Toon posts:

[laptop] Probleem Dell Inspiron 5150

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn 3 jaar oude Inspiron 5150 heeft een probleem. Ik kan echter niet begrijpen waarom hij niet meer werkt, heb er niets verkeerd mee gedaan afaik. Misschien kunnen julllie me helpen?

Mijn probleem is begonnen toen de koeling defect was, maar ik wist dat niet. De koeling kwam zoiezo weinig aan, viel dus niet op. Ik had een tijdje terug gemerkt dat er een nieuwe BIOS upgrade was dat mijn systeem niet had, dus heb ik hem ff geflasht. Maar tijdens het flashen, piekt de CPU. Hij is uitgevallen tijdens het flashproces, maar na even te wachten bleek alles goed verlopen te zijn (POST zichtbaar, nieuwe bios revision, ..), maar hij gaf wel een melding dat er iets mis was met het koelingsysteem. Met deze foutcode heb ik gebeld met Dell en hebben ze me een nieuwe koeling gestuurd (vlak voor uit garantie gaan). Ik heb deze koeling zelf geïnstalleerd en dat was een hele klus: verwijderen keyboard, batterij, CD/DVD, LCD, base plastics, EMI shield en dan pas de nieuwe de koeling geplaatst (heb de install guide gevolgd die je kan zien op de support pages van Dell). Alles mooi terug in mekaar gezet, er me van bewust gemaakt dat ik niet statisch geladen was (bandje).

Bij het starten ging alles terug perfect, geen foutmelding meer in het BIOS, Windows XP boot helemaal op. Kortom: laptop werkt terug zoals hij altijd gewerkt heeft.

Om hem toch even te testen, laat ik een Stress test programma (Burn-in test) op hem draaien (4 keer 15 min). Zonder problemen.

Ik besloot om de batterij nog eens helemaal te laten leeglopen en zette de laptop zonder stroom en liet hem de Burn-in test nog uitvoeren, kwestie om de batterij beetje onder druk te zetten omdat het al een tijdje geleden was dat hij nog gewerkt had. (zou beter zijn voor je batterij, zeggen ze)

De volgende dag wou ik de laptop terug starten met de adapter en bij het drukken op de power button, ging het power lampje aan, de hd startte met draaien, de CD/DVD werd gecheckt, maar er verscheen niets op het LCD (geen Dell POST), de controlelampjes (caps, scroll, num lock) bleven uit, geen boot, niets.

Is hij dood? Wat zou ik kunnen proberen? Hij is jammer uit garantie...