[Vista] Wil niet in sleep

Pagina: 1
Acties:

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-03 15:40

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Topicstarter
Terwijl er op internet veel wordt gevonden over problemen om Vista UIT sleep te krijgen, wil deze bij mij helemaal niet in sleep gaan.

In de BIOS is S3 ingesteld en alle mogelijke wakeup events staan disabled.

In Vista staat hybrid sleep ingesteld, en waar mogelijk heb ik netwerkkaarten en USB devices ingesteld dat ze de sleep niet mogen verstoren.

Wat er gebeurt is dat precies op het moment dat Vista in sleep gezet wordt, alles in een klap weer actief wordt (disks gaan aan, fans gaan op max) en ik zie het inlog scherm van vista weer.

In het logboek zie ik onder de vermelding van powertroubleshooter:

Vista entered sleep 21:15:00
Vista wake up : 21:15:09

Wakeup event: unknown
(of iets in die trand).

Het stomme is dat het een systeem is met dualboot, en onder XP schiet hij keurig in standby en blijft daar ook in. Daarom denk ik niet dat het een BIOS issue is.

Ik heb verder geen mediasharing etc aanstaan en kan nu niets meer verzinnen.

Iemand hier nog suggesties?

• 2bmws
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-07-2025
Ik weet niet hoe het in vista is, maar onder XP kan je in apparaatbeheer bij de netwerkkaart aangeven of die de pc uit de sleep mag halen. en ook dat windows het apparaat mag uitschakelen om energie te besparen.

Time is an illusion, Lunchtime doubly so

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Topicstarter
2bmws schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 09:17:
Ik weet niet hoe het in vista is, maar onder XP kan je in apparaatbeheer bij de netwerkkaart aangeven of die de pc uit de sleep mag halen. en ook dat windows het apparaat mag uitschakelen om energie te besparen.
In vista zit ook wel zo'n instelling en die heb ik ook goed staan.

• ChristianD
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-03 17:38
Heb zelf er ook problemen mee. Ik heb echter nu wel een aantal problemen opgelost. De grootste was het feit dat in mijn bios ingesteld stond dat mijn usb apparaten mijn computer konden "awaken". Omdat dit een draadloos toetsenbord is zorgde die ervoor dat mijn pc direct weer wakker maakte.

Een andere oplossing is in de device manager alle apparaten langs gaan en op het tabblad power management de wake functie uitzetten.

bla di bla bla

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Topicstarter
ChristianD schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 09:55:
Heb zelf er ook problemen mee. Ik heb echter nu wel een aantal problemen opgelost. De grootste was het feit dat in mijn bios ingesteld stond dat mijn usb apparaten mijn computer konden "awaken". Omdat dit een draadloos toetsenbord is zorgde die ervoor dat mijn pc direct weer wakker maakte.

Een andere oplossing is in de device manager alle apparaten langs gaan en op het tabblad power management de wake functie uitzetten.
Thanks. In de bios heb ik geen optie om dit voor USB devices te doen (wel voor veel anderen), maar omdat in XP dit geen gevolg had zocht ik het toch in het OS.

Ik zal alle apparaten eens apart langslopen..

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Topicstarter
ChristianD schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 09:55:

Ik heb geprobeerd dit te vinden, maar ik zie nergens een tabblad power management... Kan ik dit ergens anders instellen?

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Topicstarter
Ok, ik lijk iets gevonden te hebben wat helpt. Ik heb onboard een aantal USB poorten zitten, en een bijgeleverde USB bracket met twee extra poorten. Op het moment dat ik een van die twee extra poorten gebruik wil de PC niet in slaap. Het is niet het apparaat wat ik aansluit, want als ik wissel naar de onboard poorten dan gaat het gewoon goed. Blijkbaar voorkomt dus die uitbreidingsbracket het in slaap vallen van Vista. Vreemd.

Maar voorlopig dus de oplossing om niets in de uitbreidings bracket te prikken.
Pagina: 1