Netwerkprinter geen verbinding

Pagina: 1
Acties:

• Me_Again
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-05-2025
Mijn thuisnetwerk ziet er als volgt uit:

Afbeeldingslocatie: http://home.orange.nl/henri.winkel/Printer.jpg

De bedoeling is om vanaf de desktop een signaal te geven zodat de printer, die aangesloten is op de laptop, gaat printen. De laptop is draadloos verbonden met de Linksys router en de desktop is via een UTP kabel op de LB aangesloten.
Gek genoeg krijg ik het niet voor elkaar en kan ik vanaf de desktop, de laptop niet eens zien. Ook kan ik vanaf de desktop niet inloggen op de Linksys router. Waar ik zeker van ben is dat de firewall op zowel de desktop als op de laptop het proces niet tegenhoudt.

Is dit eigenlijk wel mogelijk, omdat de desktop op de LB is aangesloten met ipadres 192.168.1.2 en de laptop op de draadloze router met ipadres 192.168.2.4?

[ Voor 4% gewijzigd door Me_Again op 08-02-2007 20:59 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het handigste zou zijn om de routerfunctie van de Linksys uit te schakelen, en de Livebox als enige router te gebruiken.

Probeer eens het volgende:
1. geef de Linksys een IP-adres uit de Livebox reeks (bijv. 192.168.1.200)
2. schakel de DHCP-server van de Linksys uit, opslaan.
3. steek de kabel vanuit de Livebox in een LAN poort van de Linksys ipv de WAN poort.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Me_Again
Zodra ik de Livebox en de draadloze router op hetzelfde adres zet: 192.168.1.a dan krijgt de draadloze router geen signaal meer van de Livebox. Dit lukte mij alleen als de "x" bij beide routers verschillend zijn

192.168.x.y

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Me_Again schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 21:14:
Zodra ik de Livebox en de draadloze router op hetzelfde adres zet: 192.168.1.a dan krijgt de draadloze router geen signaal meer van de Livebox. Dit lukte mij alleen als de "x" bij beide routers verschillend zijn

192.168.x.y
Wat probeer je precies? Met x's en y's wordt het niet duidelijker.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Me_Again
Wat ik wil bereiken is om te printen vanaf de desktop, terwijl de printer aangesloten is op de laptop.

Wat ik probeerde duidelijk te maken is dat ik geen internet/verbinding op de laptop krijg als ik de LB op 192.168.1.1 instel en de wifi router op 192.168.1.100, maar wel als de LB op 192.168.1.1 staat en de wifi router op 192.168.2.100. Maarja, dan kan ik nog steeds geen verbinding maken met de printer.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-03 21:27

job

Heb je wel de kabel tussen livebox en router op de lan poort aangesloten ipv de wan poort?

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Heb je wel alledrie de stappen gedaan, dus ook de kabel in een LAN poort? Sluit anders je desktop eens aan op de Linksys, of wissel deze om voor een switch.

Je moet eventueel je PC een keer opnieuw opstarten, omdat er een nieuw IP-adres moet worden aangevraagd.

• Me_Again
Ik heb alle stappen opgevolgd. De Linksys router vervangen door een switch is geen optie, omdat de laptop draadloos verbonden moet zijn.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Het werkt helemaal zoals je het ingesteld hebt.

Desktop en laptop zitten in twee verschillende netwerken en dankzij de router ga je dus ook de laptop niet zien vanaf de desktop.

Je zou ook je Desktop aan je Linksys kunnen hangen, maar dan heb je wel met dubbelnat te maken.
Linksys alleen als AP gebruiken lijkt me een betere suggestie.

Abort, Retry, Quake ???

• Me_Again
aZuL2001 schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 21:36:
Het werkt helemaal zoals je het ingesteld hebt.

Desktop en laptop zitten in twee verschillende netwerken en dankzij de router ga je dus ook de laptop niet zien vanaf de desktop.

Je zou ook je Desktop aan je Linksys kunnen hangen, maar dan heb je wel met dubbelnat te maken.
Linksys alleen als AP gebruiken lijkt me een betere suggestie.
Ik zou inderdaad de desktop aan de Linksys kunnen hangen, maar zodra ik dat doe gaat mijn downloadsnelheid iets omlaag 8)7.
De LB moet er wel tussen blijven, omdat deze intraint met de provider (en ik op die manier 14000 kbits/s haal, en met de Linksys maar 12000 kbit/s)

• aZuL2001
Maar dan kun je wel printen.

Het is maar wat je wil :P

Abort, Retry, Quake ???

