Wireless verbinding pas na ongeveer 2 minuten

Pagina: 1
Acties:

• Go2MvR
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-03-2021
Hallo tweakers,

Het volgende is het probleem: Nadat mijn oude router het begeven had, heb ik een nieuwe ASUS WL 520g gekocht. Deze heb ik gisteravond aangesloten, vervolgens heb ik de beveiliging ingesteld op WPA-PSK. Dit heb ik ook op de wireless kaart in de pc ingesteld, hij maakt dan gewoon verbinding, niets aan de hand. Totdat ik de pc opnieuw opstart, dan duurt het ongeveer 2 a 3 minuten voordat er een wireless verbinding gemaakt wordt. In deze tijd kan ik de pc ook niet gebruiken om andere programma's of dergelijken te openen. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Samenvatting:
- Oude router defect deze was wel beveiligd met WEP, hier had ik geen problemen mee.
- Nieuwe router aangesloten en beveiligd met WPA-PSK, verbinding pas na 2 a 3 minuten.
- In deze 2 a 3 minuten kan ik ook geen andere programma's of eigenschappen openen.

Zou het misschien met de beveiliging te maken kunnen hebben, wat is eigenlijk het verschil tussen WEP en WPA-PSK, ben ik bij WPA-PSK misschien iets vergeten in te stellen? Gisteravond heb ik het nog niet met WEP beveiliging kunnen testen.

Alvast bedankt, BeerMaster

van-rijnsbergen.nl | LinkedIn

Verwijderd

het verschil tussen wep en wpa is dat wpa een beter beveiliging is dan wep. ook de meeste hardware die wireless kunnen gaan zoals de wii, ds of laptop etc. ondersteunen allemaal wep maar niet allemaal wpa. Alhoevel nu bijna elke hardware ook wpa ondersteunt.

Ik zou het gewoon op wep zetten. niemand zal je code kunnen kunnen kraken, en als ie dat wel kan dan zou die dat ook kunnen doen als je wpa had.

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Ik vrees dat de heer Bischof het helemaal mis heeft.

WEP is een uitermate simpele beveiliging die in seconden te kraken is, in tegenstelling tot WPA(2). WPA is niet tot nauwelijks te kraken.

Dat is echter volkomen offtopic. Ik weet zelf ook niet waarom je pc er zo'n moeite mee heeft, maar ik zou aanraden je besturingssysteem en je drivers te updaten. Je weet maar nooit.

• Arethusa
  • Laatst online: 25-03 14:46

Arethusa

Niet die server

Gebruik je een statisch ip of werk je via dhcp? Wellicht dat met je WPA in combinatie met DHCP in jouw geval wat lastiger een ip kan krijgen.

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

• Go2MvR
Arethusa schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 09:27:
Gebruik je een statisch ip of werk je via dhcp? Wellicht dat met je WPA in combinatie met DHCP in jouw geval wat lastiger een ip kan krijgen.
De pc is DHCP-Client, dus misshien is het opgelost als ik een vast ip-adres uit de scope instel op mijn pc zelf?

Iemand anders nog goede ideeen?

Verwijderd

Haal de beveiliging is helemaal weg en kijk of het dan wel sneller gaat

• Go2MvR
Verwijderd schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 09:44:
Haal de beveiliging is helemaal weg en kijk of het dan wel sneller gaat
Zolang als de pc geen wireless verbinding heeft duurt dit zo lang. :'(

Verwijderd

BeerMaster schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 09:58:
[...]

Zolang als de pc geen wireless verbinding heeft duurt dit zo lang. :'(
Dus ook zonder enige vorm van beveiliging duurt het zo lang?

Verwijderd

Is er een mogelijkheid om je laptop met een utp kabel te verbinden naar je router?

• Go2MvR
Verwijderd schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 10:01:
Is er een mogelijkheid om je laptop met een utp kabel te verbinden naar je router?
De pc waar dit topic over gaat is geen laptop, maar gewoon een pc. Een andere pc is wel direct aangesloten op de router, waarom?

• Go2MvR
Verwijderd schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 10:00:
[...]

Dus ook zonder enige vorm van beveiliging duurt het zo lang?
Dit kan ik nu niet testen, omdat ik nu niet thuis ben, maar als de pc verbinding heeft met de router is de pc wel weer normaal te gebruiken.

Verwijderd

BeerMaster schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 10:16:
[...]

De pc waar dit topic over gaat is geen laptop, maar gewoon een pc. Een andere pc is wel direct aangesloten op de router, waarom?
Dan kan je de beveiliging er af halen en dan testen of het nog zo sloom is.

• Go2MvR
Verwijderd schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 10:23:
[...]

