Retro websites

Pagina: 1
Acties:
  • 774 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Ik ben bezig met het maken van een website over m'n eigen autootje, een Kever uit 1960.

Ik ben een beginnend webdesigner, kan wel overweg met Photoshop en dergelijke, maar ik moet toch even op weg geholpen worden.

Ik heb zat ideeën. Maar nu de uitwerking nog. Ik ga iets maken in de stijl van de jaren 60, daarbij gebruik ik VW brochures en dergelijke, materiaal uit die tijd. Het liefst allemaal getekend.

Ik wil dus wat inspiratie op doen, ik ben best creatief, maar iets vanuit het niets op papier zetten vind ik vooralsnog lastig.

Ik heb een tijdlang gezocht naar retro websites, maar ik vind er heel weinig. Dit is redelijk de kant die ik op wil, maar het mag wel iets "voller".

Iets met dingen uit die tijd, radio's, bankstellen, televisies, stofzuigers lijkt me leuk om te verwerken in de site. Het mag best een beetje druk zijn, maar het moet niet storend zijn.

Heeft iemand tips en ideeën met betrekking tot de website die ik van plan ben om te gaan bouwen ?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Kleuren, vormen en motiefjes... Die moet je toch wel uit die tijd zien te krijgen?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Je zou misschien eens VW kunnen mailen of ze nog folders etc in het archief hebben van die tijd en of ze je dat willen mailen. Misschien dat je daardoor dan weer inspiratie krijgt.
Nee heb je, ja kun je krijgen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2007 13:32 ]

• mcdronkz
BtM909 schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 13:28:
Kleuren, vormen en motiefjes... Die moet je toch wel uit die tijd zien te krijgen?
Dingen als dit helpen me echt een eind op weg, lijkt me vooral leuk om met het interieur motiefje van m'n eigen auto iets te gaan doen.

Maar het maken van een mooi geheel vind ik erg lastig, ik kom vaak uit op simpele, degelijke sites. Ik wil iets maken dat "out-of-the-box" is. Daarvoor lijkt het me prettig om ter inspiratie wat andere websites te bekijken.

-edit-
Verwijderd schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 13:31:
Je zou misschien eens VW kunnen mailen of ze nog folders etc in het archief hebben van die tijd en of ze je dat willen mailen. Misschien dat je daardoor dan weer inspiratie krijgt.
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Die zijn allemaal beschikbaar op thesamba.com. Het lijkt me leuk om dingen te verwerken zoals een vrouw die stofzuigt ergens bovenin de website, dat je de stofzuiger heen en weer ziet gaan ofzo. Maar dat moet het liefst wel getekend zijn, zodat het echt een passend geheel wordt. Dat soort tekeningen zijn weer heel lastig te krijgen.

[ Voor 34% gewijzigd door mcdronkz op 09-02-2007 13:35 ]

Verwijderd

Ik moet het ff zeggen:
Je begint bijna elke zijn met "ik" :D

Zo nu een wat nuttigere bijdrage:
probeer de beste foto site op het web (je kan het beste sorteren op downloads, descending)

• mcdronkz
Dit is wat ik tot nu toe heb:

Afbeeldingslocatie: http://mcdronkz.projectsource.nl/pics/Kever-Website.jpg

Ik ben zelf nog niet tevreden met het "logo", iemand suggesties daarvoor ?

Verwijderd

Ik vind hem wel lachen :)

Bedoel je het "peace" teken?? Die past er idd iets minder bij. Niet dat het lelijk is ofzo..

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:00

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Verwijderd schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 16:50:
Bedoel je het "peace" teken?? Die past er idd iets minder bij. Niet dat het lelijk is ofzo..
Dat moet je natuurlijk vervangen door het VW-logo :P

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Eerlijk gezegd vind ik die bank er niet zo inpassen. Die ziet er wat te nieuw uit, maar das mijn mening

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je dat peace teken erin houdt moet je er minstens bloemetjes bij doen. Misschien voor inspiratie Austin Powers kijken ofzo :P

• mcdronkz
Voor dat Peace logo en die bank zoek ik nog een leuke vervanger, maar dat komt wel goed.

