Zwart/wit en kleur tegelijkertijd?

Pagina: 1
Acties:

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
nieuws: Kodak ontwikkelt 100 jaar houdbare foto-inkt
Een zin daaruit luidt:
Het basismodel is de Kodak EasyShare 5100, die per minuut 32 zwart/wit-pagina's en 22 kleurpagina's kan afdrukken voor een prijs van 149 dollar.

Ik vind het vreemd dat er altijd wordt gezegt dat een printer X aantal zwart/wit en een X aantal kleurenpagina's kan afdrukken.

Hiermee lijkt het alsof de printer dus totaal 54 pagina's in 1 minuut kan afdrukken.

Het is alleen maar een opmerking om over na te denken... Van mij hoeft er ook niets aangepast te worden.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
De snelheid bij zwart/wit pagina's ligt gewoon hoger. Bij puur zwart/wit kan hij er 32 per minuut printen, zijn het echter kleurenprints dan zakt de snelheid naar 22 pagina's. Het lijkt mij een volstrekt normale manier van snelheden weergeven, en ik denk dat de onduidelijkheid toch aan jou ligt :)

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• trixx
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-02 07:26

trixx

-CTU- SuiZide

Ik denk dat de keyword 'en' is kleur en zwart/wit. Als je dat vervangt met of is de onduidelijkheid meteen weg.

Life is like a box of chocolate, it makes you sick.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:31
Ik maak wel even 'of' van die 'en', alhoewel ik denk dat maar weinig mensen deze optelsom zullen maken ;)

The devil is in the details.

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Uit jou reactie om "en" te veranderen in "of" blijkt dat het toch wat onduidelijk is. ;)

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Dit is toch een beetje spijkers op laag water zoeken hoor. Dit is al jaren een algemeen geaccepteerde manier om de printsnelheid van een printer weer te geven, en het zou maar onnozel zijn als je die getallen werkelijk kon optellen natuurlijk. Da's namelijk volstrekt onlogisch, omdat je dan beter het maximale aantal pagina's in kleur èn het maximale aantal pagina's z/w zou kunnen weergeven. Met jouw interpretatie weet je namelijk nog niet hoe snel het ding print, tijdens het printen van die z/w-pagina's had je namelijk ook kleur kunnen afprinten.

De aanpassing is geen ramp, maar dus wel wat overbodig :)

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:31
Ook onbekend schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 07:58:
Uit jou reactie om "en" te veranderen in "of" blijkt dat het toch wat onduidelijk is. ;)
Dat zijn jouw woorden, niet de mijne. Imo was het niet onduidelijk, maar om het extreme geval te voorkomen waarin iemand het toch leest zoals jij opmerkt heb ik het aangepast.

The devil is in the details.

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:33
Ik denk dat het voor iedereen wel duidelijk is,
voor mij in ieder geval wel ;)
Pagina: 1