Toon posts:

Distribution list niet te vinden in Active Directory (W2k)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een distribution list in mijn Outlook address book en is ook te zien met de juiste members. Echter het is niet te vinden in de Active Directory. Ik wil namelijk iemand rechten geven om de distribution list aan te passen. Het is ook niet zichtbaar als ik op 'advanced features' klik en de optie 'Users Groups and Computers as Containers'.

Het domein bestaat voornamelijk uit Outlook 200 clients met een Windows 2000 server en Exchange 2000 server.

Iemand een idee? :)

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Is het geen DL die je zelf ooit eens in Outlook gedefineerd hebt, ipv een distribution group in je AD?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
Sorry hoor. Ik heb het nu gevonden. Hij zat ergens in een of andere OU die ik niet heb kunnen vinden met de search functie :S Vaag want hij zit er toch tussen. Misschien een andere manier van zoeken proberen in de AD.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:36
Hou er rekening mee dat je met een distribution groep geen rechten kunt uitdelen. Als je dit wilt moet het een Mail Enabled Security groep zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Goed dat je dat aangeeft Rolfie want ik had de veronderstelling dat ik rechten kon uitdelen. Schijnbaar werkt dat anders. Ik wil namelijk iemand toekennen om de distributielijst te beheren en die persoon heeft namelijk geen rechten. Kan dat alsnog ingesteld worden?

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:36
Verwijderd schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 17:56:
Goed dat je dat aangeeft Rolfie want ik had de veronderstelling dat ik rechten kon uitdelen. Schijnbaar werkt dat anders. Ik wil namelijk iemand toekennen om de distributielijst te beheren en die persoon heeft namelijk geen rechten. Kan dat alsnog ingesteld worden?
De groep is altijd te vinden in ADUC (Active Directory Users and Computers). Via die tool kan je hem altijd vinden.
Je kan de groep gemakkelijk converteren, select gewoon de groep in ADUC, en op het eerste bald staat vermeld wat voor een groep het is, een Security of distribution. Je kan hem nu gemakkelijk aanpassen.

• thamoosio
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-01-2024

thamoosio

Ja-haaaaaa

Verwijderd schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 17:56:
Rolfie bedoeld "rechten" als NTFS-rechten. Je kan dus geen Distribution Group gebruiken om én een DL te creeeren, én om mensen in die groep rechten te geven op een gedeelde netwerkmap.

Als jij rechten bedoeld om de DL te beheren, kan je alsnog gewoon een Distribution Group creeeren, en dan bij OWNER de gebruiker selecteren die de beheerfuncties moet uitvoeren. Vink dan het hokje aan wat er onder staat met iets in de trant van "Owner can add and remove users" o.i.d.

Bij voorbaat sorry..

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 12:14:
Sorry hoor. Ik heb het nu gevonden. Hij zat ergens in een of andere OU die ik niet heb kunnen vinden met de search functie :S Vaag want hij zit er toch tussen. Misschien een andere manier van zoeken proberen in de AD.
Een querybased groep zie je wel in de GAL, maar vind je niet zo makkelijk in AD..misschien is dat het? Een distrigroup of een sec,group vind je wel direct op de naam.
Pagina: 1