[XP] Recovery partitie herstellen (Aldi PC)*

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• NiStaF
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-06-2023
Ik heb hier 2 Aldi PC's staan, waarbij ik bij "PC 1" de recovery partitie (nodig om Windows XP Home opnieuw te installeren) heb geformatteerd. Op "PC 2" is deze partitie nog intact, maar hij is vanuit Windows niet benaderbaar, dus ik kan niet simpelweg de inhoud kopieren van PC 2 naar PC 1. Hoe kan ik deze partitie weer herstellen? Ik wil namelijk Windows opnieuw installeren.

De PC's maken deel uit van een netwerk, dus als ik de recovery partitie op PC 2 op de een of andere manier zou kunnen benaderen vanuit Windows, zou ik de inhoud via het netwerk kunnen kopieren naar PC 1.

Om welke PC's gaat het:
merk: MEDION
model: PC MT5
type: MED MT 89
processor: 1.8 GHz Pentium 4
(aanbieding van november 2001)

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:52

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je kan alle drivers downloaden van het net (of je gebruikt een tooltje om drivers uit Windows te halen, zoals deze) en als je geen Windows Cd hebt die daar ook vandaan halen. Als ze beide hetzelfde zijn, kan je ook via Ghost 8 of elk ander image programma dat buiten het OS werkt een image maken van de recovery partitie (als dat al kan) en die op de andere computer herstellen. Maak dan wel eerst ruimte voor die partitie uiteraard.

Commandline FTW

• NiStaF
Bedankt voor je reactie. Ik zal Driver Grabber (het tooltje waarop je me wees) eens proberen.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik zet nog even de Windows versie in je topic titel - let hier aub ook zelf op :)

• NiStaF
Driver Grabber werkte (voor mij) toch niet zo goed als ik gedacht had. Er werden maar 2 drivers gekopieerd. Het probleem is inmiddels wel opgelost, omdat ik bij de recovery partitie op "PC 2" kon komen. Op de één of andere manier was deze niet meer verborgen...