Beginnende H2O'er need HELP

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• Black_Swan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-12-2025
Ik ben sinds kort een WC setje aan het verzamelen. Gaat lekker. Tot zo ver dan. Heb alles van Swiftech pomp + blokken. Nu kunnen jullie mij misschien helpen.

Radiator ligt nu nog aan de kast. Komt een Thermaltake Mozart TX aan. Dus ruimte genoeg (hoop ik).

Ik wil graag alles op 1/2 inch laten stromen. Nu heb ik dus nog slangen nodig, dit is nog overal te krijgen.

Reservoir do or don't??? Of T-Line??

Koppelstukken wil ik graag van een metaal.

Dus de vraag wie weet een webwinkel met veel 1/2 koppelingen? Vooral als ik zonder reservoir ga werken een T-stuk met een filler poort.

Wie o Wie kan mij helpen?

Dan kan ik mijn oude socket A z'n laatste eer geven!!

• m0nkey
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10-2023
Hm.. Ik zou nog even dat stukje lezen over corrosie e.d. vanwege die metale koppelstukken. Misschien vals alarm hoor maar ik dacht erop aan toen ik dat las. ;)

• Black_Swan
Ja maar daar heb je toch anti-corrosie middelen voor? Ik ben bang dat die plastic dingen te zwak zijn. Dus help mij maar uit de brand!!

• 1st_Ro
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-01-2022
Plastic T-stukken zijn sterk genoeg hoor. Onthou wel dat plastic niet met het overige metaal zal reageren. Verschillende metalen in dezelfde setup (aluminium, koper) zal dat uiteindelijk wel doen, maar met een anticorrosie middel zal dat ook wel meevallen vermoed ik.

Reservoir is handig, maar inderdaad geen noodzaak. Dat hangt voornamelijk van je ruimte af denk ik.

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Er loopt een topic waar je al een hoop (sterker nog; allemaal) van je vragen terug kunt vinden: [WC] Het grote waterkoelings topic deel XXI

Hoe zie je trouwens het verband tussen je koppelingen en het gebruik van een T stukje?

• Black_Swan
Ja inderdaad. Maar ik had gelezen dat met een reservoir er sneller lucht in je systeem kwam, als je vaak je kast meeneemt! Maar misschien neem ik wel plastic. Moet daar goed over nadenken!

• Roamor
  • Niet online
Black_Swan schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 16:31:
Ja inderdaad. Maar ik had gelezen dat met een reservoir er sneller lucht in je systeem kwam, als je vaak je kast meeneemt! Maar misschien neem ik wel plastic. Moet daar goed over nadenken!
Als je zorgt dat je je kast tijdens transport recht houdt, en er dus geen lucht vanuit de reservoir de slangen in loopt, is er niets aan de hand. :) Imho geen reden om van het gemak van een reservoir af te zien. Ik snap nog niet wat je keuze in koppelingen daar dan mee te maken heeft?

• Black_Swan
Roamor schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 16:30:
Er loopt een topic waar je al een hoop (sterker nog; allemaal) van je vragen terug kunt vinden: [WC] Het grote waterkoelings topic deel XXI

Hoe zie je trouwens het verband tussen je koppelingen en het gebruik van een T stukje?
Het is toch ook een koppeling? Of zie ik dat nu weer verkeerd. Van slang naar iets anders is toch een koppel stuk. Bijv. van slang naar radiator is koppelstuk. Maar om 3 slangen aan elkaar te hangen is toch ook een koppel stuk, dus T-stuk!

• Black_Swan
Roamor schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 16:33:
[...]

Als je zorgt dat je je kast tijdens transport recht houdt, en er dus geen lucht vanuit de reservoir de slangen in loopt, is er niets aan de hand. :) Imho geen reden om van het gemak van een reservoir af te zien. Ik snap nog niet wat je keuze in koppelingen daar dan mee te maken heeft?
Nou ik moet dus nog een radiator, slangen, koppelstukken en klemmen!

• Roamor
  • Niet online
Black_Swan schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 16:35:
[...]

Nou ik moet dus nog een radiator, slangen, koppelstukken en klemmen!
Niet om heel vervelend te doen hoor, maar lees eerst even de topicstart door van [WC] Het grote waterkoelings topic deel XXI, dan kun je onze adviezen ook kritischer bekijken. Kennis=Macht. :)

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Dit is idd iets wat je kan vinden via Het grote waterkoelings topic wat Roamor al aangeeft :)

Graag dat eerst even lezen dus !

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.