Toon posts:

[VISTA] CPU 100% bij afspelen video of tv kijken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben in het bezit van een Vista Premium versie. Ik ben over het geheel tevreden met de performance. Echter bij afspelen van video's of tv kijken via MCE gaat het mis.

Na opstarten willen video's of MCE ruim 10 seconden soepel afspelen. Dan begint het beeld te stotteren en het geluid te haperen en wil zelfs het hele systeem vast komen te staan. De CPU belasting is dan 100%.

Mijn pc is een P4 2.53 Ghz met 1024 Mb geheugen. Een 6600GT videokaart en een Audigy 2 geluidskaart.

Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen? Het is behoorlijk irritant namelijk.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Wellicht brakke drivers.

Ik heb een tijdje Windows Vista Ultimate gedraaid op een bijna vergelijkbare configuratie, P4 @ 2.53 Ghz, 1 Gb geheugen, maar geen NVidia kaart, maar een ATI Radeon 9700 Pro kaart.

MCE nam tijdens het afspelen WEL veel CPU kracht in (60 - 70% met gemak), maar ik had GEEN last van slecht/geen beeld. Zowel Live TV, DVD, als opgenomen TV.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Je kijkt niet toevallig vanaf DVD of vanaf de HDD? Want dan zou je je DMA settings van je ATA devices eens moeten nakijken. Evt de channels verwijderen en herinstalleren.