Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Krijg je het dan?
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Ben dus altijd wel admin, en als ik "alleen lezen" uitvink dat gaat hij
een poosje later weer op "alleen lezen"....
Wie heeft een oplossing?
Game-PC: NZXT H7 Flow | Asus TUF Gaming x670E-plus | AMD 7700x | NZXT Kraken Z53 | 32GB Kingston Fury Renegade | Corsair RM1000x | Gigabyte RTX 4090 Gaming OC | 2x WD Black SN850x 2TB | LG Ultragear 27GL850 | LG Ultragear 27GR95QE
Verwijderd
Hier het zelfde probleem, als ik een bestand (b.v. autocad bestand of tekst bestand) wil wijzigen, moet ik eerst opslaan als... doen en dan bewerken en weer opslaan.
Verander ik de map naar niet alleen lezen, staat hij daarna gelijk weer op alleen lezen....
Zie weinig andere topiques hier over dus vandaar een kickje... want het is best irritant.
(Vista home premium)
Verwijderd
De files daarentegen zijn dat niet (read only) voor zover ik dat snel kan zien...
Heb ook een vaag probleem gehad met Flashfxp, dat de sites.dat die ik wilde kopieeren ineens in een FlashFXP dir in de "C:\Users\Name" stond!!! Echt vaag, zeker omdat FlashFXP *wel* deze nieuwere file gewoon gebruikte!...
Staat die sites.dat normaal gesproken in de Program Files map?
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Verwijderd
Yup...alt-92 schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 23:08:
Dat is de Folder Virtualisation die z'n werk doet denk ik
Staat die sites.dat normaal gesproken in de Program Files map?
Inmiddels heb ik deze file gewoon van de user dir\flashfxp naar program files\flashfxp gekopieerd...
Maar voor het functioneren maakt het dus blijkbaar niet uit of de file nu in de user of program files subdir stond.... werkt allebei!
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2007 17:19 ]
De bedoeling is dat configuratie opties bij een goed ontworpen app in het registry worden gezet (bij een multi-user app per gebruiker in de Current_user tree), of per gebruiker de configuratiebestanden in %appdata%\programma zet.Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 17:18:
Yup...in c:\Program Files\FlashFXP, maar daar was ie dus ineens verdwenen..
Normaal gesproken heb je als normale user namelijk geen schrijfrechten (nodig) in %programfiles%, en leidt Vista de bestanden om naar een per-gebruiker lokatie zodat je wel de bestanden kan bewerken.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device