Asus M2NPV-VM onboard DVI werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• TheSiemNL
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-05 19:54
Ik heb dit bordje al een tijd, maar ik krijg DVI maar niet aan de gang. Op VGA geen enkel probleem, maar op DVI krijg ik geen beeld. Heb dit met zowel XP als Vista geprobeerd. Op de site van Asus en Nvidia kan ik niets vinden, enkel dat er meerdere zijn met dit probleem, maar geen oplossingen.

Iemand hier een idee?

Search en Google uiteraard al geprobeerd!

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:33

Beugelfles

I love rusty spoons

jantje.vlaam schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 23:19:
Search en Google uiteraard al geprobeerd!
search en google geven niet echt duidelijk aan wat je nu al geprobeerd hebt.

- Input van beeldscherm al bekeken?
- Bios functies?

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

• TheSiemNL
grolschbeugel schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 23:24:
[...]

search en google geven niet echt duidelijk aan wat je nu al geprobeerd hebt.

- Input van beeldscherm al bekeken?
- Bios functies?
Beeldscherm doet het op andere systemen wel. In de bios kan ik de onboard video alleen aan en uit zetten. Het staat uiteraard aan, De onboard VGA ansluiting doet het wel.

• Technattic
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-11-2025
Probeer anders eens of dual monitor setup wel werkt, en zo ja, je DVI uitgang als primair instellen.

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-05 20:23

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Vergeet ook niet dat dit 'n DVI-D aansluiting is, dus ik hoop niet dat je met 'n DVI-Sub-D converter probeert 'n analoge monitor aan te sluiten. Dat gaat nl. niet werken.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

• TheSiemNL
Het voornaamste dat dit ding moet doen is DVI naar HDMI ondersteunen. Heeft iemand daar ervaring mee?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:29

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat bedoel je met "ervaring" over DVI -> HDMI :?

Dat zijn gewoon dezelfde signalen die over een andere pinout lopen...

Wees aub duidelijk, er zijn veel mensen die je willen helpen, maar je maakt het ons niet makkelijk :o

* dion_b heeft zelfde bord maar helaas geen schermen met DVI/HDMI, dus kan dit niet voor je testen

Oslik blyat! Oslik!

• TheSiemNL
Ik wil de onboard DVI gebruiken om naar mijn Full HD scherm te gaan. Dit doe ik door middel van een DVI-HDMI kabel. Helaas krijg ik geen beeld. Ik heb ook nog een "goedkoop" Asus bordje met onboard DVI (de A8N-VM-CSM). Die doet het prima. De M2NPV-VM is een van de populairste moederborden met onboard Video voor een Media Center, alleen dit is wel een bottleneck voor me.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:29

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat zie je in Display Manager settings staan - 1 scherm zwart en eentje grijs, 2 zwart of slechts eentje?

Oslik blyat! Oslik!

• TheSiemNL
update:

gisteren mijn MCE aangesloten op mijn Philips Ambilight True HD LCD en de DVI werkt naar behoren. Alleen de refreshrate staat standaard iets te hoog ingesteld, die staat op 30 terwijl die voor een rustiger beeld op 25 zou moeten staan. Die aangepast en in het OS gaat dat goed, als ik de media player opstart heb ik een strak en mooi beeld. Ga ik echter het MCE gedeelte opstarten, dan zet hij de refreshrate toch weer op 30. Dan krijg ik om de 1-2 seconden een fractie van een seconde een zwarte flits. Daar heb ik al een topic over geopend.

Kortom, de M2NPV-VM DVI werkt alleen met een digitale LCD. Heb je een oudere of goedkopere LCD tv, dan werkt de DVI vaak niet.
Pagina: 1