Toon posts:

Windows vista + activering

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb windows vista onlangs aaneschaft, eenoem vesie. nou ik formateer vaak en heb nu al twee keer mijn windows moeten activeen. Nou mijn vraag is kan ik dit telkens blijven doen? Mijn hardware blijft trouwens ongewijzigd.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:40

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Hallo :w

Wat heb je al zelf gevonden m.b.t. dit onderwerp? Zelf al eens de voorwaarden gelezen of er een Google opdracht op los gelaten?

Microsoft laat het toe dat je je OEM vaker activeert, echter zit er een bepaald max aan wat je binnen een X periode mag activeren en volgens mij ook nog een bepaald max qua totaal. Exacte nummers moet je even opzoeken.

Je hoeft je sowieso geen zorgen te maken zolang je hardware hetzelfde blijft. Mocht de internet activatie beginnen te vervelen, dan kan je altijd bellen en het verhaal uitleggen dat je vaak opnieuw formateert

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 05:43:
Hallo,

Ik heb windows vista onlangs aaneschaft, eenoem vesie. nou ik formateer vaak en heb nu al twee keer mijn windows moeten activeen. Nou mijn vraag is kan ik dit telkens blijven doen? Mijn hardware blijft trouwens ongewijzigd.
Zolang je in het bezit bent van een telefoon hoef je daar niet bang voor te zijn. Als het op een gegeven moment niet meer wil, moet je even bellen met Microsoft. Ik heb dat ook regelmatig moeten doen.... hier in de VS krijg je dan een of ander mannetje in India te spreken. :')

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-03 10:27
Is het dan niet beter om te investeren in een goede backup-oplossing (zoals Ghost)? Dan is het hele activeringsverhaal van de baan en ben je nog eens sneller klaar dan met installeren.

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Verwijderd

Mag je trouwens als eindgebruiker gewoon een OEM aanschaffen?

Ik dacht dat die alleen verkocht mochten worden bij een compleet nieuw systeem.

Verwijderd

Ja, dat mag, al sinds weet ik niet hoeveel maanden

Aantal herinstallaties is 3 x, daarna moet je even bellen met microsoft

• NoFearWizz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-03 20:25
Verwijderd schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 08:18:
Mag je trouwens als eindgebruiker gewoon een OEM aanschaffen?

Ik dacht dat die alleen verkocht mochten worden bij een compleet nieuw systeem.
Dat mag bij informatique moet je een blad ondertekenen dat je een computer bouwer bent (en als je zelf je pc in elkaar sleuteld ben je dat al :D) en dan krijg je een oem versie mee (of zoals hun dat noemen boxed versie..)

• bartgabriels
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-02 10:01
Verwijderd schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 05:43:
Hallo,

Inderdaad bellen naar MS ...

Maarr euuhmm ... Is 2 keer formateren op (hoeveel dagen istie nu weer uit ??) 14 dagen niet enorm veel ??

Verwijderd

Topicstarter
Twee keer geformateerd in 2 dagen.

Ik ken een winkel in Rotterdam die gewoon los die oem versie verkopen zonder enkel probleem.

De probleem is dat ik me harde schrijven nu in raid 1 heb gezet. En me pc maakt nu veel lawaai dus ik veel nu maar een harde schrijf gebruiken. Dus ik moet wel opnieuw instaleren.

Maar ja, ik ga me zeker wel verdiepen in het maken van een backup ( nooit gedaan), bestaart me tijd en moeite.
Pagina: 1