WRT54G + Omni Atennes HGA7S = bereik?

Pagina: 1
Acties:
  • 350 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:56

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Topicstarter
Ik maak gebruik van een Linksys WRT54g v1.0 nu zou ik graag het bereik van mijn Access Point wat willen vergroten, omdat ik niet op alle plaatsen waar ik bereik wil hebben een goed signiaal krijg.
Dit door een net wat te grote afstand of net iets te veel muur. Nu zit ik er een te denken de standaard antennes te vervangen voor twee Linksys HGA7S antennes.

Mijn vraag is heeft iemand ervaring met deze combinatie. Is het verschil in bereik aanzienlijk groter/merkbaar en krijg je dichter naar de router ook een sterker signiaal (ik zou denken van wel).

Ik zoek dus mensen met Linksys HGA7S ervaring.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• real-doc
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Ik heb ze op mijn AP zitten en het werkt wel degelijk. Ik heb er een fatsoenlijk signaal mee. Wel heb ik gemerkt dat er een paar 'dode hoekjes' in de dekking zitten, met name recht boven de antenne.

Verwijderd

Die standaart antennes op de WRT54 series vind ik al goed hoor!
Je kan mss je MW boosten voor een sterker signaal , maar ik heb is gehoord dat dit illigaal is in belgie , mss ook in nederland?
Ik boost mijn MW en krijg overal goed signaal in mijn huis!
En ja hoe dichter je acces point bij de router is hoe sterker het signaal.

Moest je nu nieuwe antennes kopen zie dan ook dat ze een hogere dBi verhouding hebben met dezelfde prijs en dat het de juiste connectors zijn.

Greets,
Mr.Waggel

**edit***
Heb wat gezocht:
Frequentieband en maximaal zendvermogen in Nederland

2,4 GHz 2400 – 2483.5 MHz 100 mW e.i.r.p.
5,2 GHz 5150 – 5350 MHz 200 mW e.i.r.p.
5,4 GHz 5470 – 5725 MHz 1 W e.i.r.p.

Bron: www.agentschap-telecom.nl

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2007 12:56 ]

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-03 04:30
Let op! Topicstarter, je moet de HGA7T hebben, omdat deze geschikt is voor de WRT54G, daar deze een RP-TNC aansluiting heeft. De HGA7S heeft een RP-SMA aansluiting (sommige access points en PCI kaarten).

Dus let op dat je de HGA7T koopt en niet de HGA7S. Bovendien bestaat de HGA7T uit 2 antennes.

Je bereik zou erop vooruit moeten gaan, tenzij je de antenne goed richt. Bij draadloos is de plaatsing/installatie van de apparatuur vaak belangrijker dan veel vermogen.

Ik ga binnenkort de HGA7S aanschaffen voor m'n draadloze PCI kaart.

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Topicstarter
Het gaat er deels ook om dat ik bereik wil hebben in een tweede woning deze woningen staan zo'n 20~25 meter uit elkaar. Een kabel trekken is niet echt een optie. Met het huidige Acces Point heb ik in de tweede woning nog net bereik maar deze is eigenlijk net niet sterk genoeg om stabiel te zijn. Wanneer ik verder de tweede woning in loop verdwijnt het signiaal, daarom dacht ik aan twee grotere antennes te gerbuiken om het signiaal te versterken en een groter bereik te crieeren.
chimo schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 13:41:
Let op! Topicstarter, je moet de HGA7T hebben, omdat deze geschikt is voor de WRT54G, daar deze een RP-TNC aansluiting heeft. De HGA7S heeft een RP-SMA aansluiting (sommige access points en PCI kaarten).

Dus let op dat je de HGA7T koopt en niet de HGA7S. Bovendien bestaat de HGA7T uit 2 antennes.

Je bereik zou erop vooruit moeten gaan, tenzij je de antenne goed richt. Bij draadloos is de plaatsing/installatie van de apparatuur vaak belangrijker dan veel vermogen.

