Een externe laptophd behuizing met een 100gb WD HD erin.
Nu heb ik eenDVD speler met USB poort besteld zodat ik m'n muziek vanop de externe HD via de dvd speler kan afspelen. Maar om dit te kunnen moet de HD FAT32 geformateerd zijn.
Dus heb ik met een tooltje (fat32format) de hele HD alvast fat32 geformateerd (in afwachting). Ik zette er ook meteen al m'n muziek op.
Maar als ik nu de HD verbind met m'n pc krijg ik na een halve freeze up (deze computer e.d. willen niet meer open tijdens het aansluiten van de HD).
Als ik dan even wacht krijg ik volgende error:

the specified I/O operation on \Device\Harddisk2\DR9 was not completed before the time-out period expired
Ik ben een beetje radeloos vermits ik de HD niet kan benaderen...
Weet iemand raad?
Update:
Na enkele keren op continue te drukken Het duurde telkens 10 minuten. Ben ik hem nu aan het formateren in NTFS via de CMD De led van de externe HD licht nu de hele tijd rood op (ervoor af en toe een rood pinkje)
De volledige format bleef op 0% staan. Nu ga ik proberen een quickformat uit te voeren
update2:
Tot mijn grote verbazing is de HD weer aan de praat. Blijkbaar was er iets mis met de FAT32
Nu heb ik eenDVD speler met USB poort besteld zodat ik m'n muziek vanop de externe HD via de dvd speler kan afspelen. Maar om dit te kunnen moet de HD FAT32 geformateerd zijn.
Dus heb ik met een tooltje (fat32format) de hele HD alvast fat32 geformateerd (in afwachting). Ik zette er ook meteen al m'n muziek op.
Maar als ik nu de HD verbind met m'n pc krijg ik na een halve freeze up (deze computer e.d. willen niet meer open tijdens het aansluiten van de HD).
Als ik dan even wacht krijg ik volgende error:

the specified I/O operation on \Device\Harddisk2\DR9 was not completed before the time-out period expired
Ik ben een beetje radeloos vermits ik de HD niet kan benaderen...
Weet iemand raad?
Update:
Na enkele keren op continue te drukken Het duurde telkens 10 minuten. Ben ik hem nu aan het formateren in NTFS via de CMD De led van de externe HD licht nu de hele tijd rood op (ervoor af en toe een rood pinkje)
De volledige format bleef op 0% staan. Nu ga ik proberen een quickformat uit te voeren
update2:
Tot mijn grote verbazing is de HD weer aan de praat. Blijkbaar was er iets mis met de FAT32
Hier volgt de oplossing die mij geholpen heeft:
1. drive aangesloten
2. Toen ik de bovenstaande error kreeg 3x op continue gedrukt (de melding kwammet tussenpauzes van 10 minuten)
3. het quickformat comando gegeven in de CMD
Format I: /Q/FS:NTFS
(gelukkig wist ik van buiten dat de externe HD als I: benoemd werd).
Na wat pruttelen en stotteren kwam de melding dat de format klaar was.
Na de drive af te sluiten en weer aan te sluiten deed hij het weer als tevoren.
4. Via diskmanagement 2 patities gemaakt (25 gig fat32 en de rest NTFS)
5. Hopen dat het nu wil blijven werken
[ Voor 50% gewijzigd door deleenheir op 09-02-2007 00:38 ]
"If it works, don't fix it"