Toon posts:

[Excel] Samenvoegen sheets *

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Kan iemand mij alstublllieeeeffftt helpen bij het samenvoegen van sheets.

Ik heb een excel file met 11 sheets. Elke sheet bevat gegevens van klanten en deze zijn onderverdeeld in het alfabet bv. sheet 1 A-B-C, sheet 2 D-E-F, .... Mijn laatste sheet is het Totaal klanten. Nu zou ik willen dat deze sheet alle gegevens bevat die op de andere sheets vermeld worden zodat ik toch een totaal overzicht van alle klanten krijg. Ook aanpassingen aan andere sheets zouden meteen aangepast dienen te worden.

Kan iemand mij helpen hoe ik dit kan doen want het lukt mij langs geen enkele weg?

Alvast bedankt

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:48

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat had je zelf dan al geprobeerd :? En hoe is je aanpak geweest? Want wij kunnen natuurlijk niet zien wat jij allemaal al gedaan hebt enzo :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
Welkom op GoT!
Inderdaad is het hier toch erg de bedoeling om vooral te beginnen met de eigen gedachten en niet alleen met de vraagstelling. We zijn geen HELLLUPdesk ;)

"HEEEELLLLPPPP" in de topictitel zetten is dan ook niet alleen overdreven schreeuwerig, maar ook nog eens asociaal richting alle andere mensen met een topic. Jouw vraag is immers niet belangrijker dan die van een ander ;) Ik pas de titel dus wat aan, zal ik er meteen bij zetten dat het om Excel gaat.

Waarom niet gewoon 1 sheet met alles? Als je toch 1 overzicht wilt...

Dus eenmalig kopieren/plakken en klaar. Als je het toch los wilt laten staan: je kunt eenvoudigweg koppelen (A!A1 = B!A1, etc) als het aantal rijen vast staat. Kopieren => plakken speciaal => koppelingen plakken. Anders ook, maar dan moet je heel goed nadenken over de rijen. Maar ik zou voor optie 1 kiezen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• m0nkey
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10-2023
Kan je niet beter een database maken met Access? Zou lijkt het alsof je redudantie krijgt. :)

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:54
m0nkey schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 11:27:
Kan je niet beter een database maken met Access? Zou lijkt het alsof je redudantie krijgt. :)
Access lijkt me lichtelijk overdreven. Een tabel in tien stukjes hakken en dan het overzicht kwijtraken kan in Access minstens even goed als in Excel, het niet doen overigens ook. Zolang er niet meer data in het spel is, factuurnummers of bestelde artikelen bijvoorbeeld, waarbij een één-op-veel relatie met de klanten bestaat, is een relationele database niet nodig (soms wel handig, daar niet van)
F_J_K's oplossing, maak 1 sheet en gooi die tien oude weg, is -op basis van de info in de startpost- meer dan afdoende.

offtopic:
Ann, misschien kan je als wederdienst aan de goegemeente hier uitleggen wat "alstublllieeeeffftt" betekent. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door onkl op 09-02-2007 11:51 ]