ik heb het volgende, heb vista enterprise draaien en ben redelijk positief. Nu heb ik ook een Lan disk van XXoDD en als ik deze benader via sharenaam of IP werkt dit slecht. Kan wel verbinding maken en geeft een mappen lijst. Soms kan ik door de mappen heen browsen, maar meestal loopt ie direct vast. Iemand anders ook deze problemen? of is het weer die waardeloze XXoDD oplossing??
misschien de beveiligings features van vista die het tegenhoudt.
firewall of een van die nieuwere dingen. of je antivirus die alles gaat scannen ofzo
firewall of een van die nieuwere dingen. of je antivirus die alles gaat scannen ofzo
[ Voor 6% gewijzigd door dangerpaki op 09-02-2007 09:32 ]
Tja ik heb in mijn ogen alles al gechecked, ook zonder virusscanner(zojuist) werkt het niet. Ik vind het zo wazig dat het soms wel even werkt
Wat draait die XoDD NAS? een of andere Samba versie?
In Vista is het SMB gedeelte iets veranderd, waardoor je met bijv. Samba iets moet veranderen in de config. Of dat met dat soort NAS schijfjes ook kan weet ik niet.
In Vista is het SMB gedeelte iets veranderd, waardoor je met bijv. Samba iets moet veranderen in de config. Of dat met dat soort NAS schijfjes ook kan weet ik niet.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Tja XxoDD gebruikt weer een zelf verzonnen OS, wel samba based volgens mij. Echter instelmogelijk heden zijn er niet. Heb maar ff een mailtje aan hun gewaagd..
Even deze kick, omdat ik vind dat ie nodig is:
Het blijkt dat het niet ligt aan Xxodd, of aan elke andere NAS oplossing. Het ligt aan de combinatie van Samba en Vista!
Microsoft blijkt de connectie gesaboteert te hebben
Samba moet upgegrade worden naar (ik dacht) 3.0 voor dat Vista het weer overneemt. Die Samba versie is al uit, maar ik ben bang dat Xxodd er nog niet te veel aan gedaan heeft om de firmware aan te passen...
Het blijkt dat het niet ligt aan Xxodd, of aan elke andere NAS oplossing. Het ligt aan de combinatie van Samba en Vista!
Microsoft blijkt de connectie gesaboteert te hebben
Samba moet upgegrade worden naar (ik dacht) 3.0 voor dat Vista het weer overneemt. Die Samba versie is al uit, maar ik ben bang dat Xxodd er nog niet te veel aan gedaan heeft om de firmware aan te passen...
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Dit zal wel dezelfde landisk zijn als zo'n sitecom md 250. Deze heb ik geflashd met de nieuwste nas software van deze site http://www.station-drivers.com/page/landisk.htm waardoor het nu goed werkt onder vista. Wellicht werkt deze software daar ook op.
Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn
Volgens mij maken XXoDD en Sitecom (en een héle hoop anderen) gebruik van een RDC chipset + firmware. Deze heeft inderdaad kuren met Vista.
Er is een beta firmware beschikbaar, en hopelijk snel een final.
Overigens werkt start -> uitvoeren en dan een pad invoeren WEL goed, en het direct invoeren van de filename werkt ook.
Overigens werkt start -> uitvoeren en dan een pad invoeren WEL goed, en het direct invoeren van de filename werkt ook.
Let op: van deze RDC chips zijn naar mijn weten (iig) 2 versies in omloop: de R2881 en de R2882. Die kunnen voor zover ik heb kunnen vinden niet overweg met elkaars firmware!Sypher schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 13:32:
Volgens mij maken XXoDD en Sitecom (en een héle hoop anderen) gebruik van een RDC chipset + firmware. Deze heeft inderdaad kuren met Vista.
en nee, ik houd niet van voetbal... :)
Pagina: 1