[Vista X64] Page file verkleinen?

Pagina: 1
Acties:

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik weet het, de discussie is al vaak gevoerd. Echter, het is nu wel weer wat anders dat een tijdje geleden. Vista 64-bit ondersteund 4GB, en dit heb ik dan ook in mijn laptop zitten.

Gevolg is nu een PageFile van bijna 10GB, en dat vind ik toch wel heel erg veel. Kan het kwaad om de pagefile te verkleinen naar 2-4gb, of heeft Windows die 2x je hoeveelheid RAM echt nodig.

Is hier een verschil tussen met de 32-bits versies, of is het identiek?

Verwijderd

Ik kan me niet voorstellen dat Vista wat dat betreft wezenlijk anders is dan bv. XP of Win2K.

Ikzelf draai nu XP met 2 GB en ik heb een pagefile van 768 MB ingesteld staan. Nooit problemen mee.
Daarvoor XP met 1 GB en een pagefile van 256 MB. Ook nooit problemen mee.
Daar weer voor Win2K met 768 MB en een pagefile van 128 MB. Wederom geen problemen mee.

En dat is toch met intensief gebruik en veel hongerige applicaties. Allemaal met een RAM/Pagefile verhouding veel kleiner dan wat Windows zelf instelt. Dus ik zou zeggen .. nee het kan geen kwaad.

Ik heb wel ingesteld staan dat de pagefile kan groeien, mocht het toch eens nodig zijn. Minimum size gewoon instellen op bv. 1 GB oid, en maximum op bv. 8 GB. Zul je zien dat ie zelden of nooit meer dan 1 GB groot zal zijn.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2007 06:10 ]