Toon posts:

Wine X vs Wine

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op Suse linux geprobeerd om een windows spel te laten werken. (aliens vs Predator 2)

Ik gebruikte Wine.

Nu vraag ik me af, of ik misschien eens wine x moet proberen.

Heeft iemand een idee of dat zin heeft, of is dat verspilde moeite.

Via zoeken op internet krijg ik het idee, dat wine x verder ontwikkeld is als wine zelf.

Is er iemand die dit bevestigen kan ?

• FreeStyler
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-09-2023

FreeStyler

Str8 Ballin'

Wine X heeft een Directx achtige implementatie ingebouwd en wine zelf niet dacht ik

Je zou ook Cedega kunnen proberen maar daar moest je voor betalen (kant-en-klare binaries). Of je moet het uit CVS (SVN) zelf compileren en installeren.

Transgaming

[ Voor 57% gewijzigd door FreeStyler op 08-02-2007 21:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Cedega ga ik zeker eens proberen als ik weer een baan heb.

Ik dacht dat winx in cedega zat. Je krijgt alleen niet het programma dat helpt om de cd's te lezen, en dus de copieer beveiliging te laten werken onder Linux.
(dit had ik opgelost door een no cd patch voor windows, gewoon in de Avp2 folder onder wine te plaatsen)

Is dat zelf compileren moeilijk of is dat alleen dat een questie van make en die andere regels iets van ./ ... intypen in de console ?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2007 22:14 ]

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-02 15:57
Verwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 22:10:
Is dat zelf compileren moeilijk of is dat alleen dat een questie van make en die andere regels iets van ./ ... intypen in de console ?
http://www.alleslinux.com/artikels/winex.php?layout=default

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt. Ik ga dat toch eens proberen.

• laurencevde
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-10-2025
wineX is dood. Cedega is de opvolger daarvan, en kost 5 euro/maand, de CVS daarvan loopt redelijk achter, en is verre van compleet. Zo bevat het onder andere de GUI niet, geen kopieerbeveiligingsondersteuning, en mist het enkele andere DLL's. WineX/Cedega is heel lang geleden, toen wine nog onder een bsd-achtige licentie zat, van wine geport, specifiek bedoeld voor spelletjes en directX. Ze richten hun aandacht nogal specifiek op slechts een aantal spellen tegelijkertijd.

Wine echter, heeft het laatste jaar een grote verbetering doorgemaakt, kan nu ook directX aan, en doet het qua algehele compatibiliteit beter dan cedega. Het merendeel draait daar nu zonder enige problemen op.

Ik zou zeggen: update je wine(ze zitten nu op 0.9.30), als je tegen problemen aanloopt neem je een kijkje in Wine's appDb, en pas als dat niet werkt naar Cedega gaan kijken. die hebben ook een goedgevulde wiki

Have a taste of freedom. It is sometimes a bitter pill. To me though, this is the sweetness of the GPL

Pagina: 1