Toon posts:

Problemen drivers 7600GS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb problemen met het installeren van de drivers voor m'n Point Of View Geforce 7600GS (Pci-express). Ik heb het al op verschillende manieren proberen te installeren (via apparaatbeheer, via de cd, nieuwe drivers van internet). Ook heb ik hem via digitaal en analoog aangesloten (mischien dat die bij analoog wel wou werken). Maar elke keer al is die met de installatie bezig springt het scherm op zwart met linksbovenin een knipperend wit streepje of de computer start gewoon opnieuw op.

Abit AW8
Intel Pentium 4 630 (3Ghz)
2x1gb PQI DDR2 667
Arctic Freezer 7 Pro

Alvast bedankt,

p.s. er staat net een nieuwe xp op, het kan dus niet aan andere drivers liggen. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2007 10:49 ]

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:12

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

En veilige modus wil de kaart wel gewoon in dus?
Wat doet de kaart in een andere PC bijvoorbeeld?
Hoe zijn de voltages en wat voor voeding hangt er aan?

[ Voor 52% gewijzigd door Ultraman op 09-02-2007 12:54 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan ook wel gewoon in windows xp komen. Maar de drivers kan ik niet installeren. Maar installeren vanuit veilige modus heb ik nog niet geprobeerd, ik ga het direct uitproberen. :)

Edit: De kaart deed het altijd op mijn Asus A8N SLI, hij is dus niet kapot.

En mijn voeding is een Ocz Modstream 450.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2007 12:55 ]

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:12

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Installeren vanuit Veilige Modus is niet wat ik bedoelde :P Meer dat hij dan wel gewoon de GUI weer kan geven.
Die voeding is volgens mij een prima ding dus daar kun je de vermoedens ook niet direct leggen.
We blijven dus bij de drivers.

Dat de kaart het wel deed op je A8N-SLI wil niet zeggen dat hij nu niet kapot is. Het kan zijn dat je hem beschadigd heb, ik weet niet hoe je hem precies overgezet hebt. Maar laten we daar nog niet vanuit gaan omdat hij het gewoon "lijkt" te doen.

Hoe zit je kwa chipset drivers en welke versie driver probeer je? Probeer ook wat nieuwe drivers en geef ook de laatste beta drivers een draai.

[ Voor 9% gewijzigd door Ultraman op 09-02-2007 13:01 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ik weet niet wat er aan de hand is maar ik heb de drivers nu vanuit veilige modus geinstalleerd. Maar als je hem dan normaal opstart krijg je na het windows logo met dat ''lopende'' balkje een zwart scherm en dan gebeurt er weer niks.

Chipset drivers heb ik geinstalleerd vanaf de cd die bij het moederbord zat. De versies die ik gebruikt heb voor de videokaart zijn: 93.71 en eentje die begint met 71. ik zoek zo op welke precies.

• .lunatic
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:25
laat je pc is heel lang bij dat zwarte scherm aanstaan,

ik heb dat op een of andere manier ook bij mijn pc dat hij heel lang op dat zwarte scherm hangt en niks doet en dan ineens weer iets doet.

Gaat je monitor in stand-by bij dat zwarte scherm? (bij mij niet)
Ik heb dezelfde kaart alleen dan agp

Verwijderd

Topicstarter
Yups, dat dacht ik zelf ook, daarom dat ik hem net bijna een uur op dat scherm heb laten staan maar geen resultaat. Het scherm springt inderdaad niet op standby. Heb ondertussen ook weer schone xp erop maar nog geen vooruitgang. Heel vreemd allemaal. :'(

Verwijderd

Topicstarter
Is er een grote kans dat de kaart kapot is?

*me heeft nog garantie. :+

Verwijderd

Topicstarter
Iemand? dan ga ik zometeen naar de winkel.

Verwijderd

Topicstarter
Nog bedankt voor de hulp, maar ik ben vandaag met mijn vader naar Almere gereden (een vriend van mijn vader heeft daar een comuterzaak, omdat ik zelf niks kan testen, heb hier geen andere pci-e dingen enz. liggen). En al snel was het duidelijk dat het moederbord niet lekker werkte. Als het Pci-e slot belast wordt -wat gebeurt tijdens de installatie van de drivers- dan stopt de computer ermee. Ik moet het bord dus maar is Rma sturen, ik heb er wel direct een simpel bordjes gekocht ( Asus P5PL2) om mijn computer wel te kunnen gebruiken. En hier heb ik geen problemen mee. Het zat hem dus echt in het andere moederbord.

Toch bedankt voor de hulp.

Gr. Bart
Pagina: 1