[cooler] Gaat dit passen? (Sonic Tower + Asus A7N8X)

Pagina: 1
Acties:

• 1st_Ro
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-01-2022
Hee mensen,

Momenteel heb ik een XP2700+ op een Asus A7N8X met een Zalman CNPS5000Cu cooler.
Deze cooler heeft er een tijd niet opgezeten, omdat ik op deze setup 2 jaar lang waterkoeling heb gedraaid. Nu hoop ik binnenkort een nieuw systeem te kopen en dan gaat deze PC naar mijn moeder, en die zadel ik liever niet op met waterkoeling ;)

Dus heb ik de oude koeler eropgezet. Deze maakt naar mijn idee gewoon teveel herrie (zelfs op de lage stand), dus ben ik op zoek gegaan naar een nieuwe cooler.

Bij Alternate kwam ik de Thermaltake Sonic Tower tegen en die lijkt mij perfect. Ik heb namelijk nog een 120mm fan liggen en een Zalman fanmate. Aan de achterkant van mijn case heb ik al een 120mm fan draaien @ 800rpm, dus ik denk dat ze samen de boel wel koel kunnen houden.

Het punt is dat deze cooler nogal groot is. En ik heb dus eigenlijk niet echt een idee of dit gaat passen... Ik vermoed van wel (en ik wil het best proberen), maar ik vind het altijd lullig om er thuis achter te komen dat het niet past...

Dus, weet iemand of dit gaat passen?
Ik heb overigens nog een klein beetje ruimte boven het moederbord zelf (de voeding zit redelijk dichtbij), maar meer dan een centimeter zal het niet zijn.

• 1st_Ro
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-01-2022
Goed, ik had dit topicje geopend terwijl ik op mijn werk zat en ik dus geen idee had hoe ik zat qua ruimt e etc. Na thuiskomst heb ik het even nagemeten en dit gaat absoluut niet passen! :P

Afijn, de zoektocht gaat verder...

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:27
Kijk eens naar een Thermaltake Silent Tower, niet zoals zijn naam zegt Silent maar koelt wel goed en een klein beetje airflow is waarschijnlijk al voldoende.

Koelde beter dan mijn Thermaltake Aquarius II waterkoelingsset op mijn Athlon XP 2600+ op 2,3 Ghz, ik heb er nu een AMD 64 3000+ Winchester passief gekoeld mee draaien (totaal geen airflow in de kast)

Dus een Silent Tower in combinatie met een fatsoenlijk fannetje zou genoeg moeten zijn :)