Toon posts:

[2003 + RIS] Zwart scherm na RIS installatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een RIS-server geinstalleerd op mijn werk. We hebben daar een hoop verschillende laptops en desktops en de laptops zijn vaak maanden buiten de deur door een reis van een werknemer. We willen alle laptops een schone installatie geven van Windows XP Pro zodra ze weer binnen zijn. Ik heb de RIS-setup gedraaid en de image van de cd is keurig aangemaakt. Alles ging ook goed. Alleen werden de geluidskaart en videokaart niet geinstalleerd. Ik heb de drivers toegevoegd in R:\RIS\Setup\Dutch\Images\WindowsXPProDutch\$oem$\$1\Drivers\AUDIO en R:\RIS\Setup\Dutch\Images\WindowsXPProDutch\$oem$\$1\Drivers\VIDEO.

Verder heb ik in ristndrd.sif de volgende commands staan:

[Unattended]
DriverSigningPolicy = Ignore
OemPnPDriversPath = Drivers\AUDIO;Drivers\VIDEO
OemPreinstall = Yes
NoWaitAfterTextMode = 0
FileSystem = LeaveAlone
ExtendOEMPartition = 0
ConfirmHardware = no
NtUpgrade = no
Win31Upgrade = no
TargetPath = \WINNT
OverwriteOemFilesOnUpgrade = yes
OemSkipEula = yes
InstallFilesPath = "\\%SERVERNAME%\RemInst\%INSTALLPATH%\%MACHINETYPE%"
LegacyNIC = 1

[Display]
ConfigureAtLogon = 0
BitsPerPel = 32
XResolution = 800
YResolution = 600
VRefresh = 60
AutoConfirm = 1

Bij deze installatie gaat alles goed. De text-mode-setup doet hij goed. Dan de GUI-setup. Na de GUI-setup reboot hij om voor het eerst Windows te starten, maar dan blijft me scherm zwart na de POST. Ook geen cursor. Ik heb al wat met de resolutie lopen stoeien, maar niks mag helpen.

Ik heb in het INF-bestand van de driver voor de videokaart wel iets aangepast omdat hij anders tijdens de GUI-setup een prompt geeft waar de systeembestanden staan. Het volgende heb ik aangepast:

[SourceDisksNames.x86]
1 = %DiskId%,,,.\B_08037

Naar:

[SourceDisksNames.x86]
1 = %DiskId%,,,

Iemand een ideetje?

Thnx

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2007 22:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Iemand??? :(