat. Jij bent hier gekomen, wij zijn niet naar jou gekomen, en zullen dat ook niet doen. Je hebt je hier aan te passen aan de geldende wetten, en ja, die zijn strikt. Had je de energie van dit topic in je vraagtopics gestopt, dan was je van harte welkom geheten, maar nu is het een simpel "Hij doet het niet" en daarna verontwaardigd alsnog de boel aanvullen. Een goed begin is het halve antwoord.

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty
  • Laatst online: 23-09 22:23

dusty

Celebrate Life!

FreezeXJ schreef op zondag 11 februari 2007 @ 19:19:
[...]
Als ik een 1regelige topicstart zie, heb ik meteen een neiging op TopicReport te klikken, want 99% van deze posts zit geen energie in.
[..]
offtopic:
Als global mod zie ik je liever werkelijk op TR klikken zodat ik het een stuk sneller ziet, als global mod probeer ik alle sub-fora wel in de gaten houden, maar ben ik grotendeels afhankelijk van TR's. Alle subfora onafhankelijk in de gaten houden is namelijk praktisch ondoenlijk voor een Global Mod.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Pagina: 1