Virtual DJ hapert

Pagina: 1
Acties:
  • 427 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-02 20:53
Hallo, ik zit tegenwoordig vaak te spelen met virtual DJ. Maar als ik schuifjes verplaats, aan knopjes draai of scratch, dan hapert de muziek die op dat moment speelt. Het volgende heb ik al geprobeerd:
-ASIO-drivers gebruikt, maar dan speelt hij helemaal niets meer af.
-Andere geluidskaart gebruikt, geeft geen verschil.

Mijn specs:
-mobo: Asus A8N-SLI deluxe
-RAM: noname 1gb niet-dualchannel
-CPU: Athlon64 3000+
-geluid: onboard 7.1 AC97 + Creative Soundblaster Audio 128

Moet ik iets upgraden of is het een softwarematig probleem?

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Heb ondervonden dat het aan de CPU ligt (heb er zelf ook 1) nu een dualcore en heb er geen last meer van :+ .

Wat je ook kan proberen is gewoon voor de rest echt ALLES af te sluiten ,virusscanner en dergelijke dan reageert alles ook veel sneller, dat is mijn ervaring toch :)

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Verwijderd

Virtual DJ is niet echt wat je noemt lekker stabiel :P

Ik weet niet hoe groot je songs zijn? Maar zover ik weet 'cached' Virtual DJ alle MP3's in het geheugen... dus 2x een mix van 100MB = dus al ruim 200MB aan geheugengebruik... Als je eventueel nog settings ervan kan vinden, over cache settings met name je geluidskaarts, dan moet je die een stukje verhogen.

• Tha Ra
langezwieper schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 21:09:
Heb ondervonden dat het aan de CPU ligt (heb er zelf ook 1) nu een dualcore en heb er geen last meer van :+ .

Wat je ook kan proberen is gewoon voor de rest echt ALLES af te sluiten ,virusscanner en dergelijke dan reageert alles ook veel sneller, dat is mijn ervaring toch :)
Ok, weet jij toevallig of er op mijn mobo amdx2's kunnen, ik kan het nl. nergens vinden.

• Tha Ra
Verwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 21:10:
Virtual DJ is niet echt wat je noemt lekker stabiel :P

Ik weet niet hoe groot je songs zijn? Maar zover ik weet 'cached' Virtual DJ alle MP3's in het geheugen... dus 2x een mix van 100MB = dus al ruim 200MB aan geheugengebruik... Als je eventueel nog settings ervan kan vinden, over cache settings met name je geluidskaarts, dan moet je die een stukje verhogen.
ik heb in de opties van virtulal dj onder performance het geluid ff van best quality naar fastest geschoven, nu doet ie het weer goed!

• Onno_Devine
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-02 12:02
Tha Ra schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 21:10:
[...]

Ok, weet jij toevallig of er op mijn mobo amdx2's kunnen, ik kan het nl. nergens vinden.
Eerste hit google,

-Supports AMD Socket 939 Athlon 64FX/Athlon 64 X2/Athlon 64.

Heb je wel gezocht?

• Tha Ra
Onno_Devine schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 21:17:
[...]

Eerste hit google,

-Supports AMD Socket 939 Athlon 64FX/Athlon 64 X2/Athlon 64.

Heb je wel gezocht?
in het boekje van me mobo stond niets over amdx2....

• Onno_Devine
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-02 12:02
Tha Ra schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 21:20:
[...]

in het boekje van me mobo stond niets over amdx2....
Dan betekent dat nog niet dat het nergens te vinden is ;)
Google werkt hoor ;)

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02 15:57
Ik zie niet staan welke versie van VirtualDJ je gebruikt, maar de nieuwere versies hebben een functie genaamd 'keylock'. Dit is een slotje met de tekst keylock bij elke deck onderaan. Deze functie zorgt ervoor dat de track dezelfde toonhoogte behoud, ongeacht het tempo van het nummer die je ingesteld hebt. Wellicht dat keylock op beide tracks nét iets teveel voor je CPU is.

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-02 17:34

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Wat jij nodig hebt is een fatsoenlijke geluidskaart met goeie ASIO drivers. Denk aan M-Audio, Edirol, of Terratec. Die hebben genoeg power voor een lekker lage latency (dat is wat dat 'haperen' inhoudt, latency te laag en de buffers van je geluidskaart trekken het niet).

Die on-board en dat soundblastertje gaan de kar echt niet trekken, plus dat de geluidskwaliteit nogal te wensen overlaat door de brakke gebruikte componenten.

Als je een beter software dj programma wil proberen kijk dan eens naar DjDecks

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-02 10:25

sanook

_/-\o_

Chiron schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 22:33:
Wat jij nodig hebt is een fatsoenlijke geluidskaart met goeie ASIO drivers. Denk aan M-Audio, Edirol, of Terratec. Die hebben genoeg power voor een lekker lage latency (dat is wat dat 'haperen' inhoudt, latency te laag en de buffers van je geluidskaart trekken het niet).

Die on-board en dat soundblastertje gaan de kar echt niet trekken, plus dat de geluidskwaliteit nogal te wensen overlaat door de brakke gebruikte componenten.

Als je een beter software dj programma wil proberen kijk dan eens naar DjDecks
Ik had ook last van haperingen met mijn onboard geluid, maar na aanschaf van de ESI U46DJ (externe ASIO) geluidskaart is dit niet meer voorgekomen. Naast Virtual DJ en DJ Decks is er ook nog Traktor of Mixmeister.
Verder nog de tip om de zgn 'Keylock' functie alleen te gebruiken als het echt nodig is, want dit verpest de kwaliteit van je tracks behoorlijk.

• Tha Ra
Voor videoscrarchen heb ik waarschijnlijk wel wat betere hardware nodig?
Pagina: 1