Terwijl er op internet veel wordt gevonden over problemen om Vista UIT sleep te krijgen, wil deze bij mij helemaal niet in sleep gaan.
In de BIOS is S3 ingesteld en alle mogelijke wakeup events staan disabled.
In Vista staat hybrid sleep ingesteld, en waar mogelijk heb ik netwerkkaarten en USB devices ingesteld dat ze de sleep niet mogen verstoren.
Wat er gebeurt is dat precies op het moment dat Vista in sleep gezet wordt, alles in een klap weer actief wordt (disks gaan aan, fans gaan op max) en ik zie het inlog scherm van vista weer.
In het logboek zie ik onder de vermelding van powertroubleshooter:
Vista entered sleep 21:15:00
Vista wake up : 21:15:09
Wakeup event: unknown
(of iets in die trand).
Het stomme is dat het een systeem is met dualboot, en onder XP schiet hij keurig in standby en blijft daar ook in. Daarom denk ik niet dat het een BIOS issue is.
Ik heb verder geen mediasharing etc aanstaan en kan nu niets meer verzinnen.
Iemand hier nog suggesties?
In de BIOS is S3 ingesteld en alle mogelijke wakeup events staan disabled.
In Vista staat hybrid sleep ingesteld, en waar mogelijk heb ik netwerkkaarten en USB devices ingesteld dat ze de sleep niet mogen verstoren.
Wat er gebeurt is dat precies op het moment dat Vista in sleep gezet wordt, alles in een klap weer actief wordt (disks gaan aan, fans gaan op max) en ik zie het inlog scherm van vista weer.
In het logboek zie ik onder de vermelding van powertroubleshooter:
Vista entered sleep 21:15:00
Vista wake up : 21:15:09
Wakeup event: unknown
(of iets in die trand).
Het stomme is dat het een systeem is met dualboot, en onder XP schiet hij keurig in standby en blijft daar ook in. Daarom denk ik niet dat het een BIOS issue is.
Ik heb verder geen mediasharing etc aanstaan en kan nu niets meer verzinnen.
Iemand hier nog suggesties?