[PHP-CLI] Configgen?

Pagina: 1
Acties:

• Feanaro
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-11-2025
Ik ben bezig een LDAP-server op te zetten op Debian sarge. Deze draait al, maar om de velden in de database te updaten is het makkelijk om daar een webtooltje voor te gebruiken. Nu heb ik die gevonden, PHPmyLDAP. Deze werkte echter niet direct, omdat PHP-CLI vereist was.

Nu heb ik via apt-get dit pakketje binnengehengeld, maar het wil niet zo best draaien, hij geeft aan dat het niet geconfigureerd is. Nu heb ik in /etc/php5/ er een dir "cli" bij gekregen (naast apache) en daar staat i.d.d. niets in. Ik heb het net al afgespeurd, maar ik kan nergens vinden hoe ik dit configureer, er staat ook geen voorbeeld conf in of zo. Dus heb ik geprobeerd om de php.ini vanuit /apache te kopiëren, maar dit werkt ook niet. Iemand een idee hoe ik dit pakket zou moeten configureren, dan kan ik verder met mijn LDAP.

Aurë Entuluva!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
http://www.debian-administration.org/articles/84 << oud, maar beschrijft hoe je het met suphp kan configgen...

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Verwijderd

in de /usr/share/doc/php-cli dir staat volgensmij een voorbeeld php.in ( check "dpkg -L php-cli | grep ini" )

Zelf ben ik erg tevreden over phpldapadmin.

• Feanaro
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-11-2025
Ja, dat schijnt te werken, bedankt! Nu zit ik met het volgende: phpLDAPadmin blijft zeggen:
Your install of PHP appears to be missing LDAP support. Please install LDAP support before using phpLDAPadmin. (Dont forget to restart your web server afterwards)
Nu heb ik zojuist php5-ldap geinstalleerd (met apt) en nog steeds deze error... Zie ik iets over het hoofd of heeft iemand een oplossing?

edit: Na firefox restarten lukt het!

[ Voor 11% gewijzigd door Feanaro op 15-02-2007 15:25 ]

Aurë Entuluva!