[OC] Prescott 3,0 op Asus P4P800SE

Pagina: 1
Acties:

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Topicstarter
Hallo :)

Ik draai mijn systeem al een jaar op 3,4 GHz ipv de standaard 3,0.
Dit doe ik door mijn FSB op 227 te zetten ipv 200. Werkt prima.

Echter, nu wil ik meer. Ik begreep maar niet dat mijn systeem bleef crashen als ik hem op 240 zette (3,6 GHz), maar ik ben er net achter gekomen dat op mijn bord, de fixed memory speed niet is wat ik dacht. Dus, ik kan kiezen tussen 266/320/400, maar dit houdt de dividers in, toch?

Nou, ik zette het op 320, FSB op 240 en booten. Werkt prima en stabiel op 3,6 GHz.
Nu loopt mijn geheugen volgens Everest en CPU-z op 192.
Als ik het goed begrijp en bereken, zou ik als ik een FSB doe van 250 uitkomen op 1000 (duh), en mijn geheugen op precies 200? Dus, 1000/5x2. Nu crasht mijn systeem echter al redelijk rap als ik dit zo aanpas...

Temperaturen zijn geen probleem, ding is 45 graden. Er is een AGP/PCI lock, en de vCore heb ik just in case verhoogt naar 1,550 Volt. Heeft iemand nog tips?

Specs:

Asus P4P800SE met allerlaatste BIOS
Pentium 4 Prescott 3,0 @ 3750 indien 250 FSB
Artic luchtkoeling ;), maar 45 graden dus
Club3D x1950Pro
Enermax 460W, 33A op 12v.

Ik vergeet vast nog iets te melden?

/edit : Ja dus, mn RAM :

4x 512 MB DDR400 van Kingston

• Ward Vr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-04-2024
Op hoeveel staat je AGP/PCI bus gelockt ?

Ik heb dezelfde processor en een Asus P4P800-X (ongeveer dezelfde dus) en geraak gemakkelijk aan 3.8 Ghz met een Vcore van 1.5V; AGP/PCI gelockt op 66/33 Mhz; Geheugen staat op auto, zelfs bij overclock tot 3.8 Ghz

(waarschijnlijk kan ik zelfs 4Ghz halen, maar ik durf de Vcore niet verder te verhogen aangezien m'n Qtec voeding erg onregelmatige spanningen levert)

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Topicstarter
Ward Vr schreef op zondag 11 februari 2007 @ 20:24:

Ik heb dezelfde processor en een Asus P4P800-X (ongeveer dezelfde dus) en geraak gemakkelijk aan 3.8 Ghz met een Vcore van 1.5V; AGP/PCI gelockt op 66/33 Mhz; Geheugen staat op auto, zelfs bij overclock tot 3.8 Ghz

(waarschijnlijk kan ik zelfs 4Ghz halen, maar ik durf de Vcore niet verder te verhogen aangezien m'n Qtec voeding erg onregelmatige spanningen levert)
Een lock staat op 66/33, dus dat valt als oorzaak af. Snap er niks van? :+

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Ward Vr schreef op zondag 11 februari 2007 @ 20:24:

offtopic:
Dus omdat je te belazerd bent om een tiental euro's uit te geven voor stabiliteit en veiligheid, stop je maar met spelen ermee? Dan laat je je wel erg snel kennen hoor :+.

Goedkoop bellen via VoIP

• Ward Vr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-04-2024
MensionXL schreef op maandag 12 februari 2007 @ 18:17:
[...]

offtopic:
Dus omdat je te belazerd bent om een tiental euro's uit te geven voor stabiliteit en veiligheid, stop je maar met spelen ermee? Dan laat je je wel erg snel kennen hoor :+.
offtopic:
LOL... heb net een Super Flower 450W besteld :9 wil gewoon mn hardware niet kapot door een piek in de spanning ... wat bij de qtec nogal eens durft voorkomen ...

(btw: het kan enkel aan mijn mobo liggen, maar het ding is echt slecht gelocked, soms herkent hij bij een overclock van de fsb (>230 Mhz) (met agp/pci lock op 66/33 Mhz) de harde schijven niet meer !!!)

• Tokolosh
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Volgens mij hebben beide mobo's enorm slechte voltage regulatie, 2 fase d8 ik. Dit zorgt voor een instabiele Vcore spanning, en alleen een vdroop mod zal hiervoor dan wat uitmaken.
Pagina: 1