Toon posts:

[.htaccess] Oude URL omzetten naar nieuwe

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment ben ik bezig met een nieuwe versie van mijn site.
Dit doe ik op een subdomein. Alles werkt daar bijna zoals het moet.
Echter wil ik graag (straks) twee dingen regelen via mijn .htaccess file waar ik nu niet helemaal uitkom.

Op dit moment staat de site in de root, wat dus een rommeltje is.
Dit heb ik opgeschoond waardoor er dus het e.a. in mapjes is verdwenen.
De site zelf roept alles via een index.php file aan.
Bijv: index.php?id=24,0,0,1,0,0

Deze index.php staat nu dus ook in de root (/) van de site.
Deze gaat echter verhuizen naar /site

Hoe kan ik in mijn .htaccess file aangeven dat wanneer iemand op een oude link (van bijv. google) naar /index.php?id=24,0,0,1,0,0 klikt deze automatisch naar /site/index.php?id=24,0,0,1,0,0 gaat.

Heb al geprobeerd met een rewrite op / maar dan werkt m'n hele site niet meer, krijg dan een 500 error.

Daarnaast staat er nu van alles in mapjes in de root, die ook onder een andere map terecht gaan komen. Bijv /images gaat /content/media/images worden.
Denk dat dit ook op dezelfde manier als mijn /index.php vraag kan, dus eigenlijk sla ik daar 2 vliegen in 1 klap mee.

Tenslotte wil ik als ik de nieuwe site live ga gooien (en de oude dus down breng) een tijdelijke pagina laten zien op mijn site. (Wanneer iemand dus welke pagina dan ook aanroept hij deze pagina te zien krijgt).
Echter hier kom ik ook niet uit.

Google geeft ook vele mogelijkheden maar een duidelijke uitleg kom ik telkens niet tegen, en om nou elk stukje code dat ik op google tegenkom, willekeurig ga zitten proberen lijkt mij ook niet echt handig/productief.

Wie kan mij hierbij helpen?

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-02 21:52

TeeDee

CQB 241

Verwijderd schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 12:06:
Op dit moment staat de site in de root, wat dus een rommeltje is.
Dit heb ik opgeschoond waardoor er dus het e.a. in mapjes is verdwenen.
De site zelf roept alles via een index.php file aan.
Bijv: index.php?id=24,0,0,1,0,0

Deze index.php staat nu dus ook in de root (/) van de site.
Deze gaat echter verhuizen naar /site

Hoe kan ik in mijn .htaccess file aangeven dat wanneer iemand op een oude link (van bijv. google) naar /index.php?id=24,0,0,1,0,0 klikt deze automatisch naar /site/index.php?id=24,0,0,1,0,0 gaat.
URL rewrite, MultiViews. Denk er ook aan om een 301 redirect (moved permanently) header mee te geven.
Heb al geprobeerd met een rewrite op / maar dan werkt m'n hele site niet meer, krijg dan een 500 error.
Die 500 error lijkt mij een error welke opgegooid wordt door PHP. Even debuggen en het probleem traceren dus.
Daarnaast staat er nu van alles in mapjes in de root, die ook onder een andere map terecht gaan komen. Bijv /images gaat /content/media/images worden.
Denk dat dit ook op dezelfde manier als mijn /index.php vraag kan, dus eigenlijk sla ik daar 2 vliegen in 1 klap mee.
Juist.
Tenslotte wil ik als ik de nieuwe site live ga gooien (en de oude dus down breng) een tijdelijke pagina laten zien op mijn site. (Wanneer iemand dus welke pagina dan ook aanroept hij deze pagina te zien krijgt).
Echter hier kom ik ook niet uit.
Define: "hier kom ik ook niet uit". Wat heb je daarbij al geprobeerd, wat is je denkwijze etc. etc.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• toost
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-01-2025
check deze site even, die heeft een cheat-sheet die je waarschijnlijk wel verder kan helpen. Staan een aantal duidelijke voorbeelden op.

cheat-sheet

This space for rent. Serious inquiries only please.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Topicstarter
Over de URL rewrite, graag even feedback of ik juist zit met mijn gedachtes:

Dit stukje voor de index.php
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^www.domain.com/index.php$ [NC]
RewriteRule ^(.*)$ http://www.domain.com/site/index.php$1 [R=301,L]

Dit stukje voor de plaatjes, etc
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^www.domain.com/images$ [NC]
RewriteRule ^(.*)$ http://www.domain.com/content/media/images$1 [R=301,L]

Graag commentaar of ik juist zit of niet en waar ik dan eventueel een denkfout maak. Want in mijn ogen lijkt bovenstaande vrij logisch.

Over de tijdelijke pagina als ik mijn site aan het verbouwen ben, heb ik eigenlijk geen enkel benul hoe ik dat voor elkaar krijg.

Iets met .* redirecten naar een temp file waar de melding in staat?

• toost
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-01-2025
Ik zou zeggen probeer het, ziet er goed uit, maar die [R=301,L] mag volgens mij ook gewoon [L] zijn. Maar probeer het gewoon even en je weet of je goed zit.

This space for rent. Serious inquiries only please.

Verwijderd

Topicstarter
Die 301 is toch voor dat het een permanente move is?

't werkt overigens niet.
Als ik nu new.domein.com/test.php aanroep krijg ik een 404 (logisch want die bestaat ook niet).
Maar hij redirect dus niet naar new.domein.com/site/test.php

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2007 13:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog wat zitten rommelen en volgens mij heb ik de eerste 2 issues opgelost:

dit om /index.php?id=24,0,0,1,0,0 naar /site/index.php?id=24,0,0,1,0,0 te verwijzen:

code:
1
2
3
4
5
Options +FollowSymLinks
RewriteRule ^index/([^/]+)/(.+)\.php$ /index.php?wmid=$1&s=$2 [NC,R=301,L] 
RewriteCond %{SCRIPT_FILENAME} !-f 
RewriteCond %{REQUEST_URI} !^/site(/.*)?$ [NC] 
RewriteRule ^(.+)\.php$ /site/$1.php [NC,R=301,L]

Dit regeltje om van /images naar /content/media/images te verwijzen:

code:
1
Redirect 301 /images http://www.domain.com/content/media/images

Blijft over die tijdelijke pagina, daar kom ik echt niet uit.
Ik weet dat ik alle IP's moet bannen en dan die moet redirecten naar een pagina.
Mijn eigen IP moet natuurlijk wel toegang behouden, maar hoe je dat nou in de .htaccess file zet :?
Pagina: 1