[VISTA] DVD afspelen onmogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 974 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-02 19:28
Draai nu al een tijdje op Vista x64 Business Edition. Netjes alles geinstalled, ATi Catalyst drivers met x64 support e.d. Draait allemaal prima, echter wanneer ik in PowerDVD 7.2 Ultra een DVD simpel wil gaan afspelen, speelt ie deze af met 2 a 3 fps per seconde. En stopt er na 10 sec. mee!

Wanneer ik ditzelfde doe met Windows Media Player 11, dan geeft deze aan dat de kleurendiepte en de resolutie niet goed zijn en dat ik deze moet veranderen :? (1280x1024 @ 32-bits op een ATi Radeon X1900XTX) Ligt dit aan de Catalyst drivers, wellicht aan de overlay controls?

Wie heeft dezelfde problemen met DVD's afspelen (kon er @ GoT nog niets over vinden?) Tevens heb ik ook geen DD 5.1 geluid met mijn Creative Audigy 2 ZS was ook normaal dacht ik? En is een partitie wel benaderbaar onder XP, maar niet onder Vista. Kortom Vista is leuk, maar als alles nou s direct werkt :)

Iemand die me kan helpen :?

..::System Specs::..

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-03 20:19

_Thanatos_

Ja, en kaal

Probeer VLC es?

日本!🎌

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-02 19:28
Zojuist geprobeerd, om de 1 a 2 sec wordt het scherm voor een flits compleet WIT. En dan weer normaal, en dat gaat zo met elke DVD door en door :( Toch videokaart drivers?

UPDATE: er is een draadje op Anandtech forum gaande over dit probleem Clique ICI

Daar staat dat Vista Business automatisch komt zonder deze MPEG2 decoder, dat die te koop zijn na de release van Vista. Wat een bagger bende weer! heb zelfs de Vista codec pack geprobeerd en die werkt niet. Iemand al een oplossing gevonden :?

[ Voor 41% gewijzigd door Ibidem op 09-02-2007 18:26 . Reden: toevoeging ]

..::System Specs::..

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Tja.... het is natuurlijk allemaal leuk en aardig dat je de Business Edition gratis kan krijgen via MSDNAA en scholen etc, maar als je dus allerlei thuis-gerelateerde zaken probeert te doen dan krijg je gezeik.

Hier staan de DVD decoders die Microsoft aanraad: http://www.microsoft.com/...r/plugins.aspx#DVDDecoder

Wellicht kun je er daar eentje van "kopen".

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik