Hallo,
Na aanleiding van mijn vorige topic over mijn trage internet verbinding heb ik een PCI netwerkaartje gekocht bij de Restpost. Voor 4 euro had ik precies wat ik zocht!
Thuis aangekomen waste ik mijn handen, schroefde de computer open en plaatste het kaartje op mijn vrije PCI slot. Even gecontroleerd of hij echt vast zat. (ja dus) en toen heb ik de pc weer dichtegedraaid, eventjes laten staan, internet kabeltje in mijn nieuwe kaartje ingeplugd en opstarten maar.
Windows herkende iets. Er begon te knipperen dat 1 van de netwerkkabels neit was aangesloten en toen was het weg. Het kwam weer en ging weg. Mijn kaartje maakte dus steeds eventjes verbinding.
In de hoop dat het een foutje was van windows omdat hij de goede drivers nog niet had heb ik de bijgesloten cd in de pc gedaan en de drivers geinstaleerd. Opnieuw opstarten en klaar moest het zijn.
Het probleem doet zich nog steeds voor. Ik heb al gekeken of het kaartje misschien toch niet goed in het PCI slot zat, maar hij zat er gewoon goed in.
Toen heb ik nog geprobeert om de drivers van de sitecom site te downloaden. Ik las in de readme iets waar ik niets mee kon, en het uitvoeren van het .exe bestandje resulteerde in een foutmelding.
De foutmelding was dat het bestandje de PCI kaart niet kon lezen.
De readme:
Het betreft de SITECOM PCI FAST 10/100 ETHERNET ADAPTER LN-020
Alvast bedankt,
Sythe
Na aanleiding van mijn vorige topic over mijn trage internet verbinding heb ik een PCI netwerkaartje gekocht bij de Restpost. Voor 4 euro had ik precies wat ik zocht!
Thuis aangekomen waste ik mijn handen, schroefde de computer open en plaatste het kaartje op mijn vrije PCI slot. Even gecontroleerd of hij echt vast zat. (ja dus) en toen heb ik de pc weer dichtegedraaid, eventjes laten staan, internet kabeltje in mijn nieuwe kaartje ingeplugd en opstarten maar.
Windows herkende iets. Er begon te knipperen dat 1 van de netwerkkabels neit was aangesloten en toen was het weg. Het kwam weer en ging weg. Mijn kaartje maakte dus steeds eventjes verbinding.
In de hoop dat het een foutje was van windows omdat hij de goede drivers nog niet had heb ik de bijgesloten cd in de pc gedaan en de drivers geinstaleerd. Opnieuw opstarten en klaar moest het zijn.
Het probleem doet zich nog steeds voor. Ik heb al gekeken of het kaartje misschien toch niet goed in het PCI slot zat, maar hij zat er gewoon goed in.
Toen heb ik nog geprobeert om de drivers van de sitecom site te downloaden. Ik las in de readme iets waar ik niets mee kon, en het uitvoeren van het .exe bestandje resulteerde in een foutmelding.
De foutmelding was dat het bestandje de PCI kaart niet kon lezen.
De readme:
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.-----------------------------------------------------------------------------
How to Config Your PCI adapter
-----------------------------------------------------------------------------
1. Go to the PCI configuration item in BIOS setup.
2. For legacy computers please follow the following steps to
configure the PCI slot:
a). You should know which slot your adapter is plugged in to.
Look for the physical location of the slot on your PCI
motherboard.
b). Set to "Enable" the field that reads as "this device".
c). Set to "Master" the field that reads as "this item".
The FastNIC PCI adapter MUST be installed in an expansion
slot that supports "Bus Master" Refer to your system
documentation to determine which slots support Bus Mastering.
d). Some BIOS Setups allow you to select which interrupt line
you can use. In our case, select "INT A" for the field
that reads as "this item".
e). Select an IRQ of your choice; make sure it does not conflict
with existing IRQs in use.
f). Select the "Trigger method" by which the IRQ is assigned
or routed to the PCI slot. Choose the "level-trigger" option.
Multiple FastNIC PCI adapters can share the same PCI interrupt
and all must use INTA with level-trigger mode.
3. Run the diagnostic program found in the driver diskette. If
a problem arises during the installation, contact your dealer
for support.
Het betreft de SITECOM PCI FAST 10/100 ETHERNET ADAPTER LN-020
Alvast bedankt,
Sythe