[Vista] Kleurprofielen toepassen in Vista?*

Pagina: 1
Acties:
  • 763 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bluppfisk
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Hoi

ik zit met het probleem in Vista dat het kleurenprofiel voor mijn monitor blijkbaar niet helemaal goed is. Eerlijkgezegd versta ik er helemaal niets van. Ik heb bij colour management ,,use my settings for this device'' afgevinkt (waardoor het toch de standaardinstellingen zou moeten gebruiken, dacht ik). In de werkomgeving zelf werkt alles ook pico-bello: als ik een foto als bureaublad achtergrond gebruik, zijn de kleuren perfect en natuurlijk.

Als ik dezelfde foto echter open in Windows Photo Gallery (de standaard Image Viewer van Vista) of in Photoshop (beide programma's zijn Colour Management aware), zijn de kleuren erg bleek en helemaal niet zoals ik ze zou willen. Dat is een beetje jammer, want in Photoshop en Photo Gallery is het net erg belangrijk dat de kleuren natuurgetrouw zijn.

Heeft iemand een idee wat ik moet doen om dit in orde te krijgen? Ik heb bij mijn scherm (Samsung Syncmaster 205BW) wel een programmaatje gekregen dat een kleurenprofiel (.icm) genereert, maar dat dateert van voor het vista-tijdperk en ik weet ook helemaal niet hoe ik zo'n profiel actief krijg.

Alvast bedankt!

• bluppfisk
  • Niet online
bump.

• bluppfisk
  • Niet online
bymp

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als je in Vista's start menu "Color Management" intypt, kan je daar dan geen kleur profiel (ICM) opgeven toevallig? :)

• bluppfisk
  • Niet online
Ja er staat eentje: Samsung - Natural Color Pro 1.0 ICM (default) - Filename: SM205BW.icm

maar mijn kleuren zijn nog niet juist.

• bluppfisk
  • Niet online
bymp

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 13:22

Bergen

Spellingscontroleur

Zou men in Graphics misschien meer verstand van kleurprofielen hebben?

Verwijderd

ik zit met net het zelfde probleem en heb dezelfde monitor

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-10-2025
ik had ook lelijke kleuren met de DELL 2007WFP, maar het is wel eenvoudig aan te passen hoor.

rechtsklikken op bureaublad -> personalize
Display Settings
Advanced Settings ...
tab "Color Management"
knopje "Color Management"
vinkje aan: "use my settings for this device"
"Add..."
Klik je toegevoegde profiel aan en klik "Set as Default Profile"

applicaties die ICM gebruiken even opnieuw starten.
Pagina: 1