Toon posts:

2e Hands versterker.

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Eey mensen,
Ik ben nog steeds bezig met het uitzoeken van een 2e hands versterker. Dit is voor mij heel moeilijk omdat mensen collectief weigeren, specs, bouwjaar, en nieuwprijs te vermelden.
En van de meeste versterkers ouder dan een paar jaar is niets terug te vinden.
Dus heb ik de ervaring nodig van mensen die al wat langer bezig zijn met hifi. Na veel moeite heb ik mijn keuze weten te beperken tot 3 modellen.

1. Denon pma-560. Vermoedelijk 17 jaar oud. Vermogen volgens mij meer dan 100 watt. prijs: 45 euro.
Stereo.

2. Denon AVR1705 Receiver, vermoedelijk 4 jaar oud. prijs 125 euro.
6.1

3. Rotel RA-930ax, Verkoper denkt 7 jaar oud. alhoewel ik op internet terug vind dat hij rond 1995 werd verkocht. 2x30 watt waarcvan eerste 6? watt A klasse. prijs 70 euro

Hij gaat gebruikt worden om 2 Klipsch F2's aan te sturen of 2 wharfedale 9.5's.
Er komt een dvd-speler en computer aan te hangen. (is de bedoeling)
Ik zoek een vrij neutraal klankbeeld, niet vermoeiend om naar te luisteren. En voldoende kracht hebben eventueel nog andere speakers aan te sturen.

Nu moet ik vertrouwen op jullie oneindige weisheid. Omdat ik zelf niet kan luisteren naar de versterkers.
Ik hoop dat mensen een onderbouwd advies kunnen geven dat zich niet hoeft te beperken tot deze 3 en rekening houden of de versterker geschikt is te doen wat ik er van verwacht.

alvast bedankt.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2007 22:17 ]

Verwijderd

Die Rotel is een erg leuke versterker (en voor zover ik me herrinner idd. A/B, klasse A tot een watt of 5, daarboven klasse B ). Maar die is echt wel ietsje ouder dan 7 jaar. Niks mis mee, want goede versterkers gaan tientallen jaren mee.

Voor een neutraal, niet vermoeiend geluid is die Rotel overigens waarschijnlijk blijer met die Wharfedale speakers (van nature wat terughoudend) dan Klipsch (nogal direct). Rotel versterkers zijn redelijk 'analytisch', en in combinatie met Klipsch kan dat wel gestresst klinken.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 23:51:
Die Rotel is een erg leuke versterker (en voor zover ik me herrinner idd. A/B, klasse A tot een watt of 5, daarboven klasse B ). Maar die is echt wel ietsje ouder dan 7 jaar. Niks mis mee, want goede versterkers gaan tientallen jaren mee.

Voor een neutraal, niet vermoeiend geluid is die Rotel overigens waarschijnlijk blijer met die Wharfedale speakers (van nature wat terughoudend) dan Klipsch (nogal direct). Rotel versterkers zijn redelijk 'analytisch', en in combinatie met Klipsch kan dat wel gestresst klinken.
En wat vind je prijs?

• keluwak
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-05-2025
http://europe.rotel.com/products/search_results.htm?cat=integrated+amplifiers&desc=Integrated+Amplifiers

hier kan je de originele verkoopprijzen vinden.

edit:

RA930AX 30W 1993-1994 $300

hij kan dus makkelijk 14 jaar oud zijn bijna

[ Voor 14% gewijzigd door keluwak op 09-02-2007 13:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
killu schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 13:27:
http://europe.rotel.com/products/search_results.htm?cat=integrated+amplifiers&desc=Integrated+Amplifiers

hier kan je de originele verkoopprijzen vinden.

edit:

RA930AX 30W 1993-1994 $300

hij kan dus makkelijk 14 jaar oud zijn bijna
oh oke. Misschien dat 70 euro dan een beetje aan de hoge kant is. hij levert ook vrij weinig vermogen.

• DJ Vincento
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:49

DJ Vincento

1422055

Verwijderd schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 13:37:
[...]

oh oke. Misschien dat 70 euro dan een beetje aan de hoge kant is. hij levert ook vrij weinig vermogen.
Dat is genoeg vermogen om een hele woonflat mee aan het trillen te krijgen hoor... >:)

Verwijderd

Topicstarter
DJ Vincento schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 09:53:
[...]

Dat is genoeg vermogen om een hele woonflat mee aan het trillen te krijgen hoor... >:)
Oke dan denk ik maar dat ik die rotel voor 70 euro koop.
Als iemand een bezwaar heeft zeg dit dan nu, of zwijg voor altijd :)
Pagina: 1