Lockup bij Branden DVD

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TheIbex
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:55
Iedere keer als ik een DVD brand met behulp van het welbekende brandprogramma Nero(tevens bij Alcohol 120%) loopt de PC helemaal in het begin, ik kan dan enkele seconden niets doen. als de volgens mij Lead in geschreven is. werkt alles prima. en kan ik gewoon internetten, MSNen muziek draaien. alleen die eerste 5 a 10 seconden.

Ik gebruik Nero 7 en de recentste versie van alcohol op een AMD Opteron 180 dualcore @ 3ghz, 512 MB ram(helaas, evt boosdoener/2GB kitje onderweg.) ASUS A8N-SLi

zelf heb ik geprobeerd. om Nero op 1 core affinity en een andere IDE kabel(hangt ook HD aan)
het is bij zowel een DVD van 300 MB als een 4,4 GB DVDtje

Wat is het probleem, als je meer informatie nodig hebt, kun je het altijd vragen.

Interpolis, glashelder!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:58
Dit is vrij normaal hoor bij het schrijven van een lead-in, niks om je zorgen over te maken

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23-05 08:27
Dit probleem heb ik ook al een tijd. Bovenstaand bericht zegt dat het normaal is maar naar mijn weten had mijn vorige systeem er geen last van (Heb dit systeem rond de 6 maanden en irriteer me er mateloos aan aangezien ik heel veel dingen tegelijk doe en mijn geduld nu een beetje op is:P).
Is dit dus normaal of heeft het met me HD of mem te maken?
Specs: Intel E6850 @ 3,60 ghz (9x400)
Memory Team Xtreem-Dark-800mhz 5-5-5-16 loopt 1:1 (2.0 Volt)
HD: Hitachi Deskstar 7TK500 (Weet het precies niet meer welk type), 500 gb.
Mobo: Gigabyte P35-DS3R

Vorig systeem was: Amd Atholon 64X2 4400+ (@ 2,40Ghz)
2x 512 mb
Maxtor Diamondmax 10

Allebij een 7800GT en Audigy 4.

Misschien wel handig: Nec ND 4571 en een Sony/Nec --> Optiarc AD7173S

EDIT: Het schijnt alleen te gebeuren bij de Optiarc AD7173S! Die is ook nieuw sinds systeem upgrade. Enige suggesties hoe ik dit verhelp? Windows zegt voglens mij gewoon de UDMA-4 settings dus daar lijkt het probleem niet te liggen

Edit2: Firmware maar ff updaten.
Edit3: Firmware lijkt te hebben geholpen alleen de rest van m'n systeem doet het minder, allemaal rare artefacten van mijn videokaart:S

[ Voor 25% gewijzigd door Lightning89 op 24-05-2008 20:19 ]

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-05 22:55
Probeer eens alle software die maar iets met de brander heeft te maken verwijderen.
Dus nero, alcohol, deamon tools etc.
Dan brander en kontroller verwijderen.
Booten, en nero installeren.

En weer testen

Anders kijk wat er op de achtergrond loopt(misschien spy/virusscanner die teveel kontroleerd), en dit eens verwijderen, en weer testen.

Anders schoon installeren, zo min mogelijk installeren, en weer testen.

Verwijderd

Dit is hardwarematig en volkomen normaal. De reden is is dat je moederbord / chipset wacht op je DVD-Brander en daarom eventjes hangt. Je systeem loopt niet vast, alleen eist je DVD-Rom alle tijd op.

Is al jaren zo. Vanaf de eerste brander. :)

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Ik merk het inderdaad ook al tijden, maar moet ik er wel bij zeggen dat het lang niet bij iedere brander even erg is.
Ik heb nu sinds kort een S-ATA brander, en daar merk ik amper hickups tijdens de lead-in. Ik kan gewoon blijven doen waar ik mee bezig was.

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23-05 08:27
Het vreemde is dat na de firmware upgrade het probleem weg is (Heb ik het gevoel). En het probleem kwam alleen bij de optiarc voor (Zal nog wel een paar keer branden om te testen)
Pagina: 1