[Vista] Ati catalyst drivers werken niet

Pagina: 1
Acties:

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:00
Ik heb vista geinstalleerd en alles loopt als een zonnetje. Gisteren dacht ik even ati's eigen drivers te downloaden, dus heb ik de 7.1 catalyst driver voor vista (32 bit) van de site van Ati afgeplukt. Helaas heb ik telkens na ongeveer 2 reboots het probleem dat mijn hele scherm gevuld is met artefacts, zoveel dat je werkelijk niets meer ziet (dus gewoon echt een vrolijk hippiescherm). Ik heb geen idee waaraan dit kan liggen en het lijkt me toch dat Ati's drivers beter moeten presteren dan die van Microsoft, dus ik wil ze wel graag gebruiken.

Overigens heb ik UAC uitgeschakeld.

Is iemand bekend met dit probleem?

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-02 20:01

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Misschien dat je Fan niet draait? of langzamer daarom te heet wordt en je een "hippie scherm" geeft?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• DarkShadow
Waarom zou hij met MS drivers wel draaien en met die van Ati niet? Ik had eerder het idee dat de Ati drivers problemen hebben met Aero.

[ Voor 34% gewijzigd door DarkShadow op 09-02-2007 11:09 ]

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-02 20:01

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Het lijkt mij dat als de Ati driver problemen zou hebben met Aero dat dit altijd voorkomt en niet om de ~2 reboots?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• maartena
  • Laatst online: 08-09-2025
Ik heb dit ook. Niet vaak, maar af en toe heb ik na een reboot dat de "R300 driver has recovered", nadat ik dan ook wat rare beeldvulling zie. Het is geen hitteprobleem, ik heb 2 input fans, 3 output fans, waaronder vlak bij de grafische kaart. CPU @ 42c, kast @ 34c, stressed gaat de CPU tot 48 of 49, en de kast dan tot 39c ofzo. De temperatuur van de GPU core kan ik niet meten, want er is geen ATItool voor x64 ;)

En aangezien games etc nadat de "R300 driver has recovered" is en het beeld weer goed is verder perfect werken weet ik bijna zeker dat het een driver probleem is. Het gebeurd ook alleen bij het opstarten verder, ik heb er anders geen last van, en mijn computer blijft 24/7 draaien.

Ik denk dat er gewoon nog wat bugs in de ATI drivers zitten. Hou je comp 24/7 aan, dan blijft het tenminste goed draaien als het eenmaal goed draait. ;)

Tis denk ik even wachten op Catalyst 7.2, die zullen eind Feb wel uitkomen.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• DarkShadow
hehe, als het bij mij eenmaal zo is krijg ik het niet meer terug. Ik kan nog wel in veilige modus opstarten. Eigenlijk hoopte ik dat dit met een instelling te veranderen was. Misschien zou het ook werken als ik UAC continue aanhad, maar dat weiger ik. Ik wacht dus nog wel even af. Als iemand meer informatie heeft, voel je vrij omdat te delen :P.
Pagina: 1