Toon posts:

[XP] Printer spooler - prints blijven af en toe hangen*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is dat er soms printopdrachten blijven hangen in de windows spooler.
We gebruiken een verschillende Windows XP pro pc's met SP2 geinstalleerd.
De hardware verschilt van AMD tot Intel systemen met verschillende hardware.
Ook maken we gebruik van 2 typen printers:
Citizen CT-S2000 printer.
CUSTOM TG2460 Cut printer.

Via een browser scherm wordt op de achtergrond een applicatie gestart. Hiermee een betaling verwerkt en als deze succevol is afgerond, dan wordt er een bonnetje afgedrukt op 1 van de bovenstaande bon printers. Dit gaat 99 van de 100 gevallen zonder probleem.
Maar soms drukt de applicatie een bon af, er verschijnt print succesvol op het scherm, maar de printopdracht blijf in de spool hangen. Deze opdracht krijg ik er met geen mogelijkheid uit.
Als ik de printspooler opnieuw op probeer te starten, dan blijft de spooler tijdens het opstarten hangen. Het enige wat helpt is het rebooten van het systeem, of gewoon lang wachten (tot wel 4 uur)

Is er misschien een methode op deze print spooler een schop te geven? of nog beter om het probleem op te lossen?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

code:
1
2
3
net stop spoolsv
del %windir%\system32\spool\printers\*.* /y
net start spoolsv

bijvoorbeeld? rost weliswaar alle opdrachten ook uit je queue maar dan kan je daarna gelijk weer door.

Meestal is de oorzaak een driver die niet helemaal fris is en af en toe geen PCL meer snapt, maar ik ga ervan uit dat je dat al getest had ;)

[ Voor 26% gewijzigd door alt-92 op 09-02-2007 13:21 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
misschien de virusscanner die op dat moment de gespoolde opdracht scant en in gebruik houdt?

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik wel geprobeert zo, alleen is het wel belangrijk dat de bon eruit komt.
Er is namelijk betaald en ze krijgen het bonnetje niet.

maar wat zou ik er aan kunnen doen dat hij de PCL wel blijft begrijpen, of toch een foutmelding terug geven?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine topic titel edit zodat de Windows versie in je topic titel staat cfr. de Windows Clients Policy :)

Verder - zoals BackSlash ook al zegt wordt dit eigenlijk altijd veroorzaakt door slechte printerdrivers :)