Toon posts:

[RAQ3 & Rackstar] Website hosten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste medeforummers,

Ik heb als hobby het professioneel repareren van audio apparatuur. Aangezien mijn slaapkamer redelijk vol stond, heb ik het een en ander via internet verkocht. Dit beviel echter heel erg goed, en nu zou ik graag een website op willen richten om het via deze weg aan te kunnen bieden met foto's, tekst etc. etc.

Alleen, ik heb totaal geen verstand van hoe je zoiets doet. Ik draai zelf een Cobalt RAQ3 server met als OS rackstar. Op dit moment staat hij er alleen als FTP server. Ik vroeg me af of dit ding ook een website kon hosten. Ik ben er al mee bezig geweest, maar ik kom er gewoon niet uit. Wanneer ik bij het tabje "virtual server" alles invul, moet ik persé een bestaande website invullen! Wat heeft het voor zin om een bestaande website te hosten? Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen, ik zal vast iets fout doen!

(Mocht ik dit topic in het verkeerde forum hebben geplaatst, zouden de heren moderators het in het goede willen plaatsen? Alvast mijn dank!)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2007 01:09 ]

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Bestaande website >> bestaande domein-naam :) Dus zonder domein-naam kan je die webserver niet inrichten :) Volgens mij zou je daar ook gewoon (tijdelijk) voor localhost kunnen kiezen, kan je mooi experimenteren.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Verwijderd

Topicstarter
Wat bedoel je precies met local host?

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 20:16
localhost is de server zelf, ook wel bekend als 127.0.0.1

localhost is een naam
als je
http://localhost intikt, zonder.com of iets erachter dan gaat hij naar zichzelf toe

"Stilte, een gat in het geluid...."

Verwijderd

Topicstarter
Dit heb ik nu gedaan, maar telkens wanneer ik mijn IP adres intik, dan krijg ik een pagina met daarop het bekende "pagina kan niet worden weergegeven". Moet ik verder iets inschakelen ofzo?

Nu heb ik bij mijn provider (hetnet) de ruimte om een website te hosten. Het adres is dan www.hetnet.nl/~gebruikersnaam

Deze ruimte is goed genoeg voor mij, maar mijn Rackstar software valt over het ~teken! Is daar iets aan te doen?

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2007 00:17 ]

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Misschien is het een idee als je eerst jezelf een beetje inleest in hoe webserver, dns, het internet werkt, want op deze manier komen we nergens ;) Je kan je 'eigen' webstek niet op je eigen server neerzetten met dezelfde naam als bij hetnet....

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoelde eigelijk iets anders: Ik heb bij hetnet wat ruimte voor een website. Het adres van die website is zo ingewikkeld dat onthoud niemand. Nu kan ik deze server zo inrichten dat wanneer ik alleen het IP adres van de server binnen het netwerk of het IP adres van mijn provider buiten het netwerk dat de server automatisch doorlinkt naar de hetnet website. Dit is heel makkelijk in te stellen, en het lukt met elke andere website behalve met mijn homepage van hetnet, vanwege dat ~tekentje wat erin zit

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-02 20:08

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Beetje overdreven om een hele server te draaien om alleen een redirect...Er zijn ook andere manieren, je kan bv een domeinnaam kopen die naar je hetnet site verwijst of gewoon de site daar laten hosten. Je zou ook een .tk (niet echt professioneel) of een andere redirect serivce nemen..

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Er zijn inderdaad hostingproviders genoeg waar je voor 5 euro of minder al een .nl domeinnaam kan kopen met een redirect naar je hetnet webspace.
Klein nadeel is dat je dan wel in en frameset zit te werken maar voor een begin lijkt me dat meer dan voldoende.

Vaak krijg je dan ook ongelimiteerde mail adressen op je eigen domein erbij (ook wel zo profesioneel. Wil je toch je eigen webserver opzetten op een manier dat het veilig en goed werkt dan raad ik je aan om de fora Internetproviders en Hosting en Netwerken een door te neuzen.

Je zou kunnen beginnen met Hosting FAQ

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb alle documentatie doorgelezen, en ben er wel het een en ander mee opgeschoten. Ik heb het nu voor elkaar dat ik een website op mijn Cobalt kan hosten, maar deze is om de een of andere reden alleen zichtbaar in mijn eigen netwerk. Ook staan alle poorten die benodigd zijn open op mijn router, maar ik loop elke keer vast met die hosting en domein namen. Als ik bij "host" het woord Localhost invul, geeft ie een error dat deze naam al gereserveerd is en kan dus niet worden gebruikt.

Er zijn mensen die het werkend hebben gekregen, maar die reageren niet op mail.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2007 18:30 ]

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-02 20:08

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Waar vul je localhost in dan? Localhost kan je alleen invoeren op server zelf, als je een pagina vanaf de server zelf opvraagd. Om je website ook van vanaf buiten te zien moet je een ip invullen waarschijnlijk, licht het iig even wat meer toe. Hier kunnen we niet zoveel mee....

Verwijderd

Topicstarter
Onder het tabje site manager kun je dus een "virtual site" aanmaken. Bij het aanmaken van deze site, geef je een IP adres op. In mijn geval is dit dus 192.168.1.160. Daarna vraagt ie om een hostnaam en een domeinnaam. bij de hostnaam vul ik "Localhost" in. Wat ook erg vreemd is, is dat ik bij domeinnaam ook perse iets in moet vullen. Ik heb hier de homepage zelf ingevuld, index.html. Maar nog steeds werkt hij niet. Ook kan ik geen IP adressen invullen.

Welke gegevens heb je/zijn er nodig?

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

En jij denkt dat mensen buiten jouw netwerk jouw interne IP kunnen bereiken ? Die combinatie komt waarschijnlijk een paar septiljoen keer voor. Zou je dit niet overlaten aan een ander, aangezien je er helemaal niet van bakt / snapt ?

0.0

Verwijderd

Topicstarter
Dit wordt toch geregeld door mijn router?

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Verwijderd schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 20:52:
Dit wordt toch geregeld door mijn router?
Het lijkt me dat hij iets gaat doen in de trant van "domein @ IP *blaat*". Mijn glazen bol ving niet op dat je een router had trouwens (heb je port-forwarding goed ingesteld ?) :)

Voor de rest kan ik er ook weinig over zeggen aangezien ik compleet geen ervaring met Rackstar heb (FreeBSD/Debian/Gentoo etc. + Apache en lighttpd gaan me goed af). Configuratiepanelen zijn niet mijn ding ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Jungian op 13-02-2007 21:23 ]

0.0

Pagina: 1