Toon posts:

[2000/XP] Transparante Screensaver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal :)

Ik heb hier een computer staan en daar komt een informatie beheer systeem op te staan. Dit systeem is voor iedereen toegangelijk maar mag niet door iedereen worden gebruikt.

Nu word deze pc steeds gelocked wanneer we weg gaan met als nadeel dat we elke keer dus weer moeten inloggen om het programma te zien draaien en eventuele foutmeldingen.

Waar ik dus aan zat te denken is een transparante screensaver die de programma's die draaien gewoon nog laten zien.

Nu heb ik al wat programma's en screensaver geprobeerd, waaronder bijvoorbeeld Greysaver en AlphaDIM.

Maar deze laat alleen de achtergrond zien en niet de programma's die draaien. Weet iemand een manier om dit voor elkaar te krijgen?

Alvast bedankt..! :)

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:08

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 09:12:
Nu word deze pc steeds gelocked wanneer we weg gaan met als nadeel dat we elke keer dus weer moeten inloggen om het programma te zien draaien en eventuele foutmeldingen.
Als dat je hele probleem is, waarom lock je de pc dan?
edit: niet goed gelezen, systeem mag niet door anderen gebruikt worden

Is het niet eenvoudiger om keyboard en mouse input tijdelijk te disablen?

[ Voor 18% gewijzigd door Question Mark op 09-02-2007 09:24 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
Question Mark schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 09:13:
[...]
Omdat de pc hier open en bloot staat, iedereen de gegevens moet kunnen zien, maar niet iedereen op de pc mag zitten spelen. :)

Verwijderd

Topicstarter
Question Mark schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 09:13:
[...]
edit: niet goed gelezen, systeem mag niet door anderen gebruikt worden

Is het niet eenvoudiger om keyboard en mouse input tijdelijk te disablen?
Heb ik aan zitten denken, maar dat word hardware matig een probleem omdat de pc in een kooi staat.. en we dus niet makkelijk bij de kabels kunnen komen.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:52

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

USB verlengkabels? Of een KVM switch ergens neerzetten en dan standaard op de niet aangeslote port zetten zodat de input niet werkt en je het moet wisselen (scherm uiteraard niet aan kvm).

Commandline FTW

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:08

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ik bedoelde meer softwarematig disablen ;)

Er zijn meerdere manieren om dit te doen, kijk bv. eens naar:
Disable and enable keyboard & mouse from batfiles
How to lock keyboard and mouse

betekend overigens wel dat je de bat-files om input weer te enablen remote zult moeten opstarten, aangezien lokaal niet mogelijk is

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de reacties..!

@ Hero Of Time: Is een mogelijkheid, hoop alleen niet dat rest weet hoe een KVM switch werkt. ;)
@ Question Mark: Dat zou wel kunnen werken ja, niet perfect maar het zou werken.. :)

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:52

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je kan de kvm switch ergens verbergen waar je dan bijvoorbeeld onder het bureau een schakelaar moet omhalen ofzo. Toets combo kan uiteraard ook, dat zie je tegenwoordig meer.

Commandline FTW

Verwijderd

Topicstarter
Dan ga ik toch liever voor een script optie. :)
Ben al aan het zoeken naar een leuk script, al hebben de meeste geen unlock functie of zijn ze veel te uitgebreid.
Pagina: 1