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

gambieters manier is the way to go

het probleem ligt in princiepe in je gateway.
jou pc kent het adres niet dus zoek hij contact met de gateway (leefdoos), die kent het adres ook niet en zoekt contact met is isp gateway, en die weigert private adresses (logish ook)

wat je dus ook zou kunnen doen is het andere netwerk bekend kunnen maken op je desktop

bijv met route add
route add 192.168.2.0 mask 255.255.255.0 [wan ipadres wireless router]
je router heeft 2 ip adressn een wan en lan adres. die laatste is dus het wan adres.

maar dit is allemaal kut, want dan kun je alleen op ip adres niveau verbinden omdat je niks doet met dns
Je kan wel weer een hostnaam in je host file frotten .. maar ja

dus ja het kan wel, maar doe het alsjebleift op gambieters manier

[ Voor 4% gewijzigd door Fish op 08-02-2007 21:51 ]

Iperf

• aZuL2001
Sorry Fish, maar dan loop je nog steeds tegen een router aan (Linksys) die o.a. als taak heeft om (ongevraagd) verkeer van buiten tegen te houden.

En ik denk niet dat TS zo goed thuis is in tcp/ip om je (gedeeltelijke) verhaal te kunnen volgen en op basis van die info een workaround gaat maken. ;)

[ Voor 0% gewijzigd door aZuL2001 op 08-02-2007 21:59 . Reden: aanvulling ]

Abort, Retry, Quake ???

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

aZuL2001 schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 21:56:
Sorry Fish, maar dan loop je nog steeds tegen een router aan (Linksys) die o.a. als taak heeft om (ongevraagd) verkeer van buiten tegen te houden.

En ik denk niet dat TS zo goed thuis is in tcp/ip om je (gedeeltelijke) verhaal te kunnen volgen en op basis van die info een workaround gaat maken. ;)
euh ja mits de nat aanstaat ja .. en dat staat bijna altijd wel aan :D
je kan nat vast wel uitzetten maar ja dan haal je nog meer ellende op je nek

Ik heb het een paar keer nodig gehad waar vpn tunnels vastliepen op hetzelfde /overlappend subnet

maar ik zeg ook gambieters maniet is the way to go !!! (lol 2 x zelfs)

(het ging ook meer of dat het mogelijk was ... maareuh .. laat maar)

[ Voor 4% gewijzigd door Fish op 08-02-2007 22:11 ]

Iperf

• Me_Again
De enige oplossing is dus om beide pc's aan te sluiten op de Linksys router? Naja, dan moet dat maar denk ik :/

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

nee

verander het ip adres van de linksys in bijv 192.168.1.123
zet dhcp uit op de linksys

stop de lan van de leefdoos in de lan van de linksys (dus niet wan)

als je je laptop een vast ip adres hebt gegeven moet je deze ook veranderen in bijv 192.168.1.111

en presto

[ Voor 22% gewijzigd door Fish op 08-02-2007 22:26 ]

Iperf

Verwijderd

fish schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 22:10:
[...]

euh ja mits de nat aanstaat ja .. en dat staat bijna altijd wel aan :D
je kan nat vast wel uitzetten maar ja dan haal je nog meer ellende op je nek

Ik heb het een paar keer nodig gehad waar vpn tunnels vastliepen op hetzelfde /overlappend subnet

maar ik zeg ook gambieters maniet is the way to go !!! (lol 2 x zelfs)

(het ging ook meer of dat het mogelijk was ... maareuh .. laat maar)
Waarom nog meer ellende, daarmee ben je in principe klaar hoor, de livebox heeft óók een nat firewall ingebouwd, dus t maakt niet uit. Maar idd de livebox en de laptop in een LAN poort van de linksys stoppen en vervolgens het ip op de laptop aanpassen naar iets in de range 192.168.1.x en klaar is mijn koffie (melk en suiker graag)
zet dhcp uit op de linksys
kun je laten draaien hoor.. als je maar vaste ip's gebruikt

Ik zie dat ik weer's beetje laat ben met reageren, ^^what he said ^^

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2007 22:32 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 22:30:
[...]

Waarom nog meer ellende, daarmee ben je in principe klaar hoor, de livebox heeft óók een nat firewall ingebouwd, dus t maakt niet uit. Maar idd de livebox en de laptop in een LAN poort van de linksys stoppen en vervolgens het ip op de laptop aanpassen naar iets in de range 192.168.1.x en klaar is mijn koffie (melk en suiker graag)

[...]
kun je laten draaien hoor.. als je maar vaste ip's gebruikt

Ik zie dat ik weer's beetje laat ben met reageren, ^^what he said ^^
daar ben je ook wel mee klaar maar voor de ts is het wel extra mut om uit te zoeken
Dat bedoelde ik met meer ellende.

Iperf

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Liever dhcp uit op de linksys en geen vast ip op de laptop. Want meestal wil je met je laptop ook nog wel eens ergens anders draadloos surfen(?)
Pagina: 1