Dan kan je de beveiliging er af halen en dan testen of het nog zo sloom is.
De andere pc die nu wel aan de router hangt heeft er geen last van, maar ik verwacht dat het met deze pc ook over is als ik hem gewoon via een kabel aan mn router hang. Het heeft echt met de wireless verbinding te maken.

• Arethusa

Arethusa

Niet die server

BeerMaster schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 09:30:
[...]

De pc is DHCP-Client, dus misshien is het opgelost als ik een vast ip-adres uit de scope instel op mijn pc zelf?

Iemand anders nog goede ideeen?
Probeer het eens uit :) Wat zijn je instellingen op het wireless gebied in de router en pc?

[ Voor 10% gewijzigd door Arethusa op 09-02-2007 10:36 ]

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.

• Go2MvR
Arethusa schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 10:35:
[...]

Probeer het eens uit :) Wat zijn je instellingen op het wireless gebied in de router en pc?
In de router heb ik wel iets gevonden dat als je WPA beveiliging gebruikt, je dan ook iets van een server adres, poort nummer en wachtwoord in moet stellen bij de RADIUS optie, nu heb ik geen idee wat deze optie doet.

Verwijderd

BeerMaster schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 10:28:
[...]

De andere pc die nu wel aan de router hangt heeft er geen last van, maar ik verwacht dat het met deze pc ook over is als ik hem gewoon via een kabel aan mn router hang. Het heeft echt met de wireless verbinding te maken.
Dat komt omdat je andere pc direct op de router aangesloten zit en die dus geen WPA beveiliging heeft. Alleen draadloze pc's hebben dat.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:35

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Weet je zeker dat je private WPA gebruikt, en niet Enterprise? Bij Enterprise moet je namelijk een RADIUS server opgeven. Bij de laatste beheert een server/service de beveiliging, bij Personal geef je enkel een key op en dat is het.

Als je de computer herstart (of als het iig voorkomt) koppel dan eens de pc die via de kabel vast zit van te voren af, misschien dat het helpt? Dan weet je iig waar het probleem vandaan zou kunnen komen. Check ook de logboeken van de router, wie weet dat er daar nog wat in staat waarom het zo lang duurt. Heb je ook al een nieuwe firmware geprobeert van de router?

Ik heb bij mijn vader ongeveer hetzelfde probleem, alleen gebeurt het ook bij cold boot. Hij heeft dan geen wireless verbinding, alles werkt gewoon, dus programma's openen en alles, alleen wil hij niet verbinden. Heel soms heeft hij direct verbinding. Na een paar keer opnieuw zoeken wil het wel eens werken, maar vaak moet een repair aan te pas komen om het te laten werken. Het gebeurt ook wel eens dat hij 10-15 minuten geen verbinding heeft. Bij mij betreft het een Linksys WRT54GX4 router en een Linksys WMP54G wlan kaart. Ik ga vanavond/morgen zijn kaart in mij pc zetten om te kijken of het aan de pc ligt of de kaart, maar ik vermoed de kaart omdat hetzelfde bij een kennis ook gebeurt (maar dan een WRT54G v5.1 router).

Commandline FTW

• Go2MvR
Vanavond ben ik begonnen met het instellen van een vast ip-adres, dit was vrijwel gelijk de oplossing voor dit probleem! Bedankt voor de tip Arethusa!!! _/-\o_ Dit is misschien ook de oplossing voor jou problemen Hero Of Time!!! :*) De rest natuurlijk ook bedankt voor de goede tips. Topic gesloten zou ik zeggen.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:35

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik gebruik al vaste adressen. Het probleem is dat hij mijn wireless gewoon niet mee kan connecten. SSID broadcast heb ik voor veiligheid uitgezet, andere SSID in de omgevind ziet de computer wel, maar de mijne doet hij gewoon niets mee. Ik heb geen zin om de SSID broadcast aan te zetten. Morgen gaat die wireless kaart in mijn computer, misschien dat de mijne wel goed connect, dan is het iets in de hardware of de instellingen op de computer (dat laatste geloof ik niet, is praktisch hetzelfde als bij mij met nLite gemaakt).

Commandline FTW

• Arethusa

Arethusa

Niet die server

BeerMaster schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 19:28:
Vanavond ben ik begonnen met het instellen van een vast ip-adres, dit was vrijwel gelijk de oplossing voor dit probleem! Bedankt voor de tip Arethusa!!! _/-\o_ Dit is misschien ook de oplossing voor jou problemen Hero Of Time!!! :*) De rest natuurlijk ook bedankt voor de goede tips. Topic gesloten zou ik zeggen.
Graag gedaan, ben blij dat ik je geholpen heb.

Pagina: 1