Dit is al heel wat beter IMHO:

Afbeeldingslocatie: http://mcdronkz.projectsource.nl/pics/Kever-Website1.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door mcdronkz op 09-02-2007 17:29 ]

Verwijderd

lol, ik vind eerlijk gezegd die oude leuker. De witte band valt in deze versie te veel op IMO :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2007 20:52 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Enne en verkapte check m'n design doe je maar in het grote 2D topic ;)

Dit gaat over retro website of dit gaat dicht ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• mcdronkz
BtM909 schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 10:56:
Enne en verkapte check m'n design doe je maar in het grote 2D topic ;)

Dit gaat over retro website of dit gaat dicht ;)
True. Mocht ik nog relevante vragen hebben, dan komen ze wel langs. Thanks iig.

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02:13
Ik heb een heel mooi boek van de beroemde volkswagen advertenties. Kun je niets doen met de advertentiestijl uit die tijd van Volkswagen?

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

• hbsJR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-11 14:09

hbsJR

All rounder

tja, als ik een retro website zie moet ik echt aan de oude stijl denken. Onthou dat vroeger ze geen computer graphics hadden, dus je moet echt in de oude pin-up tekenstijl denken. Vind dit eigenlijk best boeiend, misschien dat ik binnenkort photoshop open klap... haha.

Ik edit hem even.. ik merk op dat er heel veel gebruik gemaakt word van beige. Waar je ook mee kan spelen is de kleur accenten die op de site worden gegeven. Erg gaaf project vind ik het tot nu toe als ik zo mijn onderzoek pleeg.
http://www.thesamba.com/vw/archives/lit/60colors/5.jpg zit ik nu naar te kijken. Misschien dat ik ga kijken of ik een kever kan tekenen in illustrator... ik heb een nieuw doel door dit topic O+

[ Voor 46% gewijzigd door hbsJR op 10-02-2007 21:04 ]

• mcdronkz
sanderb schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 14:51:
Ik heb een heel mooi boek van de beroemde volkswagen advertenties. Kun je niets doen met de advertentiestijl uit die tijd van Volkswagen?
Dat wil ik er zeker nog in verwerken.
hbsJR schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 16:03:
tja, als ik een retro website zie moet ik echt aan de oude stijl denken. Onthou dat vroeger ze geen computer graphics hadden, dus je moet echt in de oude pin-up tekenstijl denken. Vind dit eigenlijk best boeiend, misschien dat ik binnenkort photoshop open klap... haha.

Ik edit hem even.. ik merk op dat er heel veel gebruik gemaakt word van beige. Waar je ook mee kan spelen is de kleur accenten die op de site worden gegeven. Erg gaaf project vind ik het tot nu toe als ik zo mijn onderzoek pleeg.
http://www.thesamba.com/vw/archives/lit/60colors/5.jpg zit ik nu naar te kijken. Misschien dat ik ga kijken of ik een kever kan tekenen in illustrator... ik heb een nieuw doel door dit topic O+
Nee inderdaad, ik wou m'n site sowieso "getekend" hebben. Maar ik kan niet zo best tekenen, dus het is vrij lastig om dat soort dingen erin te verwerken.

Ik ga inderdaad gebruik maken van die "suffe" kleurtjes die VW indertijd gebruikte. Zoals je kunt zien op m'n avatar heeft mijn Kever zo'n zelfde kleur. Dat is dus jade green. Ik ga ook iets doen met het motiefje van het interieur.

Anyway, ik moet toch meer "pinup" style clipart hebben.

• hbsJR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-11 14:09

hbsJR

All rounder

door rood, bruin tinten te gebruik kan je het al veel leuker maken. Je kan ook voor jezelf een grens trekken hoe retro je het wil hebben..

offtopic: echt retro is 1 html sheet met wat tekst blokken ;)
Pagina: 1