Toon posts:

[XP] Laptop wil alleen doorstarten nadat je op enter drukt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi mensen,

Mijn baas kwam naar mij toe met het volgende probleem:

Bij het opstarten van de laptop gaat het goed tot het opstartgeluidje van Windows,
hij blijft dan soort van hangen, totdat je op enter duwt zodat hij doorstart.
er is verder geen venster of wat dan ook dat duidelijk maakt dat je voor de doorstart op enter moet duwen, nu heb ik in msconfig gekeken of daar e.v.t. iets instond wat het opstarten tegenhield maar heb niks kunnen vinden, een van jullie een idee?
heb inmiddels al in safe mode geprobeerd, hier start hij gewoon door.
er stond ook niks in de log bestanden waar ik uit kan halen wat het tegenhoud

Hoop dat 1 van jullie me kan helpen

mvg Andy

• lucaspr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025
Welke virusscanner staat op die pc? omdat ik dit thuis op mijn pc ook heb. 1 keer enter drukken en hij gaat verder. Niet echt heel ernstig, maar wel vrij irritant (soms).

Ik maak gebruik van NOD32. Post anders is een lijstje van prog's die opstarten. Misschien staan er overeenkomstige programma's tussen.

-= Als je het niet probeert, weet je niet of je het kunt =-

Verwijderd

Topicstarter
er staat Symantec corporate 8.1 op (jah ik weet dat hij al oud is :P)
Het lijstje kan ik later pas planten omdat ik op het moment niet bij die laptop kan.

Verwijderd

Ik heb last van hetzelfde probleem, maar ging er altijd van uit dat het lag aan Xpize. Als virusscanner staat er momenteel McAfee VirusScan Enterprise v8.0.0 op.

Verwijderd

Topicstarter
hmm opvallend dat een aantal verschillende mensen met verschillende config's hetzelfde probleem hebben .. ik hoop dat we het kunne oplossen voor iedereen :P zou iig fijn zijn.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ga eens aan de slag met AutoRuns ([google=autoruns]) om te zien wat er allemaal opstart tijdens booten, vermoedelijk zit daar toch echt iets tussen :)

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-03 08:45

EnnaN

Toys in the attic

vergelijkbaar probleem hier, ook met laptop, maar verder niet veel overeenkomsten.
staat winXP op, en avg als virusscanner.

ikzelf heb er niet veel last van, gebruik het ding alleen als bankhangcomputer, maar ik had het pcmcia-draadloos kaartje de schuld gegeven, want ik kon me vaag herinneren dat het sinds ik dat had eringezet de boel dit deed. maar dus niet echt onderzoek gedaan, want het deed me niet zoveel. mocht je verdenkingen hebben en willen dat ik iets test of weten of er bepaalde software ook bij mij start, geef maar een gil

sig

Pagina: 1