Ik ga binnenkort de HGA7S aanschaffen voor m'n draadloze PCI kaart.
Hartelijk dank voor de tip. :D

[ Voor 42% gewijzigd door _Dune_ op 09-02-2007 13:47 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Als je een breder WLAN wilt starten naar buren toe moet je best YAGi ofzo gebruiken ...
Deze raken (in theorie) tot 7 Km ver , maar deze 'schieten' alleen recht vooruit je moet dus zorgen dat ze dan op elkaar afgericht staan ...

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 13:49:
Als je een breder WLAN wilt starten naar buren toe moet je best YAGi ofzo gebruiken ...
Deze raken (in theorie) tot 7 Km ver , maar deze 'schieten' alleen recht vooruit je moet dus zorgen dat ze dan op elkaar afgericht staan ...
Ja dit weet ik, alleen wilde ik het in eerste instantie met één acces point proberen. In plaats van twee acces points, maar als het beter zou zijn om in elke woning een acces point neer te zijn zou ik daar eens naar moeten kijken.

• chim0
_Dune_ schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 13:45:
Het gaat er deels ook om dat ik bereik wil hebben in een tweede woning deze woningen staan zo'n 20~25 meter uit elkaar. Een kabel trekken is niet echt een optie. Met het huidige Acces Point heb ik in de tweede woning nog net bereik maar deze is eigenlijk net niet sterk genoeg om stabiel te zijn. Wanneer ik verder de tweede woning in loop verdwijnt het signiaal, daarom dacht ik aan twee grotere antennes te gerbuiken om het signiaal te versterken en een groter bereik te crieeren.

[...]

Hartelijk dank voor de tip. :D
In dit geval zou je ook een repeater kunnen gebruiken.

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Topicstarter
chimo schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 18:24:
[...]
In dit geval zou je ook een repeater kunnen gebruiken.
Wat bedoel je met een repeater? Bedoel je daar een access point mee welke het zwakke signiaal nog kan opvangen in de tweede woning en vervolgens opnieuw uitzend. Dit denk ik toch met een WAP45G moeten kunnen of niet?

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:46
_Dune_ schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 15:12:
[...]

Wat bedoel je met een repeater? Bedoel je daar een access point mee welke het zwakke signiaal nog kan opvangen in de tweede woning en vervolgens opnieuw uitzend. Dit denk ik toch met een WAP45G moeten kunnen of niet?
De WAP (Access Point) in repeater modus inderdaad. Eenvoudig in te stellen. Of de WRE54G (Wireless Repeater van Linksys).

• chim0
_Dune_ schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 15:12:
[...]

The Realone schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 19:28:
[...]

De WAP (Access Point) in repeater modus inderdaad. Eenvoudig in te stellen. Of de WRE54G (Wireless Repeater van Linksys).
Allebei juist! :) Je plaatst de repeater op een plek waar het signaal zwak wordt/ophoudt en deze pikt het signaal op van het eerste accesss point, stuur deze door en versterkt deze. Voor thuisgebruik, adviseer ik niet meer dan 3 a 4 repeaters, omdat bij elke repeater het signaal zwakker wordt en bandbraandte afneemt.

Antenne zou ook kunnen, alleen bij gebruik van antennes is het belangrijk dat deze "vrij zicht" hebben voor het beste resultaat. Zodra er iets tussen komt, een muur of een raam, reflecteert het signaal en heb je dus eerder signaalverlies dan signaalwinst.

Dus, voor outdoor gebruik > antenne versterking en voor indoor gebruik > zendvermogen (repeaters).

• Fridge-RaideR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-12-2018

Fridge-RaideR

Raiding fridges is a livin ;)

Let wel dat als je antenne's richt van je WRT54g, dat:

..........II
..........II
<<<---.II...---->>>
..........II
..........II
..........II
______II_____

Als dat boven de antenne is die omhoog wijst gaat het signaal horizontaal blijven, wil je dus omhoog, kantelen ;)

Maargoed mocht dat niet genoeg zijn dan is de Linksys HGA7T (Omni-Directional, 7 dBi, R-TNC) een perfecte upgrade, prijsje is ook niet al te duur.

[ Voor 10% gewijzigd door Fridge-RaideR op 12-02-2007 09:39 ]

Pagina: 1