Toon posts:

Eigen systeemcheck maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezer,

Het volgende heb ik in mijn hoofd, maar weet niet hoe en waar ik moet beginnen. Voor een bepaalde site die gebouwd is in DotNetNuke moet je computer voldoen aan bepaalde eisen. Zo moet je o.a. minimaal Windows 98 en IE 6.0 draaien. Nu wil ik een link maken die checkt of je computer voldoet aan de eisen de gesteld zijn om de site goed te bekijken.

Mijn vraag: moet je dat zelf programmeren of is daar bepaalde software voor die dat via een wizard dan uitvoeren?

Ik hoor graag tips en reacties!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Dat kan toch ook gewoon met de user agent functie?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik kan me niet voorstellen dat Linux en IE6 niet goed zou werken? Daarnaast zijn user-agent checks meestal een slecht idee; zeker als je besluit je site niet toegankelijk te maken voor andere browsers. Evenwel kun je door de useragent uit te lezen [met verschillende client of serverside scripts] erachter komen welke browser en welk OS waarschijnlijk wordt gebruikt.

Dit heeft niets met software te maken; ik verplaats je topic even :)

CSA > WG

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
1 tip: doe het niet! Waarom mogen non-windows gebruikers je site niet zien? Zolang je een site goed bouwt is er geen probleem en kan iedereen met elke browser de site goed bekijken. Een check invoeren en daarmee mensen waarschuwen is een slecht idee.
Het idee alleen al wekt bij mij irritatie op, dus het lijkt me dat wanneer je de site online zet er genoeg mensen afhaken door deze "feature". Niet doen dus!

Mocht je toch vastberaden zijn: je kan kijken naar browsercap, een bestandje met alle browsers van tegenwoordig. Met een mooie functie krijg je dan de browser, versie, os en meer terug. Gewoon even lezen op http://php.net/browsercap. Moet je wel php hebben ;)
offtopic:
Je kan het checken met php e.d. dus afaik toch lekker PRG :?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

mithras schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 09:39:
[...]

offtopic:
Je kan het checken met php e.d. dus afaik toch lekker PRG :?
Je kan het checken met javascript dus WG? Het staat nog niet echt vast en gezien de vraag van de TS gok ik dat serverside scripting een groter probleem gaat opleveren dan een client-side oplossing :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Minimaal IE6? En beschouw je alternatieve browsers dan als minder- of meerderwaardig?

Overigens is het aantal mensen dat nog IE < 6 gebruikt te verwaarlozen en is het niet zo moeilijk om te zorgen dat je site iig toegankelijk is...

Intentionally left blank

Pagina: 1