975X Platinum PowerUp Edition CPU Support

Pagina: 1
Acties:

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
Ik ben van plan om een 975X Platinum PowerUp Edition te kopen samen met een Intel E6600. Bij MSI kun je kijken welke CPU er wordt ondersteund (zie deze site voor de 975X Platinum PowerUp).

Nu heb je de volgende mogelijkheden:
OK (het werkt)
NO (het werkt niet)
Under testing (Weten ze niet)
Note (werk maar ze hebben opmerkingen)

Nu staat er achter de E6600 Note aangegeven. In dit geval betekend het "Note: Supports with FSB 800 overclocks to 1066". Echter heb ik geen idee wat ze ermee bedoelen. Moet ik de CPU overklokken of betekend het wat anders?

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Mijn eerste idee was dat de chipset officieel maar tot 800MHz ondersteunt en dat processors met een 1066MHz FSB wel werken als je het moederbord overklokt tot een FSB van 1066MHz maar de 975X Express chipset ondersteunt standaard al een FSB van 1066MHz. Volgens mij klopt die CPU support lijst niet :?

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:38
Die lijst klopt imo voor geen meter, aangeziend de 975x standaard al 1066MHz is ondersteund. De PowerUP Ed. is daarbij ontworpen om de C2D te ondersteunen(ander VRM circuit)

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
Dat is dus ook de reden dat ik het niet snap. Mijn kennis over chipsets is nihil en wil geen miskoop doen van 200 euro.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Probeer MSI eens te contacteren. Volgens mij was de 975 de eerste chipset die de C2D officieel ondersteunde dus een FSB van 1066MHz zou geen probleem mogen zijn. Het is wel een dure chipset natuurlijk, misschien is een ander moederbord meer geschikt voor jou?