Toon posts:

Debian en webmail

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een newbie met Linux maar ik wil graag een mail server bouwen met webmail.

Mail werkt nu met postfix en courier mail alleen webmail lukt mij niet.

Wie kan me helpen aan een goede en duidelijke webmail howto die alles beschrijft of anderzins de doe kant op kan sturen.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Wat heb je al geprobeerd, en wat lukt er precies niet? Er zijn talloze oplossingen voor webmail, en "lukt niet" is toch net iets te generiek :)

Verwijderd

Topicstarter
Dat is waar. Wat niet lukt is het stuk apache denk ik. Ik het imap werkend maar krijg webmail niet aan de praat of weet niet hoe ik naar de webserver toe moet. Ik ben vooral met SquirrelMail bezig geweest.

• Feanaro
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-11-2025
Ik heb hier courier draaien op debian sarge. Zodra dat draaide, was het een eitje om Squirrelmail te installeren. Je hebt Apache draaien? Kun je die benaderen? Volgens mij heb je ook PHP nodig, maar Squirrelmail werkte geloof ik niet met PHP5. Ik heb wel PHP5 draaien en dan met de nieuwste versie van Squirrel mail (een bèta-release of development of zo). Dat draait prima.

Aurë Entuluva!

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik heb gedaan is alleen web aangevinkt bij de installatie. Wat ben ik vergeten / wat moet ik nog doen?

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

een mail daemon installeren?
configurereren? (apache+webmail+mail).

het is hier btw geen afhaalchinees he ;)

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

• h3ll
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 11:43:
Wat ik heb gedaan is alleen web aangevinkt bij de installatie. Wat ben ik vergeten / wat moet ik nog doen?
Misschien even de README of INSTALL file lezen die bij Squirrelmail zit?
Heb je al de conf.pl gerunned, waarmee je met een handig menu de config.php van Squirrelmail kan veranderen.
Pagina: 1